Har fått problem med att backljuset inte alltid tänds när man lägger i backen.
Verkar som om det glappar sporadiskt.
Någon som vet vars själva switchen sitter som styr strömmen, dvs slår på/av backljuset?
Chevy K2500 1989 backljus krånglar
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Chevy K2500 1989 backljus krånglar
Vet inte säkert hur det är på din, men alla GM bilar jag haft med rattspaksautomat så har den suttit på rattstången en bit ner på rattstången under instrumentbrädan, ser ut såhär --> https://dalhems.com/m/p/a7b353a6ecfb4dc ... juskontakt
För att bli en duktig terrängförare så måste man kört fast i skiten många gånger
-
- Beroende
- Inlägg: 1355
- Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48
Re: Chevy K2500 1989 backljus krånglar
På de jag haft har det inte ens funnits backljus, iaf på en importerad ’88 där de satt blinkers på den vita delen av bakljuset med orangea glödlampor. Och det var ok med besiktningen.
Ford Explorer '98
Re: Chevy K2500 1989 backljus krånglar
Problemet löst.
Kontakten som styr backljuset sitter nära torpedväggen på rattstången(modeller tom 94) och är justerbart.
Chevy med automat
1. Lägg i neutral på rattvxl
2. Vrid kontakten åt höger tills det tar stopp(man hör att den kliver över lägespiggarna)
3. Växla mellan lägena neutral/back och park och säkerställ att backljusen endast tänds i läge back.
4. Ljustera ev läget på kontakten vid behov så att bilen bara går att starta i läge P och att backljus endast är tänd i läge R.
Kontakten som styr backljuset sitter nära torpedväggen på rattstången(modeller tom 94) och är justerbart.
Chevy med automat
1. Lägg i neutral på rattvxl
2. Vrid kontakten åt höger tills det tar stopp(man hör att den kliver över lägespiggarna)
3. Växla mellan lägena neutral/back och park och säkerställ att backljusen endast tänds i läge back.
4. Ljustera ev läget på kontakten vid behov så att bilen bara går att starta i läge P och att backljus endast är tänd i läge R.