ANdreas har lagt SFRO på is under en period så honom är det inte lönt att maila till, men ringa kan ju gå braÅsa-Nisse skrev:Men den personen i Malmö - Andreas nånting som är SFRO-representant han har ju byggt flera offroadbilar själv och då kanske det är värt att åka till honom eller betala reseersättning till honom för han vet ju mera om just såna fordon.
SFRO
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
lånar tråden lite.
Är jag tvungen att göra alla punkter enligt Ombyggt fordon, eller funkar det med bytt motor och växellåda, servostyrning och ombyggt till skivbromsar?
Handlar om en Volvo Valp (gammelvalp)
2. Ombyggt fordon.
a.Borttagning av tak till cab på ett fordon med självbärande kaross.
Info för cab. bygge med öppningsbara dörrar.
b.Borttagning av tak till cab och motorbyte med en effektökning på max 20% samt en vridmomentökning med max 10% på ett fordon med självbärande kaross.
c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning.
d. Förlängning av fordon inom rimliga gränser (limousine).
e. Förkortning av fordon med kortare hjulbas men inom rimliga gränser.
e. Personbil byggs om till pickup med samma totalvikt.Gäller fordon med självbärande kaross.
f. Ändring av antal dörrar genom ombyggnad. Gäller fordon med självbärande kaross.
g. Ändring till bakhjulsdrift om detta kan göras utan större ingrepp i stommen.
Är jag tvungen att göra alla punkter enligt Ombyggt fordon, eller funkar det med bytt motor och växellåda, servostyrning och ombyggt till skivbromsar?
Handlar om en Volvo Valp (gammelvalp)
2. Ombyggt fordon.
a.Borttagning av tak till cab på ett fordon med självbärande kaross.
Info för cab. bygge med öppningsbara dörrar.
b.Borttagning av tak till cab och motorbyte med en effektökning på max 20% samt en vridmomentökning med max 10% på ett fordon med självbärande kaross.
c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning.
d. Förlängning av fordon inom rimliga gränser (limousine).
e. Förkortning av fordon med kortare hjulbas men inom rimliga gränser.
e. Personbil byggs om till pickup med samma totalvikt.Gäller fordon med självbärande kaross.
f. Ändring av antal dörrar genom ombyggnad. Gäller fordon med självbärande kaross.
g. Ändring till bakhjulsdrift om detta kan göras utan större ingrepp i stommen.
TGB 13
Du måste inte göra alla men man måste göra "omfattande" ombyggnationer för att det ska klassas som ombyggt. Bäst är att ta kontakt med en sfro represetant och höra vad han tycker.
*SÅLD* suzuki med tgb 20 portaler, B23E, spiraler runt om och stora däck *SÅLD*
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
Just nu har jag ingen jeep och satsar på crosskariären men dyker rätt leksak upp blir det comeback inom offroaden
finns en hög olika varianter med olika värden,man får nog gå ifrån motornummret för exakt specmacke skrev:tack båda för svaren!
då är det väl mest problem med effektökningen, vad ligger en 3,5L rover v8 förgasare på för hästkraftsantal och vridmoment?
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"