Chrille_91 skrev:Då va de gjort en chackleflip och tagits en massa bilder men klockan börjar vara lite väl mycke så jag får lägga in alla bilderna imorrn istället.
Nu lär vi få bilder Chrille!!!!

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Chrille_91 skrev:Då va de gjort en chackleflip och tagits en massa bilder men klockan börjar vara lite väl mycke så jag får lägga in alla bilderna imorrn istället.
Rössvik skrev:ser bra utmen inte för o verka dum men förstärkningen såg lite "billig" ut om du för står mej??? kom du inte åt o kunde göra rent innan du svetsade???
Ja det är inte så värst avancerat, det vore ju kul om någon faktiskt kan få lite nytta av att se hur man görberlin.osc skrev:kanon bra med bilder och allt.! förstod inte att de var så man gjrode! men de där såg väl bra ut!!! ska börja kränga på min höjning näst nästa helg
4" ger en chackleflip så det blir nog lite för mycke då.Lundgren skrev:Har du nån aning om hur mycket det höjer med enbart en schakleflip?
Tänkte slippa klossa på min Tahoe men vill inte ha upp den mer än ca 3" då den har sackat ihop lite sen -97.
Så min tanke är att spänna upp torsionen 2" fram och höja den 3" bak så den blir i "level" så att säga!
Så därav min fråga!
tja jag tänkte mest på svenska spels fordons avdelning kanske har nått att säga om det?? och du som alltid gör saker så seriöst så verkade detta bli lite snabbt ihopslängt om du förstår mej?Chrille_91 skrev:Rössvik skrev:ser bra utmen inte för o verka dum men förstärkningen såg lite "billig" ut om du för står mej??? kom du inte åt o kunde göra rent innan du svetsade???
Självklart gjorde jag rent så gott som gick innan jag svetsade men det var inte lätt att komman åt precis allt och en migsvets e ju ganska känslig så det ser sämre ut så fort det är minsta lilla skräp.
Jag vet inte vad du menar med "billig"? Visst jag kunde lagt ner nån timme mer än jag gjorde för att få finishen bättre men jag bryr mej inte det minsta om det för fästet är nu många gånger starkare än vad det var orginal plus att alla som ser bilen står inte o stirrar på förstärkningarna på chackelfästena.
Sätta kortare schacklar än original skulle jag avråda ifrån, då riskerar du att dom bottnar vid kraftig in eller utfjädring. Bara 2" klossar är inga problem att köra med.Lundgren skrev:Humm. Ok ja det är nog i mesta laget! Jag vill ju inte ha EPA stuk
Men det borde ju gå fint att göra egna 1.25" kortare schaklar så kan jag nog få den lika hög bak som fram utan att klossa och bara spänna upp den fram 2".
Sorry för lite OT i din tråd...