Offroaders Bohusläns sommarträff 28-30 juli 2017

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Gravander
Forumräv
Inlägg: 623
Blev medlem: lör okt 27, 2012 17:56
Ort: Vargön/Vänersborg

Re: Offroaders Bohusläns sommarträff 28-30 juli 2017

Inlägg av Gravander » mån aug 07, 2017 9:38

Tjusiga bilder, nästan en mini på sidan också :mrgreen: :tumbup:
Crew of
Offroaders Bohuslän

Gandalfen
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: lör jun 03, 2017 23:50
Ort: Uddevalla

Re: Offroaders Bohusläns sommarträff 28-30 juli 2017

Inlägg av Gandalfen » sön okt 22, 2017 23:16

Vill också tacka för denna träff. Fantastiskt körområde, fantastisk personal.

Första gången jag var i skogen med min nyinköpta YJ. Hade bara tidigare kört lättare stigar med en helt standard Vitara, vet inte om det ens kallas att köra offroad?

Som nybörjare blev man snabbt adopterad med tips och bra mentorskap. Viktigt att verkligen vara ödmjuk mot nybörjare. Jag var så himla orolig för att åka upp till denna träff, och träffa folket med de stora däcken. Diffspärrar och vinschar som klarar dra lastbilar. Skulle de bara skratta åt min YJ? Skulle jag få sitta där och spinna i en lerhåla och bli utskrattad?

MEN

Det tog 5 minuter... så hade mina farhågor försvunnit. Kunde inte ha blivit bättre mottagen. Vilket har lett till att detta intresse har seglat upp på absolut första plats och fått nya roliga och bra vänner.

Första minnet av denna träff, var när jag för första gången lade i 4-low på min YJ, och äntligen skulle jag börja köra lite offroad i mitt liv. Körde in på bana 7 (om jag minns rätt) och hamnar bakom en standard Pickup som sitter så fett fast i en liten Dal.

Och det första jag får göra är att hjälpa han med min bil som jag absolut inte känner till samt börja använda winchen som jag heller aldrig någonsin använt i mitt liv. Och hur gör man nu då? Vi bökade runt och krånglade kanske i 10 minuter utan att lyckas.. Tills det kom flera andra bilar med mer erfarenhet som tog över. Som nybörjare behövde man inte just denna utmaning 1 minut in på sin första körning i livet. Men livet är fullt av utmaningar.

Nu stolt medlem i Offroaders Bohuslän...

Mvh
Kristian

Skriv svar