Intressekoll Terrängbilsfika Halland/Kronoberg

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Hägge
Rutinerad
Inlägg: 287
Blev medlem: fre sep 02, 2011 20:55
Ort: Unnaryd

Intressekoll Terrängbilsfika Halland/Kronoberg

Inlägg av Hägge » lör dec 07, 2013 19:23

Hej!

Jag vill kolla intresset för fikaträff för "fourwheelers" i Halland och Kronoberg till våren.
Vi driver ett litet Café o Bar i Trevliga Unnaryd och det skulle vara jättekul att få hit lite offroad folk och bilar. Vill tanten följa med, så har vi även en butik där vi säljer inredning, presenter, hantverk, kuriosa m.m.

Unnaryd ligger trevligt till, mitt i Smålands sjörike - Hylte kommun, och är ett fint utflyktsmål.
Mitt i mellan Värnamo, ljungby, Halmstad och Gislaved kan man säga.
Hylte kommuns slogan är "Sveriges första vildmark" :D och här finns även Vildmarksgymnasiet.

Om det kommer många bilar har jag fått ok att ställa upp bilarna på torgplatsen, där finns även rediga torgbås med tak om någon vill sälja eller ställa ut något.
Skulle vara kul att se bybornas reaktion... :D
Tyvärr kan vi inte erbjuda någon terrängkörning, men det finns oändlig tillgång till skogsvägar här i ödemarken.

Självklart finns ett ekonomiskt intresse i detta för oss, men eftersom det även är ett privat intresse så anpassar vi så klart priserna i cafét efter detta.
Om Moderatorn betraktar detta som otillbörlig reklam så ber jag om ursäkt, annars lägger jag gärna ut webbadress och facebook sida.

Skulle det finnas intresse för något sådant?

Mvh

Hägge
Jeep XJ 1990 4.0
Nissan Terrano 1994 V6
Mazda B2600 -88 med lite offroad stuk (Vält och skrotad)