De finns som TGB 11 med så är de bara två axladeitaljano skrev:OK inge vidare att åka till affären med doc
Bästa orginal offroad bil ?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
4x4 Engineering Sandhill
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
Volvo "Sugga" 300D Bruksbil
Jeep Cherokee Xj, Helbur, 8" lift
Ford F350 Flatbead 7,3
Willys "Hybriden" T5-bygge
Willys M38a1 -61 Original Krigare
Build it-Run it-Break it-Fix it-Repeat
I rättvisans tecken tar vi väl en bild på en Unimog också...
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
-
- Beroende
- Inlägg: 1046
- Blev medlem: ons feb 15, 2006 20:03
- Ort: Sandared
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 118
- Blev medlem: fre jun 04, 2010 10:45
- Ort: dals-ed
- Kontakt:
-
- ProvModerator
- Inlägg: 928
- Blev medlem: sön sep 23, 2007 21:23
- Ort: Linköping
Jag hade bara inte sett tråden.....tersan skrev:Att ingen har nämnt Geländewagen än?
Med lite större hjul så är Geländewagen en jäkligt bra bil, både på vägen och i skogen. Särskilt den korta versionen är fantastiskt bra offroad. Den långa blir "lätt" hängande på rammen och svänger lite för dåligt
Helt 100% original skulle jag gissa på att Suzuki SJ är en heeet kandidat offroad, tack vare obefintlig vikt och bra markfrigång. Enda som stoppar den är väl en vansinnigt klen motor.......
Jag blev förresten stoppad utanför affären av en äldre herre häromdagen. Han pekade och gestikulerade i riktning en vit original LWB Geländewagen. Jag fattade inte först vad han ville, men när han lugnat sig tillräckligt mycket för att jag skulle kunna förstå vad han sa, så berättade han att bilen var hans. Han hadde ägt den mer eller mindre sedan den var ny och räknade med att äga den tills han "la inn årorna" för gott. Enda han hadde att klaga på var att motorn hade behövt bytas en gång för några år sedan. Den hade då bara gått ynkliga 80.000mil......
Nu har bilen gått en bit över 100.000mil och han var helt salig när han fick berätta om den
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 8506
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 23:22
- Ort: Strängnäs
Om man skulle precisera förutsättningarn för den sökta bilen enligt följande:
Ren standard
Möjlig att köpa i Sverige 2010/2011 genom generalagent hos auktoriserad märkeshandlare.
Då blir min rangordning som följer:
1. Mercedes-Benz G-klass(Geländewagen i talspråk)kortversionen
2. Land Rover Defender 90 Td4(Puman)
3. Suzuki Grand Vitara
4. Jeep Wrangler JKR
Ovanstående baserat på duglighet i terrängen och på landsvägen samt motståndskraften mot oönskade föremål i färdriktningen utom vägen.
Ren standard
Möjlig att köpa i Sverige 2010/2011 genom generalagent hos auktoriserad märkeshandlare.
Då blir min rangordning som följer:
1. Mercedes-Benz G-klass(Geländewagen i talspråk)kortversionen
2. Land Rover Defender 90 Td4(Puman)
3. Suzuki Grand Vitara
4. Jeep Wrangler JKR
Ovanstående baserat på duglighet i terrängen och på landsvägen samt motståndskraften mot oönskade föremål i färdriktningen utom vägen.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
Gränsen för bil går väl vid B-kort och tillåten att köra på motorväg... Sedan kan man ju tycka att dom ligger väldigt nära en traktor i komfort mm...JohnE skrev:Jag tycker inte att TGB 13 och Unimog kan räknas som "bil".
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
Om inte annat så är den snyggast. Och DET har inget med tycke o smak att göra, det bara är så...Yello skrev:TJ 2005 Rubicon m spärrar original
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se