Lastbilsregistrerad vitara -94

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Epa-bygge
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön mar 11, 2018 11:11

Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av Epa-bygge » sön mar 11, 2018 11:33

Blir inte klok på om man kan bygga a traktor av en vitara från -94. Hoppas någon här har erfarenhet. Bilen har vägg bakom stolar och tak av plåt, men kapell. Den står registrerad som 17, hytt flak kapell. Har läst att många vitara från denna tid var 02 öppen bil med avtagbart tak, vilket inte är godkänt som a traktor. Vad är det som gäller? Ursprunglig registrering eller senaste? Hur får man tag i information om hur den såg ut innan i så fall?

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av Strömmen » mån mar 12, 2018 20:54

Låter inte som en vitara,är det inte en samurai pickup med diesel?
mvh anders

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av skogis » tis mar 13, 2018 18:26

är det en samurai pickup skall det inte gå men det är flera som lyckats bland annat jag.vitara skall inte vara några problem.
men för att vara på den säkra sidan och inte gissa kolla med din bilprovning och få exakta svar inte gissningar som här.
mvh
johan

Epa-bygge
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön mar 11, 2018 11:11

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av Epa-bygge » tis mar 13, 2018 19:57

Det är vitara från 1994, jag misstänker att man ändrat den inför lastbilsregistreringen. Jag har pratat med Transportstyrelsen och de svarade ja om att bygga om den till a traktor, men att man får höra med bilprovningsingenjören vad som behöver göras, får väl ta med mailet från Transportstyrelsen när det blir dags för besiktning, för säkerhet skull. Just nu startar den inte på alla cylindrar och börjar med att beställa tändstift. Någon som har något annat förslag om det inte skulle hjälpa, luftmassemätare?Varför går det inte bygga om Samurai pickup skogis?

Epa-bygge
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön mar 11, 2018 11:11

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av Epa-bygge » tis mar 13, 2018 19:57

Det är vitara från 1994, jag misstänker att man ändrat den inför lastbilsregistreringen. Jag har pratat med Transportstyrelsen och de svarade ja om att bygga om den till a traktor, men att man får höra med bilprovningsingenjören vad som behöver göras, får väl ta med mailet från Transportstyrelsen när det blir dags för besiktning, för säkerhet skull. Just nu startar den inte på alla cylindrar och börjar med att beställa tändstift. Någon som har något annat förslag om det inte skulle hjälpa, luftmassemätare?Varför går det inte bygga om Samurai pickup skogis?

skogis
Forumräv
Inlägg: 762
Blev medlem: mån sep 07, 2009 6:56
Ort: alingsås

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av skogis » tis mar 13, 2018 20:07

Klassas som öppen kaross tror det har med att skydds bågen går att skruva loss.

Epa-bygge
Användare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön mar 11, 2018 11:11

Re: Lastbilsregistrerad vitara -94

Inlägg av Epa-bygge » tis mar 13, 2018 20:21

ok, tur jag inte köpte en sådan då.

Skriv svar