Snart dags för besiktning (j-vligt kul att få tag i en tid nu )
2st glappa övre spindeleder behövde bytas
Det är nu man inser varför man importerar bilar efter att lossat bultarna med hylsan så räckte det att gänga loss dom med fingrarna,det brukar man inte kunna göra på en 98-
Det tog ca 2 timmar sammanlagt inklusive grovinställning
Vantstagen för toe-in/out gick också att vrida för hand efter att lossat klämbulten .
Tänk att vara bilmeck i texas och slippa att trassel som rosten fixar !
Och nej! jag kör inte den bilen på vintern!
renovering!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
renovering!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Då ska du veta att chryslerskräpet inte direkt har ett rostskydd att tala om Det mest fantastiska är att plastpanelen på kofångaren numera har lyckats skava sig igenom kromet så det börjar rosta efter kanten.
Det finns helt klart bara två grejor man är ute efter på en sådan här!
MOTORN! och utseendet! ja och känslan då förstås!
Det finns helt klart bara två grejor man är ute efter på en sådan här!
MOTORN! och utseendet! ja och känslan då förstås!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Motorn säjer ju "DET SAKNAR TVÅ" varje gång kolven går upp.. skämt å sido dom verkar gå riktig bra dom där cuming eler hur dom svavas.. verkar kunna skrämma upp dom rätt frisktMathias T skrev:Då ska du veta att chryslerskräpet inte direkt har ett rostskydd att tala om Det mest fantastiska är att plastpanelen på kofångaren numera har lyckats skava sig igenom kromet så det börjar rosta efter kanten.
Det finns helt klart bara två grejor man är ute efter på en sådan här!
MOTORN! och utseendet! ja och känslan då förstås!
Tja min låg på runt 215hk och 600nm orginal,och numera så har man ju vart och rotat lite i pumpen (det hade ni aldrig trott va!)
Testade ju på vårgårda flygfält
tid 12,26 på 201 meter och 105kmh,rätt ok för en tjänstevikt på 2700kg och hysteriskt spinnande hjul och slirande koppling.
det skulle vara rätt så spännande att se hur intercoolerslangarna beter sig när dom får 2,5bar .
Eller vad den nu laddar,tryckmätaren bottnade visst på 2,5bar.
Lite trist med ett maxvarv på 3000rpm bara och pumpen reglerar av redan vid 2600
Testade ju på vårgårda flygfält
tid 12,26 på 201 meter och 105kmh,rätt ok för en tjänstevikt på 2700kg och hysteriskt spinnande hjul och slirande koppling.
det skulle vara rätt så spännande att se hur intercoolerslangarna beter sig när dom får 2,5bar .
Eller vad den nu laddar,tryckmätaren bottnade visst på 2,5bar.
Lite trist med ett maxvarv på 3000rpm bara och pumpen reglerar av redan vid 2600
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"