renovering!

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

renovering!

Inlägg av Mathias T » mån jul 10, 2006 21:56

Snart dags för besiktning (j-vligt kul att få tag i en tid nu :evil: :evil: )
2st glappa övre spindeleder behövde bytas
Bild
Det är nu man inser varför man importerar bilar :lol: efter att lossat bultarna med hylsan så räckte det att gänga loss dom med fingrarna,det brukar man inte kunna göra på en 98- :roll:
Bild
Det tog ca 2 timmar sammanlagt inklusive grovinställning
Bild
Vantstagen för toe-in/out gick också att vrida för hand efter att lossat klämbulten :lol: :lol: .
Tänk att vara bilmeck i texas och slippa att trassel som rosten fixar !
Och nej! jag kör inte den bilen på vintern!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » mån jul 10, 2006 22:03

Skulle kunna tänka mig ett liv utan rost jag med faktiskt, lär ju inte hända här iaf.... :roll:
I aim to misbehave

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån jul 10, 2006 22:11

Då ska du veta att chryslerskräpet inte direkt har ett rostskydd att tala om :evil: Det mest fantastiska är att plastpanelen på kofångaren numera har lyckats skava sig igenom kromet :shock: :shock: :shock: så det börjar rosta efter kanten.
Det finns helt klart bara två grejor man är ute efter på en sådan här!
MOTORN! och utseendet! ja och känslan då förstås!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

balle
Användare
Inlägg: 81
Blev medlem: lör jun 10, 2006 11:29

Inlägg av balle » tis jul 11, 2006 18:56

Mathias T skrev:Då ska du veta att chryslerskräpet inte direkt har ett rostskydd att tala om :evil: Det mest fantastiska är att plastpanelen på kofångaren numera har lyckats skava sig igenom kromet :shock: :shock: :shock: så det börjar rosta efter kanten.
Det finns helt klart bara två grejor man är ute efter på en sådan här!
MOTORN! och utseendet! ja och känslan då förstås!
Motorn säjer ju "DET SAKNAR TVÅ" varje gång kolven går upp.. skämt å sido dom verkar gå riktig bra dom där cuming eler hur dom svavas.. verkar kunna skrämma upp dom rätt friskt

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tis jul 11, 2006 22:16

Tja min låg på runt 215hk och 600nm orginal,och numera så har man ju vart och rotat lite i pumpen :roll: (det hade ni aldrig trott va!)
Testade ju på vårgårda flygfält
tid 12,26 på 201 meter och 105kmh,rätt ok för en tjänstevikt på 2700kg och hysteriskt spinnande hjul och slirande koppling.
det skulle vara rätt så spännande att se hur intercoolerslangarna beter sig när dom får 2,5bar :shock: .
Eller vad den nu laddar,tryckmätaren bottnade visst på 2,5bar.
Lite trist med ett maxvarv på 3000rpm bara och pumpen reglerar av redan vid 2600
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar