Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis

Inlägg av Gelis » lör sep 16, 2006 19:09

Som sagt blev en Cheva S10 pickis -96:a billigt blev det också dock med den lilla haken att ena topplockspackningen är blåst på V6:an, ev kanske båda.

Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » lör sep 16, 2006 19:47

:no pics:
Alltid kul med bilder :wink:

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis

Inlägg av MrHawk » lör sep 16, 2006 20:01

Gelis skrev: Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Verkar det svårt att ta bort styrstången då?
I aim to misbehave

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Gelis » lör sep 16, 2006 20:25

Bild enl begäran.
Ja det verkar inte så kul att plocka bort den men finns det inget annat o göra så får man väl ta sig det omaket

Bild

Frontera
Guru
Inlägg: 2777
Blev medlem: sön feb 12, 2006 21:46
Ort: Dalby

Inlägg av Frontera » lör sep 16, 2006 20:27

Jäkligt snygg!
Lycka till med den :wink:

micke 4x4
Rutinerad
Inlägg: 430
Blev medlem: lör jul 29, 2006 23:46
Ort: Trollhättan

Inlägg av micke 4x4 » lör sep 16, 2006 22:26

den kan du ju inte köra i terrängen med....
den måste ju upp lite...
Ford Ranger orginal -07
Patrol axelvänd med 35 12,5 15
Cherokee rubicon express 4,5 med 32 10,5 15
Jeep Wrangler
http://picasaweb.google.com/m/viewer#al ... 4597125953
http://www.youtube.com/user/scepter4x4?feature=watch

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis

Inlägg av Mathias T » lör sep 16, 2006 22:31

Gelis skrev:Som sagt blev en Cheva S10 pickis -96:a billigt blev det också dock med den lilla haken att ena topplockspackningen är blåst på V6:an, ev kanske båda.

Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Grattis! :roll: Och moderna jänkare som är så trevliga att skruva med olika storlek på skallen på varje bult och nästan aldrig samma på muttern på andra sidan :wink:
Är det alutoppar på en sådan? i så fall kolla noga att dom inte blivit skeva(cheva :lol: )
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Gelis » lör sep 16, 2006 23:32

Nu är det kanske inte tänkt att den ska upp i bergen o klättra i första hand, utan användas att dra upp båtar med.

Ang Alu toppar så vet jag faktiskt inte just nu, men det ger sig när jag börjar riva skiten. Vilket fall som helst gjutjärn eller alu så ska dom planslipas för att vara på säkra sidan.
Kan bara konstatera att det är jävl... trångt i pannrummet, så det lär väl bli ett o annat fult ord :twisted: under resan

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Nu blev det ingen Mazda utan en Cheva S10 4x4 pickis

Inlägg av Gelis » sön sep 17, 2006 19:18

MrHawk skrev:
Gelis skrev: Någon som har lite tips när man ska riva skiten, är ganska trångt på förarsidan att få bort grenröret, styrstången går bara några centimeter från röret. Ser inte ut som att det finns utrymme att haka av röret från pinbultarna.
Verkar det svårt att ta bort styrstången då?
Hahaha livet ler just nu, grenrören sitter inte med pinnbult utan med vanliga bultar. Detta gör att det går att lyfta röret rakt upp förbi styrstången :D Om nu bultarna släpper villsäga :( Skulle inte förvåna mig om någon bultjäv... går av :cry:

Gelis
Hemmastadd
Inlägg: 101
Blev medlem: sön sep 03, 2006 12:49
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Gelis » fre feb 23, 2007 18:40

Faan, såg min gamla tråd och kom på att man skulle kanske avsluta med vad som hände.
Jo topparna kom av med min sambos små händer som hjälp(hon var inte alltför lycklig över det ska tilläggas)
Packningarna blåsta, gjutjärnstopparna skeva, så planslipning och nya packningar i överdelen på spisen var medicinen, sedan skulle skiten tillbaka också, tog sin lilla tid.
Nu går den perfekt så dom timmarna i garaget var helt klart värda slitet, då bilen inhandlades för endast 15000 :lol: delar + topparbete 3000 så en bil som står i runt 50-60 papp kostade bara runt 18000. Är faan i mig den bästa affär jag gjort på bilfronten.

Skriv svar