Bra info om bladfjädrar!

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Bra info om bladfjädrar!

Inlägg av Grottulf » fre jul 31, 2015 8:31

chevypower skrev:Bild Jag är inte så insatt. Men vad är det för fjädrar jag har på min? (Kanske inte syns så jätte bra på bilden) GMC Sierra 89:a :)

Mvh
De är 64" långa.
Det finns med i tabellen näst längst upp i höger kolumn.

chevypower
Användare
Inlägg: 50
Blev medlem: tis mar 10, 2015 22:13

Re: Bra info om bladfjädrar!

Inlägg av chevypower » fre jul 31, 2015 10:57

Grottulf skrev:
chevypower skrev:Bild Jag är inte så insatt. Men vad är det för fjädrar jag har på min? (Kanske inte syns så jätte bra på bilden) GMC Sierra 89:a :)

Mvh
De är 64" långa.
Det finns med i tabellen näst längst upp i höger kolumn.

Okej tackar :)
Cheva Silverado 1500 6.2 Diesel 1989 4x4 33x12,5

Folk med smak kör bil med flak!

http://www.garaget.org/?car=382157" onclick="window.open(this.href);return false;

/Erik

gubbstrutten
Forumräv
Inlägg: 848
Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
Ort: Strängnäs

Re: Bra info om bladfjädrar!

Inlägg av gubbstrutten » tor jul 26, 2018 9:20

Lite sent med tanke på trådens ålder :rodnar: , men ändå! :wink:
Under min tid på ANA med MOPAR så rekommenderade vi att fjäderpaketen demonterades och togs isär och "rekonditionerades" för att bibehålla mjukheten(?????).
Fanns även någon form av tunna "blad" man kunde lägga mellan fjäderbladen för att minska friktionen dem emellan.
Rubicon :smoke:
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel. 8)

Grottulf
4x4xnerd
Inlägg: 5398
Blev medlem: fre nov 09, 2007 13:16
Ort: Säffle

Re: Bra info om bladfjädrar!

Inlägg av Grottulf » tor jul 26, 2018 12:16

gubbstrutten skrev:Lite sent med tanke på trådens ålder :rodnar: , men ändå! :wink:
Under min tid på ANA med MOPAR så rekommenderade vi att fjäderpaketen demonterades och togs isär och "rekonditionerades" för att bibehålla mjukheten(?????).
Fanns även någon form av tunna "blad" man kunde lägga mellan fjäderbladen för att minska friktionen dem emellan.
Kul att man renoverade mer istället för att köpa nytt förr i tiden.
Minns du hur rekonditioneringen gick till?
Kallhammrades bladen?
Friktionspaddar i teflon eller liknande ute i ändarna, finns nog mellan bladen i alla bladfjädrar nu för tiden tror jag.
Men jag har sett äldre fjäderpaket med tunna plattor i metall mellan bladen inne vid u-bultarna. Var det nåt sånt ni lade in?

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

LudvigLind
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 24, 2021 18:35

Re: Bra info om bladfjädrar!

Inlägg av LudvigLind » lör sep 11, 2021 9:59

Tack för informationen. Killar, jag vill ha tid att köpa en bil i år, och för detta bestämde jag mig för att ta ett lån från Resursbank, som jag har samarbetat med ganska länge. På webbplatsen https://bastakreditkort.se/kort/resurs-bank/ lärde jag mig om denna bank, om dess villkor, vilka typer av kreditkort den tillhandahåller. Det verkar som om jag kan köpa en bil och ge pengarna till banken i flera månader.

Skriv svar