Säljråd önskas J20 -81

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Distordera
Hemmastadd
Inlägg: 146
Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43

Säljråd önskas J20 -81

Inlägg av Distordera » sön apr 26, 2020 16:25

Får man fråga om säljråd här? Jag testar!

Jag funderar på att sälja min älskade J20. Den används inte direkt, enstaka mil per år.
Men frågan är vad man kan tänkas begära för den?

Det är pickupversionen och läm finns och funkar. Målad M90 av försvaret.

Har gått ca 8500-8700 mil (orkar inte kvista ner till garaget och kolla). Blankt papper på besiktningningen förra året. Ska bessas nästa år. Skattefri. Billig försäkring.

I princip rostfri under men har ett hål i vänster framskärm, nere där däcksprutet hamnar. Försvaret har gjort nån form av lagning på flaksidan också. Stolsklädsel på förarstolen har spruckit lite.

Maskinellt startar den lätt, även när den stått i sitt garage hela vintrarna. Tomgången är anings lite ojämn.
Läcker lite olja på standardställena, axlar ut ur motor samt oljetråg. Dock lite, man behöver inte fylla på olja mellan bytena.
Har aldrig gått varm. Jag har alltid bytt olja till olja med mer zink i.
Vakuum-reglagen funkar.

Finns några små bulor här och var, detta är en brukspickis! Ni som har haft äran att provåka en J20 från försvaret vet att det finns ingen isolering alls vilket betyder att allt hörs.

Sitter Mickey Thompsonhjul på med Discoverer-däck på. Fem originalhjul medföljer samt massa olja till motor, växellåda och axlar.

Från tiden i flygvapnet finns servicebok samt handbok. Original k-pisthållare sitter såklart kvar.

Det är ju rätt svårt att se priser på Blocket att jämföra med.
När J20 kommer ut vilket är sällan så är det ofta med överbyggnad på flak och när det är en pickis så är det reservdelsbil eller prissatt nära 100k vilket är helt vansinnigt högt anser jag.

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Säljråd önskas J20 -81

Inlägg av jonte_malmö » ons apr 29, 2020 16:43

Bilen är värd 50' och flaklämmen 50', så 100'000 totalt :P

Nä, skämt åsido. Skulle kunna tänka mig att betala allt mellan 50-70'000 för en orginal beroende på skick. Det är ju coola pickisar och har ofta inte gått så långt. En viktig och vanlig mod är väl lockupen till automatlådan så de går att köra i landsvägshastighet på normala varv, är det gjort?

Saknar nästan min gamle FSJ Cherokee, intresserad av byte med en Bronco '89 i liknande skick, halvcab, 5,8 V8 aut, manuella frihjulsnav.

Bild

Bild

Bild

Bild
Ford Explorer '98

Distordera
Hemmastadd
Inlägg: 146
Blev medlem: sön aug 11, 2013 21:43

Re: Säljråd önskas J20 -81

Inlägg av Distordera » ons apr 29, 2020 18:30

Jäkligt cool bil du har, lite kort flak bara. Man måste ju ha 8 tum minst. :)
Ok, det prisspannet som du anger är väl ungefär vad man kan tänka sig.
Modden inte gjort men fjäder och instruktion finns. Jag har ju inte kört landsväg med den i någon större utsträckning utan mest genom stan, mot jobb, tippen eller brädgården.
Jeep J20 -81

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Säljråd önskas J20 -81

Inlägg av jonte_malmö » ons apr 29, 2020 21:13

Broncon har ju egentligen inget flak alls. Det är mer ett litet lastutrymme med porrigt rött fluff på golvet och ett litet baksäte. Mer som ett bagageutrymme när taket är på. :woot:
Ford Explorer '98

Skriv svar