Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Så, jag behöver lite hjälp från er offroaders i Sverige. Särskilt ni som håller till i Stockholms-området ...
Nu i Söndags, från 15-tiden, tyckte ett par "offroaders" att det var helt okej att olovligt ta sig in på min privata mark och sedan utan någon som helst hänsyn köra sönder den. Min mark är en del av det som används av exempelvis SOT, när de kör och den ligger i Tungelsta, söder om Stockholm.
Jag har bra koll på däckspåren (det var två bilar) samt att de körde fast riktigt ordentligt ... Just detta innebar att de också närmast hänsynslöst försökte ta sig loss och därmed förstörde väldigt mycket av min mark. Just sådant beteende gillar jag inte! Och jag vill just därför väldigt gärna komma i kontakt med ägarna till dessa två bilar som inte begriper skillnaden mellan rätt och "jävligt" fel.
Det finns vittnen och de säger att den ena bilen var orange med stora däck. Bil nummer två var "stor" och svart (typ en Defender 110, G-Wagen eller 4-dörrars Wrangler JK.)
Jag hoppas nu på bra tips från er, för så här får det banne mig inte gå till!
Ni behöver inte svara här, utan det är helt okej att PM:a mig. (Som journalist garanterar jag er anonymitet.)
Eftersom det handlar om vittnesuppgifter från folk som inte "riktigt" kan offroad, kan man tänka sig att en "stor" bil har runt 35-37 tum stora däck. När jag kikat på spåren, skulle jag säga att bredden ligger på ca. 12,5 tum ...
Huvudspåret just nu är i alla fall en orange bil och en svart som håller ihop ...
Jag vore högst tacksam för tips!
Nu i Söndags, från 15-tiden, tyckte ett par "offroaders" att det var helt okej att olovligt ta sig in på min privata mark och sedan utan någon som helst hänsyn köra sönder den. Min mark är en del av det som används av exempelvis SOT, när de kör och den ligger i Tungelsta, söder om Stockholm.
Jag har bra koll på däckspåren (det var två bilar) samt att de körde fast riktigt ordentligt ... Just detta innebar att de också närmast hänsynslöst försökte ta sig loss och därmed förstörde väldigt mycket av min mark. Just sådant beteende gillar jag inte! Och jag vill just därför väldigt gärna komma i kontakt med ägarna till dessa två bilar som inte begriper skillnaden mellan rätt och "jävligt" fel.
Det finns vittnen och de säger att den ena bilen var orange med stora däck. Bil nummer två var "stor" och svart (typ en Defender 110, G-Wagen eller 4-dörrars Wrangler JK.)
Jag hoppas nu på bra tips från er, för så här får det banne mig inte gå till!
Ni behöver inte svara här, utan det är helt okej att PM:a mig. (Som journalist garanterar jag er anonymitet.)
Eftersom det handlar om vittnesuppgifter från folk som inte "riktigt" kan offroad, kan man tänka sig att en "stor" bil har runt 35-37 tum stora däck. När jag kikat på spåren, skulle jag säga att bredden ligger på ca. 12,5 tum ...
Huvudspåret just nu är i alla fall en orange bil och en svart som håller ihop ...
Jag vore högst tacksam för tips!
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
100 mil bort kan jag inte hjälpa, men sånt här är jävligt trist, som så ofta annars en liten klick som förstör för de som försöker vara seriösa. Läste igår i tidningen om att det är enormt mycket körskador från ATV osv. som fått markägarna att surna, och det är väl klart att det kommer knappast ge oss mindre strikta förordningar angående terrängkörning....
Tråkigt!
Tråkigt!
Datsun King Cab - Gårdstraktorn
Willys MB - i småbitar
Ex: Willys 452EB - blev realist i stället för optimist.
Willys MB - i småbitar
Ex: Willys 452EB - blev realist i stället för optimist.
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Också alltför långt bort för att veta något...
Jäääkligt surt med folk som inte respekterar andras mark (eller grejer för den sakens skull).
Hoppas att du får fatt på dom....
Jäääkligt surt med folk som inte respekterar andras mark (eller grejer för den sakens skull).
Hoppas att du får fatt på dom....
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
-
- Beroende
- Inlägg: 1325
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
- Ort: S:T Anna, Söderköping
- Kontakt:
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Vilket mönster/däck handlar det om? Kan oxå vara bra att veta. Har absolut ingen aning om något men det är förgälvligt!
Mvh//Klirre
Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Tack för de uppmuntrande orden!
Så, nu har jag koll på bägge bilarna och har snackat allvar med den ene föraren. Men jag tänker inte hänga ut dem här.
Men. Återkommer ...
Så, nu har jag koll på bägge bilarna och har snackat allvar med den ene föraren. Men jag tänker inte hänga ut dem här.
Men. Återkommer ...
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 6984
- Blev medlem: fre feb 24, 2006 19:10
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Gott att höra. Hoppas att han skämdes...Micke valp skrev:Så, nu har jag koll på bägge bilarna och har snackat allvar med den ene föraren.
Och erbjöd någon form av kompensation...
Rätt...Micke valp skrev:Men jag tänker inte hänga ut dem här.
Bara för att någon annan burit sig illa åt, ska man inte bete sig illa själv...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Skönt att höra att du lyckades.
Jag håller klart med om att du inte ska hänga ut dom.
Ta med dom istället så dom får möjlighet att köra på träffar och dyl.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag håller klart med om att du inte ska hänga ut dom.
Ta med dom istället så dom får möjlighet att köra på träffar och dyl.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Lite hjälp från offroad-Sverige, tack.
Skönt att se att det finns fler som inte hamnat i "hänga ut på fb träsket"Micke valp skrev:Tack för de uppmuntrande orden!
Så, nu har jag koll på bägge bilarna och har snackat allvar med den ene föraren. Men jag tänker inte hänga ut dem här.
Men. Återkommer ...
Där steg du en bra bit på morallistan
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"