Suzuki grand vitara 00a

Allt som rör Suzuki

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Albin_O
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jan 07, 2018 15:31
Ort: Sandviken

Suzuki grand vitara 00a

Inlägg av Albin_O » mån nov 04, 2019 19:39

Jag har två frågor till er som är kunniga inom suzuki
1. Någon som vet hur stora däck man kan få på en Suzuki grand vitara från år 2000 utan att höja samt hur mycket axlarna tål?

2. Är en Suzuki grand vitara med v6 och automat vettig att köra med i skogen? Eller går saker lätt sönder på den?

Tacksam för svar!

Mudden
Användare
Inlägg: 10
Blev medlem: fre apr 26, 2019 9:50
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Suzuki grand vitara 00a

Inlägg av Mudden » tis dec 03, 2019 20:46

1. Körde Grand Vitara -02 med V6 aut. och hade Cooper Discoverer 225/75 r16 som fick plats utan problem utan höjning. Bilen var helt original. Däremot om jag hade full bil så tog det i bak när den fjädrade ner. Förmodligen hade ett par nya originalfjädrar gjort gott.

2. Jo jag tyckte den funkade fint, körde dock ingen extrem offroad på nåt vis men tog sig fram i skogen på traktorvägar gjorde den. Det var ju ett väldigt städat sätt att köra på. Tyst, mjukt, sävligt och ombonat med AC, lätt servo, automatlåda etc. Förmodligen kommer kofångare etc. gå sönder om man börjar köra mer offensivt, är ju mycket plast på den bilen.
Dock sålde jag den och köpte en Samurai Pickup istället och den är ju extremt mycket mer framkomlig just för att den är så liten. Dock blir man ju lite omtumlad av att sitta i en Samurai :)

Skriv svar