Min nya 4x4 rc bil (typ)

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

cherokeex2
Veteran
Inlägg: 1514
Blev medlem: ons jan 14, 2009 20:54
Ort: Markaryd

Re: Min nya 4x4 rc bil (typ)

Inlägg av cherokeex2 » tor apr 11, 2013 18:36

OBELIX skrev:Vad händer här? Tittade på din sista bild och vill du ha min personliga åsikt skulle det blir snyggare om du hade två framaxlar och tre bakaxlar och du hänger med hur jag menar. nu har du en framaxel och fyra bakaxlar. Dessutom så har väl dessa tungbärgare en flyttbar motvikt som skjuts fram mot hytten när dom hänger på en lastbil eller buss- för att inte tappa fästet fram helt och hållet. Och den motvikten gör att det krävs dubbla framaxlar. Men den är skitfrän tycker jag.

Kan ju tala om att jag har en viss hobbyådra jag med, just nu är det en stor passagerarbåt för Göta Kanal som jag pillar med. Skala 1:20 så den är 150 cm lång och väger runt 30 kilo.

Men en tanke ligger och lurar i huvudet. på jobbet skär vi ju ut alla delar till Volvos hjullastare- så alla delar finns i datorerna på skärmaskinerna. Tänk om man skulle göra en uppsättning i skala 1:8 av alla delar och svetsa ihop en modell av en sån... Kan det bli mer skalalikt än så?

SKREV OBELIX

Det händer inte så mycket nu men jag är faktisk med inne på att ha 2st framaxlar så ser det kanske inte så konstigt ut med det stora avståndet mellan framaxlen och drivaxlen. Just nu är det bara 2st styrbara axlar på den, framaxlen och sista axlen

Tungbärgare vet jag inte hur dom gör riktigt eftersom detta ska bli en tungdragare för trailer.

Kan du lägga upp bilder på båten? den låter ganska fräck.

Du kan ju regga dig på det forumet och berätta att du jobbar med att skära ut delarna till volvo maskiner och kan göra en exakt kopia av precis hela maskinen i vilken skala du vill.
Kan du sen sälja delarna så blir du snart rik eftersom en rcmaskin från en annan tillverkare kostar från 20000 till 60000kr
Senast redigerad av cherokeex2 den tor apr 11, 2013 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Min nya 4x4 rc bil (typ)

Inlägg av OBELIX » tor apr 11, 2013 19:57

Jag har redan gjort det faktiskt. Och suttit och dreglat över några fina byggen. Nä, jag har visserligen alla detaljer tillgängliga- (om man nu kan kalla en lyftarm på ett ton för en detalj) Men maskintiden är begränsad så jag får skära ut några lite då och då tills jag får ihop det jag behöver. Rätt kul funktion att kuna skala ner delarna i skärmaskinen i exakt den skalan man vill ha. Så det blir för mitt eget höga nöjes skull i så fall.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

Skriv svar