Mitsubishi Pajero wagon mk3 3.5GDI -00

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

xisten
Nybörjare
Inlägg: 5
Blev medlem: tor maj 01, 2014 22:07

Mitsubishi Pajero wagon mk3 3.5GDI -00

Inlägg av xisten » fre aug 17, 2018 18:58

Hej Offroader!!

Letar med ljus och lykta efter ett höjningskit till min pajero wagon, googlar som en galning, ringt runt men ingen vågar ta i det med tång ens. Känns rätt värdelöst att knalla till en återförsäljare för originaldelar för större summa än ett höjningskit av bra kvalité. iaf i jämförelse med andra bilmodeller...

Har ni några tips, eller vet ni nån kunnig inom detta, posta det, jag sliter mitt hår för tillfället

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Mitsubishi Pajero wagon mk3 3.5GDI -00

Inlägg av Danne » lör aug 18, 2018 9:20

Vad för typ av höjning vill du ha samt hur mycket vill du höja?
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

JohnE
Beroende
Inlägg: 1069
Blev medlem: ons aug 27, 2008 22:46
Ort: Västerås

Re: Mitsubishi Pajero wagon mk3 3.5GDI -00

Inlägg av JohnE » lör sep 01, 2018 19:15

xisten skrev:Hej Offroader!!

Letar med ljus och lykta efter ett höjningskit till min pajero wagon, googlar som en galning, ringt runt men ingen vågar ta i det med tång ens. Känns rätt värdelöst att knalla till en återförsäljare för originaldelar för större summa än ett höjningskit av bra kvalité. iaf i jämförelse med andra bilmodeller...

Har ni några tips, eller vet ni nån kunnig inom detta, posta det, jag sliter mitt hår för tillfället

Hej Sixten!

Jag köpte mina grejer till min MK3 av West coast offroad i England. Deras hemsida är inte mycket att hänga i granen, men jag ringde och pratade med en Paul, och han var bra att ha och göra med.
https://westcoastoffroad.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; är hemsidan, men jag föreslår att du ringer.

+44 01704 229014. Paul kan jag rekommendera. :)
Det finns flera varianter också, så berätta för honom vad du har för planer för bilen. Om du vill ha winch fram, om du ska köra med mycket last osv. Så du får rätt fjädrar. De finns i olika hårdhet. :)

Skriv svar