Planerar nästa bygge

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Planerar nästa bygge

Inlägg av klirre » fre mar 10, 2017 20:37

För att tjata vidare om volvomotorn så får du ta en med fördelaren på sidan dvs 240. Då ryms motor å kyl, hade det på en av mina Zuckisar. För den där föggen kommer du bli vansinnig på... Tro mig jag vet! Kan funka kanon i 10 min, gå som en påse skit, gå bra igen, bluddra, gå lite bättre och till slut bli dränkt i soppa. :aargh:

Angående bladfjädrar så tror jag blanden är "Schacklereversade" original. Desutom tämligen lätta att montera om du har med fästena.

Att klämma i en spiralfjäder mellan blad å ram är ingen dum ide. Går mjukare och ger bättre tryck i marken vid ojämnheter.

Lycka till med bygget nu.

MVH//Klirre
If in doubt, Flat out!

J Landin
Beroende
Inlägg: 1141
Blev medlem: ons okt 27, 2010 21:49
Ort: Bollebygd

Re: Planerar nästa bygge

Inlägg av J Landin » fre mar 10, 2017 21:15

klirre skrev:För att tjata vidare om volvomotorn så får du ta en med fördelaren på sidan dvs 240. Då ryms motor å kyl, hade det på en av mina Zuckisar. För den där föggen kommer du bli vansinnig på... Tro mig jag vet! Kan funka kanon i 10 min, gå som en påse skit, gå bra igen, bluddra, gå lite bättre och till slut bli dränkt i soppa. :aargh:

Angående bladfjädrar så tror jag blanden är "Schacklereversade" original. Desutom tämligen lätta att montera om du har med fästena.

Att klämma i en spiralfjäder mellan blad å ram är ingen dum ide. Går mjukare och ger bättre tryck i marken vid ojämnheter.

Lycka till med bygget nu.

MVH//Klirre
E inga större bekymmer att byta mellanaxen och fördelare om man skulle ha en 740 motor, men 240 e smidigare!
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!

Skriv svar