Behöver hjälp! 2006 Grand Vitara

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Brahmall
Nybörjare
Inlägg: 1
Blev medlem: tor apr 14, 2016 19:06

Behöver hjälp! 2006 Grand Vitara

Inlägg av Brahmall » tor apr 14, 2016 19:36

Hej!

(ber ursäkt i förväg för mitt dåligt svenka :D )

Jag är helt ny här och skulle behöva lite hjälp. Jag har en 2006 Grand Vitara som jag vill höja lite och har lite store däck på. Jag kommer inte att köra riktigt offroad med bilen men någon slags offroad däck vill jag ha ändå, kankse någonting mellan en offroad däck och ett vanligt.

-Hur stora däck kan man sätta på utan att höja bilen?
-Om man höjer bilen hur stora får däck vara då? Och hur mycket ska man höj bilen då?
-Vart köpar man höjnings paket? Och vilken är bäst till det jag ska ha?

Jag kommer säkert ha mer frågar sen men just nu är det dem som jag tänker mest på.

Är någon som känner sig sugen att hjälpa en helt nybörjare?

Tackar!

Sdkfz251
Guru
Inlägg: 3111
Blev medlem: fre jun 08, 2007 0:47
Ort: Båstad

Re: Behöver hjälp! 2006 Grand Vitara

Inlägg av Sdkfz251 » fre apr 15, 2016 23:10

Hej och välkommen i gänget.

Det där med däck beror på var du ska köra... AT om du ska köra lite terräng och mycket väg, MT om det är mycket terräng och lite väg....

Ska du höja din Vitara så kolla lite här...http://www.jimnybits.co.uk/shop/grand-v ... at_93.html

Om du ska höja så välj hur mycket, ska du inte höja så kolla dina fordonshandlingar och kolla vilken dimension som står inskriven där, du kan gå upp lite utan att det tar i kaross... Kolla exempelvis Däckonline för 4x4 däck, jag kör 235/70-16 BF Goodrich Radial All Terrain på min Grand Vitara 98 och det går nästan bra, tar i lite.... kolla vilka däck du vill ha och börja där, höjning kan du ta sedan... det går alltid att sätta bra däck, snorkel och takräcke utan att höja om du vill ha bra offroad stuk på bilen :tumbup:
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.

Skriv svar