130-150 hk beroende på bil... Den blazern jag hade körde jag på strax över litern, det tycker inte jag är så farligt. Dom är ju inte superpigga men jag tycker inte dom är så hejdlöst slöa som du påstår, man kan ju jämföra med en gammal kingcab t.ex... Hänger man sen dit en turbo så kan man få ut några hästar till, och ändå lägre bränsleförbrukning om man tar det lite lugnt med gasen.sebringZ28 skrev:Utan att vilja låta för negativ så skulle jag vilja avråda dig från 6,2, eller alla GM dieslar före duramax egentligen, men iaf alla utan turbo.
Jag har tittat på och provkört både truckar och vans med dom och dom är är trötta, går inte speciellt billigt och låter hysteriskt illa. 6,2 hade väl som mest 130-140 hp, och inget moment att tala om.
Det finns gott om tbi350 och 454 truckar att välja mellan!
Magnus
Hållbarheten är helt ok på dom, om man ger dom den omvårdnad som behövs. Hel svängningsdämpare, fräscha spridare och insprutningspump och oljebyten när det är lämpligt så går dom snällt.
Men sen vill jag även påpeka att om man nu inte har nån sorts dieselfetish och inte har möjlighet att köpa diesel billigt, eller åker ofantligt många mil varje år så gör den högre skatten för dieselbilen att den lägre förbrukningen blir lite svår att tjäna in. Och faktum är att bensinmotorerna är betydligt mer driftsäkra, framför allt vid hårdhänt behandling.