Hej. Jag har precis köpt en L200 -02 aut . Välservad och allt (nästan) funkar.
Har en liten fundering bara. Finns det BÅDE diffbroms OCH spärr i bakaxeln?
Ska byta alla oljor och det är olika olja med eller utan broms.
En fråga till, automaten är det dexron 2 eller 3?
Hur mycket olja lyckas man tappa ur vid byte eller finns det andra/bättre knep?
L200 diffbroms?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: L200 diffbroms?
Har den spärr har den inget annats men det går att köra med olja som har tillsatsen ändå du kan inte ta fel.
Den ska ha dextron II men dextron III är bakåt kompatibel så du kan ta vilken som.
Om du bara tar bort pluggen i sumpen så får du bara ur nåra liter, vet inget smidigt sätt att få ur mer heller.
Den ska ha dextron II men dextron III är bakåt kompatibel så du kan ta vilken som.
Om du bara tar bort pluggen i sumpen så får du bara ur nåra liter, vet inget smidigt sätt att få ur mer heller.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Re: L200 diffbroms?
Gällande Olja.
Läste i en tråd gällande v70 automat att man köpte en 20l dunk. tog loss en slang som gick ner i en tom dunk och satte på en ny slang från den nya dunken.
på så sätt sög den i sig ny olja och gammal kom ut. Visserligen blandad med ny olja så därav rejäl dunk så man lät den suga tills klar olja kom.
Var noga man var observant om det blev luftbubblor ut ur slangen eller om det var in? då det inte var så bra. var bara att stänga av och starta igen efter en liten stund.
Något som går att utföra på en l200?
ingen aning om vilka slangar det var men kan det stämma till oljekylet kanske.
Läste i en tråd gällande v70 automat att man köpte en 20l dunk. tog loss en slang som gick ner i en tom dunk och satte på en ny slang från den nya dunken.
på så sätt sög den i sig ny olja och gammal kom ut. Visserligen blandad med ny olja så därav rejäl dunk så man lät den suga tills klar olja kom.
Var noga man var observant om det blev luftbubblor ut ur slangen eller om det var in? då det inte var så bra. var bara att stänga av och starta igen efter en liten stund.
Något som går att utföra på en l200?
ingen aning om vilka slangar det var men kan det stämma till oljekylet kanske.
Re: L200 diffbroms?
Lättast är nog att använda slangarna som går in i botten på kylaren till en operationen men då behöver dom förlängas.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
-
- Nybörjare
- Inlägg: 3
- Blev medlem: tor okt 20, 2016 10:54
Re: L200 diffbroms?
Tack för tips och råd.