Är biltema höjning bra?

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Är biltema höjning bra?

Inlägg av suzukianton » mån feb 01, 2016 17:59

Tjena!
jag undrar om biltema höjning är säkert att göra på en suzuki vitara och ifall det är billigare än om man köper riktiga saker till suzuki. Och ifall nån vet vad det är för fjädrar och skit jag behöver och som kan skriva det. Tack i förhand[WINKING FACE]

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av Sdkfz251 » mån feb 01, 2016 18:08

Jag hade "Biltema höjning" liggande till en Vitara... är väl helt ok men vill man ha "Bolt on" så kan man lika gärna beställa på Jimnybits i England, satserna där (Pro Comp) är inte så dyra och då får man grejor som passar och slipper fippla med att leta fjädrar och dämpare i Biltemas butik... men det är min åsikt.

Sorry sena svaret... Tycker det är lite synd att du inte fått svar på din tråd efter så lång tid, så jag drog mitt strå till stacken. Du kanske redan har höjt din Vitara :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av suzukianton » mån feb 01, 2016 18:31

Sdkfz251 skrev:Jag hade "Biltema höjning" liggande till en Vitara... är väl helt ok men vill man ha "Bolt on" så kan man lika gärna beställa på Jimnybits i England, satserna där (Pro Comp) är inte så dyra och då får man grejor som passar och slipper fippla med att leta fjädrar och dämpare i Biltemas butik... men det är min åsikt.

Sorry sena svaret... Tycker det är lite synd att du inte fått svar på din tråd efter så lång tid, så jag drog mitt strå till stacken. Du kanske redan har höjt din Vitara :lol:
Haha nä jag kollar bara lite ba om biltema höjning är något eller om det är rena skiten. Äre mycket o göra för att t.ex fjädern ska passa i fjäderskolen eller äre ganska lätt?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av macke » mån feb 01, 2016 18:57

Du vet att det står i guiden vad du ska ha för grejer från Biltema, i Suzuki delen.
TGB 13

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av suzukianton » mån feb 01, 2016 19:00

macke skrev:Du vet att det står i guiden vad du ska ha för grejer från Biltema, i Suzuki delen.
Vad mena du nu?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

macke
OffroadGeek
Inlägg: 4889
Blev medlem: tis maj 30, 2006 10:20
Ort: Segeltorp, Stockholm

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av macke » mån feb 01, 2016 19:32

Kolla den länken.

viewtopic.php?f=3&t=2128" onclick="window.open(this.href);return false;
TGB 13

RedNek
Rutinerad
Inlägg: 373
Blev medlem: tor maj 01, 2014 8:58
Ort: Utanför Umeå

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av RedNek » tis feb 02, 2016 8:22

Biltemahöjning är väl som med det mesta; om man gillar/klarar att fixa själv med rondell & slägga så funkar det. :tumbup:
Och på detta forumet så är det väl så att de flesta är skickliga på att meka själv, den uppfattningen har jag fått som aktiv på detta forum.

Så till min återkommande fråga om denna Biltemahöjning..
Delarna som användes har utgått ur Biltemas sortiment, är det någon som hittat passande fjädrar & dämpare som man kan använda istället? Biltema eller andra (Mekonomen, Laitis, Autoparts, MrAuto etc.) får väldigt gärna tala om vilka delar/artnr ni använde.

Är inte intresserad av att veta att man kan plocka på skroten från bil XX.
- To Live Beyond Requirements -

Projektbilen: Suzuki Vitara
Mc: Yamaha XT 600 -93´
Veterantraktorerna: Volvo T31 med V8, Volvo T25
Bolinder Munktell 35 & Volvo BM 55 med grävaggregat
Brukstraktorn: Volvo BM 2200
Svennebilen: Skoda Fabia

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av MattisH » tis feb 02, 2016 12:03

RedNek skrev: Så till min återkommande fråga om denna Biltemahöjning..
Delarna som användes har utgått ur Biltemas sortiment, är det någon som hittat passande fjädrar & dämpare som man kan använda istället? Biltema eller andra (Mekonomen, Laitis, Autoparts, MrAuto etc.) får väldigt gärna tala om vilka delar/artnr ni använde.

Är inte intresserad av att veta att man kan plocka på skroten från bil XX.
Nej men det är på tiden att någon tar fram vilka delar som skulle kunna användas ;) Helgen räddad :lol: :poke:
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av Sdkfz251 » ons feb 03, 2016 18:40

RedNek skrev:
Så till min återkommande fråga om denna Biltemahöjning..
Delarna som användes har utgått ur Biltemas sortiment,
.
Jo det var en stor anledning till att jag tipsade om Jimnybits... En stor klapp på axeln till den/de som bemödar sig med att uppdatera länkbibel till "Biltemahöjning"... Jag var uppe på Biltema i Halmstad och fick en liten spydig kommentar av en anställd att inte "öppna" alla förpackningar man ser, jag fattade vinken och tog den stötdämparen jag hittat som "nästan" passade och smög mot kassan.... :lol:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

suzukianton
Användare
Inlägg: 69
Blev medlem: tis aug 04, 2015 18:28

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av suzukianton » ons feb 03, 2016 20:18

Någon som kollat upp några andra delar istället för Biltemas fjädrar och dämpare eftersom dom inte säljs längre

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

MattisH
Guru
Inlägg: 2821
Blev medlem: ons sep 01, 2010 21:43
Ort: Vinslöv

Re: Är biltema höjning bra?

Inlägg av MattisH » tor feb 04, 2016 10:09

suzukianton skrev:Någon som kollat upp några andra delar istället för Biltemas fjädrar och dämpare eftersom dom inte säljs längre

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Jag citerar mig själv ;)
MattisH skrev:
RedNek skrev: Så till min återkommande fråga om denna Biltemahöjning..
Delarna som användes har utgått ur Biltemas sortiment, är det någon som hittat passande fjädrar & dämpare som man kan använda istället? Biltema eller andra (Mekonomen, Laitis, Autoparts, MrAuto etc.) får väldigt gärna tala om vilka delar/artnr ni använde.

Är inte intresserad av att veta att man kan plocka på skroten från bil XX.
Nej men det är på tiden att någon tar fram vilka delar som skulle kunna användas ;) Helgen räddad :lol: :poke:
Mathias Håkansson,
Subaru Forester, Volvo V60
HLMK Offroad: https://www.facebook.com/hlmk.offroad?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Hästveda offroad: http://sagbacken.egetforum.se/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar