En Traxxas Summit till...

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

lacrits68
Användare
Inlägg: 53
Blev medlem: fre feb 18, 2011 21:24
Ort: Umeå

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av lacrits68 » sön jul 22, 2012 11:47

hej!

en summit flyttade in till oss också i fredags!

dock med stul...! :(

"backen" fungerar inte, eller det funkar men bara ibland, den juckar fram&bak, 110% back i bland, i bland händer inget alls! :(

va in med den...skulle "få" lämna in den, men var inte "säkert" att felt gick på garantin! Är det fafrt reglaget så var garantin OK , mne är det motorn eller annat så går det INTE på garantin!

vad är det för gäller/gäller inte regler??? biulen som gått 4min är ju fan i mig ny! har nästa lust att gå och kräva åter pengarna! :aargh:

//Janne

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av henke_99 » sön jul 22, 2012 17:42

Visst kan det vara fel på den men det är även så att det finns en bromsliknande funktion i fartreglaget. Så om man kör framåt och trycker på backen så bromsar det bara lite extra. Släpper man sen spaken o trycker bakåt en gång till så backar bilen. Det som kan bli knas där är om neutralen inte är rätt inställd på sändaren. För om man ska få i backen så måste man först bromsa och sen återgå till neutral även om bilen står still. Är det ställt på lite för mycket back så kommer den aldrig släppa bromsen o då går det inte att backa för det och om den är ställd på lite för mycket gas framåt så kommer den gasa lite av sig själv varje gång och därmed blir det bara broms varje gång man trycker bakåt på gasen.

Låter lite rörigt men jag hoppas du förstår vad jag menar. Men visst kan det vara fel på nåt o då ska du ju givetvis ha nytt på garantin. Även om det är fel på motorn.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Marcus-84
OffroadGeek
Inlägg: 4402
Blev medlem: sön okt 22, 2006 18:42
Ort: Vittangi

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av Marcus-84 » sön jul 22, 2012 20:16

Sändaren går inte att kalibrera så pass att det är det som strular, motorn tror jag inte heller på. Prova att öppna mottagarlådan å dra ur alla servon å testa, fungerar det då så är det bara plugga in servo efter servo tills du hittar vilket servo som krånglar. Det är ett rätt vanligt fel att traxxas servona krånglar.

Är det inte servona så är jag helt 100% säker på att fartreglaget är paj. ;)
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av henke_99 » sön jul 22, 2012 20:26

Jo då det går, har blivit så på min bil flera gånger när jag kommit åt vredet till gasen på sändaren när bilen förvarats. Räcker ju att "nolläget" rubbas så mycket att det inte ligger precis där spaken är i sitt neutralläge. Blir det tillräckligt lite fel så kommer bilen inte röra på sig, men den kommer ändå inte ligga i "neutral".
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

lacrits68
Användare
Inlägg: 53
Blev medlem: fre feb 18, 2011 21:24
Ort: Umeå

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av lacrits68 » tor aug 02, 2012 22:19

hej!

Min sändare/hand styret var trasig....ny på väg in!

//Janne

Finnpower
Veteran
Inlägg: 2305
Blev medlem: sön mar 02, 2008 19:52
Ort: Robertsfors

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av Finnpower » tis dec 25, 2012 22:51

lacrits68 skrev:hej!

en summit flyttade in till oss också i fredags!

dock med stul...! :(

"backen" fungerar inte, eller det funkar men bara ibland, den juckar fram&bak, 110% back i bland, i bland händer inget alls! :(

va in med den...skulle "få" lämna in den, men var inte "säkert" att felt gick på garantin! Är det fafrt reglaget så var garantin OK , mne är det motorn eller annat så går det INTE på garantin!

vad är det för gäller/gäller inte regler??? biulen som gått 4min är ju fan i mig ny! har nästa lust att gå och kräva åter pengarna! :aargh:

//Janne
Har samma problem med Samuels Traxxas 1/16 som vi köpte till hjul. Man kan byta batteri och sen flippar den helt. Hittar inte back och ibland hitta den ingenting. Styrningen funkar alltid men verkar väldugt känslig på instllningen av ez-start eller vad det hette. Finns heller inget som säger vad de olika blinkningarna betyder på den. Har Henke nån bra info tt länka till så blir både jag och samuel glada. Om man drar ut batteriet och startar om kan den gå 30 sek och sen går inget igen förrän man rycker kabeln igen.
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: En Traxxas Summit till...

Inlägg av henke_99 » tis dec 25, 2012 22:59

Finnpower skrev:
lacrits68 skrev:hej!

en summit flyttade in till oss också i fredags!

dock med stul...! :(

"backen" fungerar inte, eller det funkar men bara ibland, den juckar fram&bak, 110% back i bland, i bland händer inget alls! :(

va in med den...skulle "få" lämna in den, men var inte "säkert" att felt gick på garantin! Är det fafrt reglaget så var garantin OK , mne är det motorn eller annat så går det INTE på garantin!

vad är det för gäller/gäller inte regler??? biulen som gått 4min är ju fan i mig ny! har nästa lust att gå och kräva åter pengarna! :aargh:

//Janne
Har samma problem med Samuels Traxxas 1/16 som vi köpte till hjul. Man kan byta batteri och sen flippar den helt. Hittar inte back och ibland hitta den ingenting. Styrningen funkar alltid men verkar väldugt känslig på instllningen av ez-start eller vad det hette. Finns heller inget som säger vad de olika blinkningarna betyder på den. Har Henke nån bra info tt länka till så blir både jag och samuel glada. Om man drar ut batteriet och startar om kan den gå 30 sek och sen går inget igen förrän man rycker kabeln igen.
http://traxxas.com/products/models/elec ... -downloads" onclick="window.open(this.href);return false;

Är det en 2,4ghz radio eller den gamla på 27mhz? En "vanlig" eller vxl? Vilken modell?
Min bror hade en summit 1/16 som han lämnade tillbaka på garantin. Han har böcker, 2 batterier och sändaren kvar till den...
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

Skriv svar