Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Hjälp, frågor eller tips rörande sajten och forumet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » lör nov 16, 2013 11:14

:idea: Skapa en renodlad "Foto och Video"-tråd på forumets förstasida istället för att alla dokumentation ska hamna i träfftrådar som bara dom som var på träffen kolla på.
Varför? Jo, då samlas all skön dokumentation från surhål och klippor på ett ställe och att fler personer enkelt kan hitta bilder/video från träffar man tänker åka på.

Givetvis skall det vara ordning och reda i denna tråd (på samma sätt som övriga forumet), därför bör foto-trådar inledas med "Foto:" eller "F:" och videoklipp med "Video:" eller "V:"

Detta har efterfrågats i olika trådar under senaste åren och om man tittar på andra forum är detta en självklarhet.
Varför inte starta denna tråd vid årsskiftet? :beer: :tumbup: :woot:

DO IT!

Dimage
Rutinerad
Inlägg: 398
Blev medlem: lör maj 18, 2013 15:33
Ort: Gävle

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av Dimage » lör nov 16, 2013 19:38

Att ha en renodlad Bidl och Video tråd är väldigt bra.
Sparar massor av tid i letande av bilder från träffar.
Samt så är det lättare för andra att bli intreserade av att åka dit när dom lätt kan hitta bilderna därifrån.
Volkswagen Passat -98 med Syncro. *Brukis*

GMC Jimmy -87 på 33" däck. *Leksak*
Garaget tråd

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av svana » lör nov 16, 2013 20:13

Håller med till 100%, faktiskt undrat anledningen till varför vi INTE haft det tidigare??

Detta funkar alldeles utmärkt på tillexempel http://www.garaget.org" onclick="window.open(this.href);return false;, och lägger man upp bilder i tråden "Foto/Film" så kan man nämna det i den tillhörande träff-tråden, eller länka där.
Då kan ingen missa ev.bilder från den speciella träffen som man söker efter.
Inte heller missar man samlade bilder i en tydlig och välordnad foto/film-kategori.

Bra initiativ!! :tumbup: /svana

OBELIX
OffroadGeek
Inlägg: 4729
Blev medlem: mån maj 11, 2009 22:14
Ort: Söderköping

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av OBELIX » lör nov 16, 2013 21:34

Det var väl det jag var ute efter för ett bra tag sen, men jag kallade det för före och efter träffen. Där det bara ska vara eftersnack och bilder i den senare kategorin. För bildkommentar går ALDRIG att undvika i en sån tråd.

Så, ja jag är positiv oxå :tumbup:

TYCKTE OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

henke_99
4x4xnerd
Inlägg: 8407
Blev medlem: sön jun 29, 2008 13:20
Ort: Ulricehamn

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av henke_99 » lör nov 16, 2013 21:49

Jag tänkte mig direkt när jag läste detta en särskild plats där även videotrådarna med olika youtubeklipp kan platsa, för där dom ligger nu är det snabbt hänt att dom kommer lite i skymundan om ingen skriver i dom på ett tag.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.

GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.

Opel Kadett GSI 16v -89.

Fullsize Offroaders

keyzex
Rutinerad
Inlägg: 466
Blev medlem: tis aug 17, 2010 0:53

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av keyzex » lör nov 16, 2013 21:54

Det vore bra för då hade jag lagt ut denna för länge sedan..

Inget 4x4 för tillfället.
Lider av Jeep abstinens.

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » mån nov 18, 2013 7:58

Kul att det är fler som är inne på samma linje.
Ropen skalla - Foto/videotråd åt alla :beer:

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » sön jan 12, 2014 19:10

JAWS skrev::idea: Skapa en renodlad "Foto och Video"-tråd på forumets förstasida istället för att alla dokumentation ska hamna i träfftrådar som bara dom som var på träffen kolla på.
Varför? Jo, då samlas all skön dokumentation från surhål och klippor på ett ställe och att fler personer enkelt kan hitta bilder/video från träffar man tänker åka på.

Givetvis skall det vara ordning och reda i denna tråd (på samma sätt som övriga forumet), därför bör foto-trådar inledas med "Foto:" eller "F:" och videoklipp med "Video:" eller "V:"

Detta har efterfrågats i olika trådar under senaste åren och om man tittar på andra forum är detta en självklarhet.
Varför inte starta denna tråd vid årsskiftet? :beer: :tumbup: :woot:

DO IT!
*bump*

Ta tag i detta nu!

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av svana » sön jan 12, 2014 19:35

Jaaaa.
Jag kan inte finna nåt argument mot att inte göra det..

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » tis feb 18, 2014 13:20

Med risk för att bli bannad så kommer jag "bumpa" denna tråd tills något händer. :poke:

BorkJonas
Guru
Inlägg: 3556
Blev medlem: ons feb 15, 2006 12:20
Ort: Äspered

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av BorkJonas » tis feb 18, 2014 14:32

Det är väl ända Mr. Hawk:s bussiness att bestämma det!
Känns som folk glömmer av att detta forum ägs, betalas och driftas av Mattias.
Tycker ingen har några som helst rättigheter att "ställa krav" då....
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » tis feb 18, 2014 15:02

BorkJonas skrev:Tycker ingen har några som helst rättigheter att "ställa krav" då....
För det första har jag inte "ställt krav", även om jag skämtsamt skrev "Ropen skalla - Foto/videotråd åt alla" (jag antog att dom skålande smiley gubbarna påvisade en viss humor)

MEN jag lagt fram ett förbättringsförslag (denna tråd) där jag motiverar fördelarna med denna "nya" länk placering.

Och eftersom ingen ansvarig (admin/ägare/moderator) valt att ens kommentera eller ifrågasätta detta förslag så undrar jag ju om dom tagit del av detta?! DÄRFÖR återkommer jag till detta ämne.

Roger Patrol
Guru
Inlägg: 3819
Blev medlem: mån mar 17, 2008 14:36
Ort: Vretstorp / Stockholm

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av Roger Patrol » tis feb 18, 2014 16:01

men jag kan be väldigt snällt :lol:
det är faktiskt en bra ide, jag har letat ibland som en galning efter en film å inte hittat :cry:
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av MrHawk » ons feb 19, 2014 12:50

Jo jag har funderat på detta lite.

Men är inte riktigt med på om ni menar ett underforum med bara film/foto eller en tråd eller båda alternativen? En tråd bara skulle bli offantligt stor och svårsökt iaf. Ett eparat forum skulle man kunna ha men det skulle bara bli dubletter på trådarna från träfforumet då väl fast med bara bilder, typ eftersnack :vetej:

Bara en klistrad tråd funkar inte så bra oftast då alla kommentarer runt bilder och filmen skulle göra den svårnavigerad.

Har ingen jättebra lösning på detta just nu. Men diskutera gärna vidare så får vi väl se om vi kan komma p en bra idé.
I aim to misbehave

JAWS
Hemmastadd
Inlägg: 144
Blev medlem: tor aug 26, 2010 7:31
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Skapa en "Foto och video"-tråd på förstasidan

Inlägg av JAWS » ons feb 19, 2014 13:40

Hej. Tackar för synpunkterna.

Min tanke var helt enkelt att skapa denna tråd under t.ex "Allmänt" eftersom det finns en naturlig koppling till "Träfftråden". Under denna skapas sedan trådar som bör namnges enligt en instruktion som bör vara klistrad i toppen på tråden. Se t.ex http://www.terrangbil.net/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vill man vara ambitös så kan man givetvis göra ett subforum, men jag misstänker att detta är tidkrävande att skapa och underhålla.

Om man tittar på http://www.garaget.org" onclick="window.open(this.href);return false; så håller dom isär foton och video, men då tycker jag personligen att det fort blir svårt att hitta om man vill ser både film och foto från ett och samma möte.

Tack för ordet

Skriv svar