För att tjata vidare om volvomotorn så får du ta en med fördelaren på sidan dvs 240. Då ryms motor å kyl, hade det på en av mina Zuckisar. För den där föggen kommer du bli vansinnig på... Tro mig jag vet! Kan funka kanon i 10 min, gå som en påse skit, gå bra igen, bluddra, gå lite bättre och till slut bli dränkt i soppa.
Angående bladfjädrar så tror jag blanden är "Schacklereversade" original. Desutom tämligen lätta att montera om du har med fästena.
Att klämma i en spiralfjäder mellan blad å ram är ingen dum ide. Går mjukare och ger bättre tryck i marken vid ojämnheter.
Lycka till med bygget nu.
MVH//Klirre
Planerar nästa bygge
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: Planerar nästa bygge
If in doubt, Flat out!
Re: Planerar nästa bygge
E inga större bekymmer att byta mellanaxen och fördelare om man skulle ha en 740 motor, men 240 e smidigare!klirre skrev:För att tjata vidare om volvomotorn så får du ta en med fördelaren på sidan dvs 240. Då ryms motor å kyl, hade det på en av mina Zuckisar. För den där föggen kommer du bli vansinnig på... Tro mig jag vet! Kan funka kanon i 10 min, gå som en påse skit, gå bra igen, bluddra, gå lite bättre och till slut bli dränkt i soppa.
Angående bladfjädrar så tror jag blanden är "Schacklereversade" original. Desutom tämligen lätta att montera om du har med fästena.
Att klämma i en spiralfjäder mellan blad å ram är ingen dum ide. Går mjukare och ger bättre tryck i marken vid ojämnheter.
Lycka till med bygget nu.
MVH//Klirre
Vitara -89
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!
SJ 413 -88
JEEP ZJ 4,0 -98
JEEP WJ 4,7 -99
Å nåra till som driver på färre hjul!