Tips på golvmatta önskas

All teknik som inte är märkesbunden. Ex. Däck, Winchar och allmänna motorfrågor o.s.v.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

lasseho
Användare
Inlägg: 97
Blev medlem: fre nov 02, 2012 16:35

Tips på golvmatta önskas

Inlägg av lasseho » tis aug 23, 2016 20:27

Hej alla ni som renoverar, bygger om och i allmänhet har ett härligt liv.
Jag är lycklig ägare av en gammal, -85:a, SJ 410. Hon har inte angripits så mycket av den "Bruna Djävulen" utan det är bara bakre skärmkanter samt några mindre hål i främre golven som jag tänker åtgärda. Min ambition är inte att "återställa" Henne utan bara att bl a slippa stänk i ansiktet från v framhjul.
Hittills har jag skurit bort den mest angripna delarna och svetsat dit ny plåt, grundat, kittat fogarna samt värmt dit asfaltsmatta .
Nu till min fråga.
Vad föreslår ni för typ av matta/beläggning på asfaltytan? Jag vill ju ha ngt som klarar fukt och som är relativt lätt att forma så det ser lite proffsigt ut, samtidigt som det ska tåla slitning av grova skor.
Kan tillägga att jag använder Henne som Shoppingbil och Plogbil.
Tacksam för ideér.

lasseho
Användare
Inlägg: 97
Blev medlem: fre nov 02, 2012 16:35

Re: Tips på golvmatta önskas

Inlägg av lasseho » lör okt 22, 2016 19:42

Lyfter min egen tråd.
Önskar tips på var man kan handla skärmkanter bak till en 410 -85.
Jag har ambitionen att "Hon" ska få vara så mycket original som möjligt, samtidigt som "Hon" ska få tjänstgöra som Plogbil på vintern och Shoppingbil på sommaren.
Vill också berätta at den "enda" rost jag har är skärmkanterna i bak och några fläckar i golven där fram.

Skriv svar