Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

pehrnow
Användare
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jan 08, 2012 19:30
Ort: Lund

Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av pehrnow » fre mar 17, 2017 17:39

Måste först tacka för all hjälp jag fått på detta fina forum!

Nu har jag ännu ett problem, alla vakuumslangar var borta på min förgasare när jag hämtade bilen, har gjort ett försök att koppla in en del och bilen går hyfsat bra nu men ändå lite oroligt, tänkte någon kanske har koll på hur det ska sitta ? Bilen är en sj413w -86 på förgasaren finns en liten plåt där det står "83070".

Den första bilen visar förgasaren från passagerarsidans håll och den andra från förarens sida, jag kom på att jag missat en anslutning som sitter på framsidan av förgasaren, alltså mot fronten, sen sitter det en uppe på fördelaren.

Tacksam för all hjälp!

Bild
Bild

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av Bullen » fre mar 17, 2017 22:45

Försök att hitta en starlet förgasare istället,min blev 100 ggr bättre efter jag bytte förgasare
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

pehrnow
Användare
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jan 08, 2012 19:30
Ort: Lund

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av pehrnow » fre mar 17, 2017 23:33

Bullen skrev:Försök att hitta en starlet förgasare istället,min blev 100 ggr bättre efter jag bytte förgasare
Jag har funderat på det, men eftersom jag inte kan lista ut vart slangarna ska gå till den som sitter där nu lär det va ännu svårare för mig att montera en förgasare från en annan bil, funderar på att ta den som sitter på min samurai som går perfekt, dock vill jag ju inte sno för mycket delar från den :/
tanken är dock att flytta över däck, vinsch osv till min sj413 då den är i princip nyskick förutom lacken och bygga en rolig bil.

Btw vilket otroligt jobb du gjort på din bil, har läst hela din tråd, sjukt bra jobbat!

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av Bullen » lör mar 18, 2017 0:11

På starletförgasaren är en (1) vakuumslang som ska anslutas, resten skickar du i soptunnan det är det som är det fina i kråksången. Du slipper alla slangar, elektriska pryttlar och mojänger. En soppaslang, 1 vakuumslang och gasvajern sen är det bara ut och gasa. Mitt co-värde blev bättre efter bytet.
Har sett att några har tagit från en Mitsubishi Colt, tror du kan ta från vilken liten japsbil som helst som har en Aisinförgasare.
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

pehrnow
Användare
Inlägg: 43
Blev medlem: sön jan 08, 2012 19:30
Ort: Lund

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av pehrnow » lör mar 18, 2017 11:10

Bullen skrev:På starletförgasaren är en (1) vakuumslang som ska anslutas, resten skickar du i soptunnan det är det som är det fina i kråksången. Du slipper alla slangar, elektriska pryttlar och mojänger. En soppaslang, 1 vakuumslang och gasvajern sen är det bara ut och gasa. Mitt co-värde blev bättre efter bytet.
Har sett att några har tagit från en Mitsubishi Colt, tror du kan ta från vilken liten japsbil som helst som har en Aisinförgasare.
Det låter ju väldigt smidigt, lutar åt att jag får testa det, tack.

lasseho
Användare
Inlägg: 97
Blev medlem: fre nov 02, 2012 16:35

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av lasseho » lör mar 18, 2017 15:35

Jag måste också tyvärr ge upp. Hade som ambition att behålla min 410 -85 i originalskick men även om originalfuggen funkar med en massa handpåläggning, vill jag slippa alla egenheter.
Därför min fråga. Vilka årsmodeller av Starlet är lättast att byta till? Alt2 vilka årsmodeller av Colt? Alt3 vilken annars? Javisst vet jag att Weber kommer som förslag, men vilken bil och vilken årsmod.?
(Lättast att söka på bil)

Bullen
Forumräv
Inlägg: 760
Blev medlem: ons maj 29, 2013 20:02
Ort: Köping

Re: Sj413 Vakuum slangar till förgasaren.

Inlägg av Bullen » lör mar 18, 2017 15:58

lasseho skrev:Jag måste också tyvärr ge upp. Hade som ambition att behålla min 410 -85 i originalskick men även om originalfuggen funkar med en massa handpåläggning, vill jag slippa alla egenheter.
Därför min fråga. Vilka årsmodeller av Starlet är lättast att byta till? Alt2 vilka årsmodeller av Colt? Alt3 vilken annars? Javisst vet jag att Weber kommer som förslag, men vilken bil och vilken årsmod.?
(Lättast att söka på bil)
Tyvärr vet jag inte några årsmodeller, jag fick bara tipset att leta ester en Starletförgasare med 1 vakuumintag. Jag har turen att min kompis jobbar hos Sellholm Tuning, där finns det hur mycket Starlett prylar som helst, så polaren gick bara och tog en från hyllan.
Här pratar Mr.Hawk lite om sin Starlettförgasare https://www.youtube.com/watch?v=YwrwMsucj0k" onclick="window.open(this.href);return false;
Suzuki Samurai High Roof 416 -88 "Den Röde"
Suzuki Samurai "Challangebygge" -89 "Den Svarta"
Byggtråd
(viewtopic.php?f=15&t=46660" onclick="window.open(this.href);return false;)
Filmer
https://www.youtube.com/channel/UC0vTm_ ... cnxFpdpmNw" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar