Glödlampor!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Glödlampor!
Nu har jag monterat nya lamphus på min vän, men inte fan blev det nåt bättre drag för det. Jag har inte hittat någon info om vilken effekt som är max för strålkastarna, så jag undrar om nån här vet. Ska besikta imorgon kl 09:50, så innan dess måste jag veta :P Lamporna är köpta hos Svensk Bilutrustning och fanns att hitta på www.bds.nu, tror de heter Saturnus C60.
/Joakim
/Joakim
Max laglig effekt på H4 är 60/55W
Kolla så att du har full spänning fram till dom,dom är kopplade så att ett stift normal har spänning hela tiden (tror att kabeln var vit/svart)
Sedan jordas respektive glödtråd med omkopplaren.
Har du klent ljus eller dålig ljusbild??
Kolla så att du har full spänning fram till dom,dom är kopplade så att ett stift normal har spänning hela tiden (tror att kabeln var vit/svart)
Sedan jordas respektive glödtråd med omkopplaren.
Har du klent ljus eller dålig ljusbild??
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
reflektorn håller ,men inte kablar/säkringar.pjocke skrev:Jamen. Det var ju effekten jag efterfrågade? 40/45? 70/75? 80/100? Finns ju en uppsjö... Jag vill ha så mycket ljus som möjligt utan att grilla reflektorn.
det som ger sig först är kontakterna till lamporna,sedan grillas nog omkopplaren då det inte går via några relän
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Standard H4 är just 60/55W som Mathias sa, och max man får ha och det är den som du hittar i dom flesta butiker också.pjocke skrev:Jamen. Det var ju effekten jag efterfrågade? 40/45? 70/75? 80/100? Finns ju en uppsjö... Jag vill ha så mycket ljus som möjligt utan att grilla reflektorn.
Kan säga att jämfört med orginal insatser så ger H4-insatserna extremt bra ljus
I aim to misbehave
Dessutom så bränns lampkontakterna sönder rätt ofta även med lagliga lampor,orginallamporna är bara på 45/40W och av dom numera ganska ovanliga "klotlamp" modellen.MrHawk skrev:Standard H4 är just 60/55W som Mathias sa, och max man får ha och det är den som du hittar i dom flesta butiker också.pjocke skrev:Jamen. Det var ju effekten jag efterfrågade? 40/45? 70/75? 80/100? Finns ju en uppsjö... Jag vill ha så mycket ljus som möjligt utan att grilla reflektorn.
Kan säga att jämfört med orginal insatser så ger H4-insatserna extremt bra ljus
Dom ger inget jättebra ljus
Om du vill förbättra ljuset så finns det reläsatser som tar ström direkt från batteriet och då slipper man spänningsfall genom omkopplare och ledningar
Tex har biltema en mycket väl fungerande sådan
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Köp dock ALDRIG! H4 glödlampor på biltema,kass ljusbild och dåligt ljus samtpjocke skrev:Yes yes yes yes! Bilen gick igenom utan anmärkning, bortsett från dålig kräm i halvljuset. Får köpa en såndär sats med kablar och reläer och smacka på när jag ändå monterar extraljus.
Nu är det fan bara buren kvar, sen kan den lille rackarn få jobba lite också!
kortare livslängd än en tank bensin
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Det har Hööken redan klartgjort... det blev General Electronics tror jag de hette, köpte på Staoil... tror det är kablaget som är kass, faktiskt. Är bra sugen på att dra om hela rasket till vintern...Mathias T skrev:Köp dock ALDRIG! H4 glödlampor på biltema,kass ljusbild och dåligt ljus samt
kortare livslängd än en tank bensin
Jo kablaget är säkert en strulgrej eftersom strömmen går ut från kupe´n och till lamporna,sedan går den tillbaks in igen till omkopplaren,alltså dubbla längden kabel mot en bil som jordar i karossen nära lampan.pjocke skrev:Det har Hööken redan klartgjort... det blev General Electronics tror jag de hette, köpte på Staoil... tror det är kablaget som är kass, faktiskt. Är bra sugen på att dra om hela rasket till vintern...Mathias T skrev:Köp dock ALDRIG! H4 glödlampor på biltema,kass ljusbild och dåligt ljus samt
kortare livslängd än en tank bensin
Allt med trådtunn kabel.
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"