Kina ARB

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Johan Lundgren
Hemmastadd
Inlägg: 182
Blev medlem: ons apr 25, 2012 22:25
Ort: Ystad

Re: Kina ARB

Inlägg av Johan Lundgren » mån apr 21, 2014 22:28

Inga problem. Kolla på elschemat bara. Bara att bygla mellan knapparna så att bägge får ström in när kompressor knappen är till.
Jeep grand cherokee
Rough country 4" longarm kit
Notch customs skärmbreddare
NEV stötfångare och takkorg
37x12,5-17 på 8x17 "blackspoke"

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Re: Kina ARB

Inlägg av Runekebab » lör aug 30, 2014 22:35

Lite nyfiken på vad dom hamnat på spärren kostar 499 och frakt 180 dollar vad hamnar tull och moms på? har inte fattat riktigt hur man räknar så vad blir det totalt? va på tullens hemsida men blev inte mkt klokare.
Toyota Lj70

Robe
Guru
Inlägg: 2718
Blev medlem: mån mar 05, 2012 13:34
Ort: Uppsala

Re: Kina ARB

Inlägg av Robe » lör aug 30, 2014 22:46

Tull och moms ca 30% på varan OCH fraktkostnad.
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Re: Kina ARB

Inlägg av Runekebab » lör aug 30, 2014 22:50

Så då blir det 882 dollar totalt?
Toyota Lj70

Robert Klingstedt
Rutinerad
Inlägg: 359
Blev medlem: ons aug 16, 2006 15:29
Ort: Västervik

Re: Kina ARB

Inlägg av Robert Klingstedt » sön aug 31, 2014 12:09

Jag kom undan med 208 kr i tull för de hade skrivit ner värdet på paketet. Det var inget jag hade bett om utan de hade de gjort på eget bevåg. Jag kom under 5000 kr totalt till min Suzuki, inklusive nya x-ringar.

Robert Klingstedt
Rutinerad
Inlägg: 359
Blev medlem: ons aug 16, 2006 15:29
Ort: Västervik

Re: Kina ARB

Inlägg av Robert Klingstedt » sön aug 31, 2014 12:18

Robert Klingstedt skrev:Ni som monterat denna spärr, tycker ni luftanslutningen är OK?

Jag har denna variant på min:
Bild

Nu när jag försökte montera denna så lossnade slangen vid första trycksättningen.
Slangen i sig verkar ha ganska dåliga toleranser på dimensionerna, för ena änden gick inte alls på nippeln eftersom hålet i slangen var för litet. Andra änden gick på, men kröp som sagt av, så den kanske har för liten ytterdiameter istället?

Har någon hittat på en bättre lösning?
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra :)

kajan
Hemmastadd
Inlägg: 122
Blev medlem: mån feb 08, 2010 0:12
Ort: T-lilla, Skåneland

Re: Kina ARB

Inlägg av kajan » tis sep 02, 2014 8:47

Robert Klingstedt skrev:
Robert Klingstedt skrev:Ni som monterat denna spärr, tycker ni luftanslutningen är OK?

Jag har denna variant på min:
Bild

Nu när jag försökte montera denna så lossnade slangen vid första trycksättningen.
Slangen i sig verkar ha ganska dåliga toleranser på dimensionerna, för ena änden gick inte alls på nippeln eftersom hålet i slangen var för litet. Andra änden gick på, men kröp som sagt av, så den kanske har för liten ytterdiameter istället?

Har någon hittat på en bättre lösning?
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra :)
:tumbup:
Jag har inte några problem med min ännu, funkar kanon :beer:
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02

kenny_69
Veteran
Inlägg: 1739
Blev medlem: tis maj 30, 2006 13:01
Ort: Motala

Re: Kina ARB

Inlägg av kenny_69 » tis sep 02, 2014 19:09

Robert Klingstedt skrev:
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra :)
X2 har inte kommit på nån bra ide hur man ska få fast slangen ordentligt, är det nån som har nån ide??? Hade även problemet på "orginal" ARB... att slangen hoppar av i bland..

Ax
Beroende
Inlägg: 1061
Blev medlem: mån nov 05, 2007 19:19
Ort: Vetlanda

Re: Kina ARB

Inlägg av Ax » ons jan 07, 2015 22:40

kenny_69 skrev:
Robert Klingstedt skrev:
Sist jag körde med bilen lossnade slangen från diffen. Jag vet inte om den fick hjälp av en gren kanske. Annars funkar spärren bra :)
X2 har inte kommit på nån bra ide hur man ska få fast slangen ordentligt, är det nån som har nån ide??? Hade även problemet på "orginal" ARB... att slangen hoppar av i bland..
X3
Fan, jävla oflyt hela ti'n!

Fisketorp
Guru
Inlägg: 2597
Blev medlem: lör sep 28, 2013 16:31
Ort: Fisketorp

Re: Kina ARB

Inlägg av Fisketorp » tor jan 08, 2015 7:09

Går det inte byta anslutninge då?
Vet inte hur böjlig slangen är, men borde väl gå att sätta en mer böjlig slang så den böjer sig istället för sliter i inkopplingen.

LUS
Rutinerad
Inlägg: 324
Blev medlem: tis sep 02, 2008 12:46
Ort: Vaggeryd

Re: Kina ARB

Inlägg av LUS » tor jan 08, 2015 9:36

Går det inta att sätta en 90 graders koppling istället?

kajan
Hemmastadd
Inlägg: 122
Blev medlem: mån feb 08, 2010 0:12
Ort: T-lilla, Skåneland

Re: Kina ARB

Inlägg av kajan » tor jan 15, 2015 21:56

MrHawk skrev:Jag har ARBs kompressor då jag har en äkta o en "kopia" men kompressorn va la det som såg billigast ut.

Spärren va ingen skillnad mot ARB:n att montera för min del och inga läckage i luften eller andra problem än iaf.
Hej igen

Nu fick jag nog. Kompressorn har strulat några gånger, blev trött på möget o skaffa mig en ARB :tumbup:
Spärren funkar forfarande kanon, men kompressorn klydda för mycket
Började med att skruven som håller vevstaken självlossa. Satte på den igen, med lite locktajt.
Funka så där. Läkte rätt mycket o dåligt tryck. Höll ett tag, sen tror jag att skruven lossnade igen.
Gav upp och inhandlade en ARB kompressor samma kväll. Och bara man höll i den så kände man skillnad och funkade bättre

Ett litet tips till er som kör med chinakompessorn: Öppna upp den där luftfiltert sitter och skruva fast skruven som håller vevstaken innan den lossar, har ni tillgång till något värmetåligt lim så är det inte fel, eller en liten låsbricka :beer:
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: Kina ARB

Inlägg av Mathias T » fre jan 16, 2015 18:21

Ett annat tips är den svarta kompressorn som satt på volvo 240 luftfjädring,i stort sett odödlig om man nu lyckats hitra en sådan och tystgående är den också
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Runekebab
Beroende
Inlägg: 1316
Blev medlem: fre sep 04, 2009 7:58
Ort: Växjö

Re: Kina ARB

Inlägg av Runekebab » fre jan 16, 2015 20:15

Annars har det inte varit några problem?
Toyota Lj70

kajan
Hemmastadd
Inlägg: 122
Blev medlem: mån feb 08, 2010 0:12
Ort: T-lilla, Skåneland

Re: Kina ARB

Inlägg av kajan » fre jan 16, 2015 23:34

Runekebab skrev:Annars har det inte varit några problem?
Förutom kompressor strulet så har det varit kanon, men jag har fått bra med hjälp av Johan Lundgren.
Det var han som beställde grejorna, och kollade över kabelhärvan. Han instruerade killen som monterade spärren i axeln och hjälpte mig att koppla elen o montera kompressorn.
Utan Johan så tror jag att grejorna hade fortfarande varit i china :tumbup:
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD -02

Skriv svar