suzuki krypare? 4,16 :4,15
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
japp så sant så sant ... det blir ruskigt långsamt bakåt om man börjar komma ner i utväxlingen ...
får se vad ödet säger, det är ändå det som bestämmer ...
TMT=> iochmed att jag inte har min bil med mig på studieorten så är det endast diskutera problem som jag kan göra, och dels oxo varför jag aldrig kommer till skott med något, är främst för att jag är snål och sedan för att sukkin är endå en bi-hobby för mig dvs det är inte den som får den störsa uppmärksamheten här i livet ...
men jag har ju fått mig en winch nu efter många trådar lite här o var
dock har jag inte ens börjat fråga om hur fan jag ska göra för att få den på plats, så att den oxo sitter där och att det tillpåköpet ser så bra ut att man inte behöver skämmas ...
får se vad ödet säger, det är ändå det som bestämmer ...
TMT=> iochmed att jag inte har min bil med mig på studieorten så är det endast diskutera problem som jag kan göra, och dels oxo varför jag aldrig kommer till skott med något, är främst för att jag är snål och sedan för att sukkin är endå en bi-hobby för mig dvs det är inte den som får den störsa uppmärksamheten här i livet ...
men jag har ju fått mig en winch nu efter många trådar lite här o var
dock har jag inte ens börjat fråga om hur fan jag ska göra för att få den på plats, så att den oxo sitter där och att det tillpåköpet ser så bra ut att man inte behöver skämmas ...
/jonko med H4:an
Det är då man klipper i högen och låter turbodieseln tala Sedan vill det gärna lukta koppling,kanske dags för sinterlamell??MrHawk skrev:Beror på, fördelen med ännu lägre är att dom även påverkar högen och då hjälper dig att dra runt däcken på gatan också.jonko skrev: det jag inte riktigt ännu har på g är hurvida man vill ha 4,16 eller mera!
är det värt att satsa på en ännu lägre ?
Nackdelen är att det bli ruskigt långsamt på backen när du kör lågväxel, nackdel om man vill spinna däcken.
Mathias T skrev:Det är då man klipper i högen och låter turbodieseln tala Sedan vill det gärna lukta koppling,kanske dags för sinterlamell??MrHawk skrev:Beror på, fördelen med ännu lägre är att dom även påverkar högen och då hjälper dig att dra runt däcken på gatan också.jonko skrev: det jag inte riktigt ännu har på g är hurvida man vill ha 4,16 eller mera!
är det värt att satsa på en ännu lägre ?
Nackdelen är att det bli ruskigt långsamt på backen när du kör lågväxel, nackdel om man vill spinna däcken.
precis!
diesel är livet.
på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
Då är det nog lättare att leta upp en solfjäder som är kraftigare i passande storlekTMT skrev:Mathias T skrev:Det är då man klipper i högen och låter turbodieseln tala Sedan vill det gärna lukta koppling,kanske dags för sinterlamell??MrHawk skrev: Beror på, fördelen med ännu lägre är att dom även påverkar högen och då hjälper dig att dra runt däcken på gatan också.
Nackdelen är att det bli ruskigt långsamt på backen när du kör lågväxel, nackdel om man vill spinna däcken.
precis!
diesel är livet.
på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
eller så fräser man ner där var "solfjädern" sitter ...på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
alltså att infästningen på svänghjulet för fjädern blir ned fräst en liten bit = mera fjäderförspänning = mera tryck på kopplingen! komihåg bara att man bör fräsa relativt symetriskt! (har bara provat det på rc bilar(rc=rally cross))
det funkar bra i rimliga propotioner...
/jonko med H4:an
Antar att du menar att man sänker in trycklplattans infästning i svänghjulet??jonko skrev:eller så fräser man ner där var "solfjädern" sitter ...på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
alltså att infästningen på svänghjulet för fjädern blir ned fräst en liten bit = mera fjäderförspänning = mera tryck på kopplingen! komihåg bara att man bör fräsa relativt symetriskt! (har bara provat det på rc bilar(rc=rally cross))
det funkar bra i rimliga propotioner...
jonko skrev:eller så fräser man ner där var "solfjädern" sitter ...på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
alltså att infästningen på svänghjulet för fjädern blir ned fräst en liten bit = mera fjäderförspänning = mera tryck på kopplingen! komihåg bara att man bör fräsa relativt symetriskt! (har bara provat det på rc bilar(rc=rally cross))
det funkar bra i rimliga propotioner...
den iden är nog inte dum.
kanske man skulle prova någon gång när man orkar, men hur blir det med kopplings spelet då? man vill ju gärna kunna koppla ur också
Vet inte om det har någon större effekt,solfjädern har ett ganska jämnt fjädertryck(känns i kopplingspedalen som går lika trögt hela vägen).TMT skrev:jonko skrev:eller så fräser man ner där var "solfjädern" sitter ...på tal om koppling har jag funderat på om att bygga en annan tryckplatta som trycker hårdare vad tror du om det?
gamla tryckplattor har ju vanliga spiralfjädrar istället för den där solfjädern borde gå att bygga en sådan med kraftigare sprialfjädrar.
alltså att infästningen på svänghjulet för fjädern blir ned fräst en liten bit = mera fjäderförspänning = mera tryck på kopplingen! komihåg bara att man bör fräsa relativt symetriskt! (har bara provat det på rc bilar(rc=rally cross))
det funkar bra i rimliga propotioner...
den iden är nog inte dum.
kanske man skulle prova någon gång när man orkar, men hur blir det med kopplings spelet då? man vill ju gärna kunna koppla ur också
Fast om man har den gamla typen av tryckplatta med lösa fjädrar så blir det annorlunda,fast den tryckplattan lär nog aldrig få plats i en liten suzukikåpa då dom är mycket klumpiga
dvs om man inte gör en ny liten variant.Mathias T skrev:Vet inte om det har någon större effekt,solfjädern har ett ganska jämnt fjädertryck(känns i kopplingspedalen som går lika trögt hela vägen).TMT skrev:jonko skrev: eller så fräser man ner där var "solfjädern" sitter ...
alltså att infästningen på svänghjulet för fjädern blir ned fräst en liten bit = mera fjäderförspänning = mera tryck på kopplingen! komihåg bara att man bör fräsa relativt symetriskt! (har bara provat det på rc bilar(rc=rally cross))
det funkar bra i rimliga propotioner...
den iden är nog inte dum.
kanske man skulle prova någon gång när man orkar, men hur blir det med kopplings spelet då? man vill ju gärna kunna koppla ur också
Fast om man har den gamla typen av tryckplatta med lösa fjädrar så blir det annorlunda,fast den tryckplattan lär nog aldrig få plats i en liten suzukikåpa då dom är mycket klumpiga
det är har jag funderat länge på att göra men som alltid...... TIDEN::::
har många järn i elden och fler på väg, ska jag börja med RC bilar också blir det inte bättre.
som tur är har jag inte dom planerna förrens tidigast nästa vinter när det är kallt i garaget.