Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
Har lyckats knäcka ett bromsrör vilket innebär att det nätt och jämt att jag fick ur P-läget på lådan idag. Jag har fått tid på verkstaden om en dryg vecka. Hur gör man för att tvinga lådan ur P-läget om jag då inte får upp tillräckligt bromstryck ?
Pajero Shogun - 00, 3.5 GDI Auto, SS4 II
Re: Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
Du har inte någon knapp att trycka in på växelspaken tex baksidan?
Hade sådan på King caben men det var iofs en elektrisk spärr för spaken när man bromsade.
Hade sådan på King caben men det var iofs en elektrisk spärr för spaken när man bromsade.
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
Re: Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
Inte att rekommendera, men man kan lossa kablaget från automatväxellådan och göra en fulkoppling(=bygla) mellan kontakterna i kablaget.
Rubicon
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.
Re: Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
Är det för att få ur p-läget eller för att ta bort startspärren som är kopplat till p-läget?gubbstrutten skrev:Inte att rekommendera, men man kan lossa kablaget från automatväxellådan och göra en fulkoppling(=bygla) mellan kontakterna i kablaget.
Re: Pajero 2000 sprucket bromsrör, lådan låst i P-läge
För att kunna köra bilen till verkstaden.Fisketorp skrev:Är det för att få ur p-läget eller för att ta bort startspärren som är kopplat till p-läget?gubbstrutten skrev:Inte att rekommendera, men man kan lossa kablaget från automatväxellådan och göra en fulkoppling(=bygla) mellan kontakterna i kablaget.
Pajero Shogun - 00, 3.5 GDI Auto, SS4 II