Rusande blinkers bmw

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » ons jan 06, 2016 22:09

Hej har problem med fruns bil en e46 som blinkersen är stressade på har frågat på autopower men inte någon lösning där.
Har sökt på det och testat dom tips jag fått på nätet.När jag bromsar blinkar dom i rätt takt.
Upptäckte en skum grej för ett tag sedan,ena parkeringsljuset fram pajjade och då lös blinkerslampan på samma sida fram hela tiden.
Verkar som blinkersen får ström av parkeringsljuset på nått vis,om jag slår av lyset helt är det samma fel det blinkar fort.
Har slut på ideer nu.
mvh anders

svana
Forumräv
Inlägg: 933
Blev medlem: tor maj 17, 2012 0:02
Ort: Nynäshamn (Sthlm)

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av svana » ons jan 06, 2016 22:10

Dålig jordning?

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av 6300 » ons jan 06, 2016 22:22

Borde vara som Svana säger jorden,men vart vet jag ej,brukar gå i slinga på vissa bilar

Marcus A
Forumräv
Inlägg: 876
Blev medlem: mån jan 26, 2009 18:51
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Marcus A » tor jan 07, 2016 0:05

Har du haft den inne för felsökning hos BMW?
För visst är det CAN-bus styrning av det mesta på din bil, då borde man kunna få ut vettiga felkoder?

tersan
Hemmastadd
Inlägg: 162
Blev medlem: tis nov 03, 2009 14:40
Ort: Tåby, Vikbolandet

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av tersan » tor jan 07, 2016 8:59

Strömmen skrev:Upptäckte en skum grej för ett tag sedan,ena parkeringsljuset fram pajjade och då lös blinkerslampan på samma sida fram hela tiden.
Det ska vara så, det är för att du ska märka att p-ljuset är trasigt. BMW har alltid haft lite lustiga idéer när det gäller elsystem. :wink:

Är alla lampor på bilen hela och av korrekt styrka? Inga led-lampor eller nåt annat icke original nånstans?
D-Max 3.0 -11
Polaris Sportsman -05

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » tor jan 07, 2016 19:39

tersan skrev:
Strömmen skrev:Upptäckte en skum grej för ett tag sedan,ena parkeringsljuset fram pajjade och då lös blinkerslampan på samma sida fram hela tiden.
Det ska vara så, det är för att du ska märka att p-ljuset är trasigt. BMW har alltid haft lite lustiga idéer när det gäller elsystem. :wink:

Är alla lampor på bilen hela och av korrekt styrka? Inga led-lampor eller nåt annat icke original nånstans?[/quote
Ante mig att det skulle vara så men ingen på autopower bekräfta det så jag var inte säker.
Alla lampor är av rätt sort och inga led.
Har provat att jorda extra bak men ingen skillnad har även klippt alla kablar till dragkroken ingen skillnad.
Kopplar jag på släpet funkar det som det ska.
Har inte varit in på bmw med den. Men har egen felkodsläsare men tanken har inte slagit mig att det kan bli en felkod på blinkers får kolla det.
Tack så länge/Anders

6300
Rutinerad
Inlägg: 311
Blev medlem: ons apr 22, 2015 13:03
Ort: Strängnäs

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av 6300 » tor jan 07, 2016 20:34

Kolla om det sitter rätt blinkrelä,kan ha bytts om dom har haft led,annars får du köra med kärran :D

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » tor jan 07, 2016 21:09

6300 skrev:Kolla om det sitter rätt blinkrelä,kan ha bytts om dom har haft led,annars får du köra med kärran :D
Enligt vad jag har fattat så finns det inget relä på den hinken. jag har försökt sätta i lampor med högre watt tal men det går inte, ett motstånd tror jag skulle funka men vet inte säkert.
Frugan hatar att backa med släpet så det går nog bort :mrgreen:
/anders

Lasse Suzican
4x4xnerd
Inlägg: 6984
Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Lasse Suzican » tor jan 07, 2016 21:32

Helt riktigt så finns det inte ett blinkersrelä på den utan allt styrs via canbus.
Har du även kollat sidoblinkersen?
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » tor jan 07, 2016 22:42

Lasse Suzican skrev:Helt riktigt så finns det inte ett blinkersrelä på den utan allt styrs via canbus.
Har du även kollat sidoblinkersen?
Näe fick inte loss dom ,har inte vågat ta i dom känns sköra.Har du något stalltips på hur jag får loss dom?
/anders

Jag var tvungen att youtuba och det fanns massor om sidoblinkersen så nu vet jag iallafall hur dom sitter fast.
/anders

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » fre feb 05, 2016 20:33

Den här veckan har det tyska ingenjörsundret helat sig själv blinkar normalt hela tiden,får se hur länge det varar.
Det är väl flaskorna med kontaktspray som gjort susen till sist.
Trevlig helg /anders

Spiken
Veteran
Inlägg: 1655
Blev medlem: ons feb 23, 2011 17:11
Ort: Nyköping

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Spiken » lör feb 06, 2016 19:14

På Opel Rekord -64 är det reglerbar blink intervall med hjälp av gaspedalen :tumbup:

Strömmen
Beroende
Inlägg: 1131
Blev medlem: ons jul 05, 2006 22:23
Ort: Hölö

Re: Rusande blinkers bmw

Inlägg av Strömmen » lör feb 06, 2016 22:08

Spiken skrev:På Opel Rekord -64 är det reglerbar blink intervall med hjälp av gaspedalen :tumbup:
det var bättre förr :jump:

Skriv svar