Köpa Cheva van. Hjälp

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

chevypower
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: tis mar 10, 2015 22:13

Re: Köpa Cheva van. Hjälp

Inlägg av chevypower » tis nov 17, 2015 19:58

Om du inte hittat nån van än så kan jag tekomendera dodge faktiskt. Dom står lägre i pris men är inte sämre för fem öre. Det finns precis som till cheva gott om delar till dem och dom går kanon med 318 och 727 lådan.

Vi har åkt landet runt med den, fullastad med vertyg, bränsle, pakning och Dragracing bilen bakom. Tusentals mil. Har även tillbringat många nätter i den. Innan oss var det ett band som hade den och turnerade över hela Europa. Och dom var lika nöjda som vi är. Du får helt klart mer bil för pengarna om du köper en Dodge då Chevrona står högre i pris och oftast har gått mycket längre.
Cheva Silverado 1500 6.2 Diesel 1989 4x4 33x12,5

Folk med smak kör bil med flak!

http://www.garaget.org/?car=382157" onclick="window.open(this.href);return false;

/Erik

mantajohan
Forumräv
Inlägg: 944
Blev medlem: tor nov 22, 2007 16:09
Ort: skauneland

Re: Köpa Cheva van. Hjälp

Inlägg av mantajohan » ons nov 18, 2015 9:17

hur är det att bytta tändstift på dessa vans? har hört att vissa sånna servicegrejor kan va svåra annars ska de va bra bilar :D
letar mercedes w201 och w124 200 diesel

zZackEe
Hemmastadd
Inlägg: 223
Blev medlem: mån sep 09, 2013 14:50
Ort: Hörnefors

Re: Köpa Cheva van. Hjälp

Inlägg av zZackEe » ons nov 18, 2015 12:30

Dom är ganska enkla att serva, du har en motorkåpa inne under mittkonsollen som man tar lös och där kommer man åt hela motorn.

Jag håller med chevypower, sök efter dodgar också och inte bara chevor.
Jag har haft båda märkena och jag tycker faktiskt att dodgen är trevligare. snyggare invändigt också :mrgreen:
Sista chevan jag hade gick som en dröm. En starcraft med fem kaptensstolar som man kunde mysa i och den drog blandad körning 1,1-1,3 ungefär. Man lär sig att inte ha så bråttom i trafiken efter ett par tankningar 8)

Sista dodgen jag hade körde vi från Umeå ner till Paris och tillbaka utan ett enda bekymmer :tumbup:
har för mig att den drog 1,4 med fyra passagerare och full med packning och reservdelar (utifall att)
Byggde dessutom en säng i höjd med ryggstödet på soffan då vi sov i den dessutom, ahh minnen..
Nu tror jag att jag måste ut på blocket och leta vanar jag också :shock:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;

Spiken
Veteran
Inlägg: 1655
Blev medlem: ons feb 23, 2011 17:11
Ort: Nyköping

Re: Köpa Cheva van. Hjälp

Inlägg av Spiken » ons nov 18, 2015 21:54

Häller med!

Dodge är mer för pengarna och så åker man bättre i dom, om det gäller vanar.

chevypower
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: tis mar 10, 2015 22:13

Re: Köpa Cheva van. Hjälp

Inlägg av chevypower » ons nov 18, 2015 22:19

Jag har hört att Cheva är bökigare att byta tändstift på. På min Dodge har det aldrig varit bökigt.

Den har alltid gått som en klocka under dom åren den varit i våran ago, brukar alltid rulla igenom besiktningen utan större problem. har varit nån spindelled och nån bromsvire bara men inte värre än nån annan bil. Dom är riktiga slitvargar och har bra komfort.

Bild på min, en 87:a endast sommar körd. farthållare, centrallås och elhissar funkar som de ska och startar gör den i alla väder. Inte dåligt för en bil som snart har 30 år på nacken och utan större reparationer. Just nu är den avställd då vi har skaffat en Scania buss till dragracingen istället. Men jag startar den ibland och mullrar ett varv runt kvarteret. Blir att ta den i bruk när den blir skattebefriad och fin åka lite i den :)
Bild
Cheva Silverado 1500 6.2 Diesel 1989 4x4 33x12,5

Folk med smak kör bil med flak!

http://www.garaget.org/?car=382157" onclick="window.open(this.href);return false;

/Erik

Skriv svar