Isuzu D-max

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Isuzu D-max

Inlägg av Roger Patrol » fre dec 11, 2015 9:19

Finns det någon som vet något nyttigt om dessa ? Dom flesta japaner har ju div fel på motorerna men hur är dessa ? Isuzu är ju en av värdens största motortilverkare , bilen tillverkar i Thailand.
Tycker personligen den är riktigt snygg och dessutom stark motor å får dra 3 ton

http://www.blocket.se/stockholm/Isuzu_d ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Isuzu D-max

Inlägg av olle67 » fre dec 11, 2015 11:18

Om Cheva lägger Isuzu i sina diesel pickuper,då e dom nog rätt bra.. :mrgreen: skämt åsido,,haft flera Duramax...vet ingen bil som går så gott i motorn,o fruktansvärt pigg från fabrik med möjlighhet o trimma mkt mera,och de håller..men vanlig liten Isuzu pickup hade en bekant..men den tog rost döden,men motorn va mkt bra...
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

zZackEe
Hemmastadd
Inlägg: 223
Blev medlem: mån sep 09, 2013 14:50
Ort: Hörnefors

Re: Isuzu D-max

Inlägg av zZackEe » fre dec 11, 2015 12:17

D-maxen är en riktigt skottsäker bil :tumbup:
Nu är jag kanske lite partisk men vi har och säljer fortfarande bra med dom pickuperna.
-12 kom en ny modell av dom och dom har 2,5 lit dubbel turbomatad diesel som är urstark men lite seg på gasresponsen.


Av dom Isuzu vi sålt (07-12) så är dom bara inne på verkstaden för service och ibland bromsbyte bak men då har dom gått lååångt!.
Rosten är nått som vi lagat ganska ofta och det är alla fyra dörrar i bakkant av sidorutorna och baklämmen men det är små rost prickar och gått på garantin. (beror ju på bilens ålder, den på länken ligger nog utanför garantin men ni kanske inte har samma saltproblem som vi)

ligger på strax över litern vid blandad körning, det finns en avg fuel consumtion meny i displayen där man kan se vad snittet ligger på men se upp så du inte läser fel som jag gjorde första gången jag lånade hem demobilen vi hade..
Avg fuel stod på 0,8 och det var lite bränsle i den men jag tänkte att det är luungt..
jo tjena, Den visar att jag tar mig 0,8 mil på en liter diesel :roll:
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;

olle67
Veteran
Inlägg: 2233
Blev medlem: lör mar 31, 2012 11:37
Ort: Outside Jötebårg

Re: Isuzu D-max

Inlägg av olle67 » fre dec 11, 2015 22:43

Vem säljer dessa Isuzu i Sverige då???kan inte minnas ja sett nån återförsäljare,synd för de ju riktigt bra bilar.o dom andra jappsen kan behöva konkurrensen.. :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

Felix
Forumräv
Inlägg: 718
Blev medlem: mån maj 10, 2010 9:39
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Isuzu D-max

Inlägg av Felix » fre dec 11, 2015 22:56

polarna bil i annonsen du länkar till. schysst bil och omhändertagen väl!
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster

zxcvbn
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: tor apr 10, 2014 9:54

Re: Isuzu D-max

Inlägg av zxcvbn » sön dec 13, 2015 16:21

Det är riktigt bra pickisar. :beer: Isuzu och Hilux är väll dem driftsäkraste pickisarna.


Navaran racklar ju mycket.

Var till Thailand tidigare i vinter och där rullade det mest Hilux och Isuzu någon enstaka Nissan pickis.

Jag gillar Hiluxen mest :woot:
:rodnar:

hengxel
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: fre nov 18, 2011 16:05

Re: Isuzu D-max

Inlägg av hengxel » sön dec 13, 2015 22:29

vi hade 2 st på mitt gamla jobb. över 12 minus grader så startade inte fanskapet, tog ca en halvtimmas landsvägskörning för o komma upp i arbetstemp, mjuk/vinglig dämpning, elhissen tror jag har plastdrev så den lät bara illa och höll inte uppe rutan..... kan ju vara att vi hade måndagsexemplar eller så vart de dåligt underhåll på bilarna :twisted:

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Isuzu D-max

Inlägg av Roger Patrol » sön dec 13, 2015 22:41

Åkte oxå Hilux i Thailan nyligen å dom är vidrigt hårda i fjädringen, men känns rejäla, D maxen tycker jag är piggare men osäker på kvalitén
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

zZackEe
Hemmastadd
Inlägg: 223
Blev medlem: mån sep 09, 2013 14:50
Ort: Hörnefors

Re: Isuzu D-max

Inlägg av zZackEe » mån dec 14, 2015 9:04

olle67 skrev:Vem säljer dessa Isuzu i Sverige då???kan inte minnas ja sett nån återförsäljare,synd för de ju riktigt bra bilar.o dom andra jappsen kan behöva konkurrensen.. :tumbup:
http://www.vanservice.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
SA2CEM
Wranglern: viewtopic.php?f=15&t=56415" onclick="window.open(this.href);return false;

tersan
Hemmastadd
Inlägg: 162
Blev medlem: tis nov 03, 2009 14:40
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Isuzu D-max

Inlägg av tersan » mån dec 14, 2015 10:48

olle67 skrev:Vem säljer dessa Isuzu i Sverige då???kan inte minnas ja sett nån återförsäljare,synd för de ju riktigt bra bilar.o dom andra jappsen kan behöva konkurrensen.. :tumbup:
Här har du en komplett lista: http://www.isuzu-sverige.se/%C3%85terf% ... C3%A4ljare" onclick="window.open(this.href);return false;
D-Max 3.0 -11
Polaris Sportsman -05

zxcvbn
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: tor apr 10, 2014 9:54

Re: Isuzu D-max

Inlägg av zxcvbn » mån dec 14, 2015 11:34

Roger Patrol skrev:Åkte oxå Hilux i Thailan nyligen å dom är vidrigt hårda i fjädringen, men känns rejäla, D maxen tycker jag är piggare men osäker på kvalitén

Gissar att du satt på flaket ? I kupen är den som vilken pickis som helst, studsar i alla gupp . Om man kör utan last.

Piggare beror ju helt klart på vad för motor , 3,0 finns ju även i Hilux. Dem flesta taxis i Thai är ju 2,5TD 144 hk och manuell låda. vilket enligt mig är ett bra val i en arbetsbil.
:rodnar:

hakan13
Forumräv
Inlägg: 503
Blev medlem: mån jul 21, 2014 18:14
Ort: finspång

Re: Isuzu D-max

Inlägg av hakan13 » mån dec 14, 2015 19:09

Hej.
Om man kollar på den årsmodellen så tror jag Isuzu absolut är att föredra framför ivartfall Nissan!
Nissan ska man nog köpa 191hästarn !! Den jag åker med har nyss passerat 4000 mil... och har funkat riktigt bra!! :-)
Ligger mellan 0.88 och 0.96 beroende på var man kör!!
Provade Isuzu! ! Och den verkade helt okej! !
Föll väl mest på att jag trivdes bättre i Nissan!! Är ju lite bättre klipp i motorn!! ;-)
Och sen verkade inte försäljarna va så intresserade av att prata med mej heller...
Håkan .

zxcvbn
Användare
Inlägg: 82
Blev medlem: tor apr 10, 2014 9:54

Re: Isuzu D-max

Inlägg av zxcvbn » mån dec 14, 2015 20:21

Ska man ha Nissan ska man ha 103 hästaren egentligen. Vi hade en 191 hk , och den fick åka bärgare 3 gånger innan den kom upp till 5 tusen mil, efter ett tag vart man så leds på en bil man kanppast kunde lita på att den skulle ta sig fram dit man ska så sålde den och köpt en Toyota Hilux , 144 hk manuell, går och går. Startar oavsett väder. En Navara låter ju som att staken ska komma ur blocket redan vid -10 och är segstartad. Hiluxen vevar igång i 35 grader som om det vore + 15 :tumbup:


Vi har haft alla Nissan Pickis från -85 - 14 , föruto V6, 103hk har varit driftsäkrast och 171 hk har racklat Engång med EGR ventilen. på 12 tusen mil.
:rodnar:

kotte
Hemmastadd
Inlägg: 147
Blev medlem: sön apr 13, 2008 20:36
Ort: Bollebygd

Re: Isuzu D-max

Inlägg av kotte » ons dec 16, 2015 16:46

Har ägt min D-Max 08:a i ett år nu och är nöjd med den. ( 3500km på ett år )
Min bränsle förbrukningen ligger på 0,75 blandad körning på sommardäck , 1,2 med kärra o Jeepen på, 0,9 med dubbdäck blandad körning. ( Jag snålkör inte )
Hade problem att starta när det va -14 grader men det visade sig vara 3st glödstift som va kass, nu startar den lätt.
Den är lätt att serva själv o delarna är riktigt billiga om man jämför med chefens Navara.

Skriv svar