Chevrolet Duramax
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Veteran
Re: Chevrolet Duramax
Firman hette: Norrorts Bil & Van Service AB
Ja de e de jag hatar med svenska firmor att dom ska ha sån snuskigt hög förtjänst på allt dom gör. Jag satt o kikade lite på spridare för de skulle nog inte va fel o byta o de skulle gå på 40 000kr för bara spridare i sverige o då va de inte ens me nån sats me brickor och tätningar, o så ett snabbkik på ebay o där skulle en sats me 8 spridare o allt som går åt när man byter dom gå på 1300dollar.....
Ja de e de jag hatar med svenska firmor att dom ska ha sån snuskigt hög förtjänst på allt dom gör. Jag satt o kikade lite på spridare för de skulle nog inte va fel o byta o de skulle gå på 40 000kr för bara spridare i sverige o då va de inte ens me nån sats me brickor och tätningar, o så ett snabbkik på ebay o där skulle en sats me 8 spridare o allt som går åt när man byter dom gå på 1300dollar.....
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab
Opel Calibra turbo 4x4.
jo de e ju så tyvärr..... de e klart att de sa ha ut nån förtjänst på de hela.... men från 15000:- till 40000:- för ett gäng spridare.... de e ju mer än dubbelt o de e för bra betalt....
lift your truck fat chicks can´t jump!
Bar för att vara lite nyfiken, är det samma sort/märke på spridarna som du har tittat på(kanske bara finns orginalChrille_91 skrev:Firman hette: Norrorts Bil & Van Service AB

Jag jobbar ju med däck, och rätt ofta gnäller kunder på att däckonline bara kostar hälften så mycket. Då brukar jag fråga vad dom vad för däck dom har tittat på och då blir det rätt tyst.. Går ju inte jämföra äpplen och päron liksom

Fast 1700 för cooper stt på dackonline och 3000 för samma däck hos min däckgubbe så tyckte till och han att jag skulle handla på nätet...
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
-
- Veteran
Ja som sagt cooper stt va mindre än halva priset på dackonline när jag funderade på dom o däckgubben blev precis vansinnig när jag sa de, han tyckte att jag va väldigt dum om jag ville bli blåst av nån som säljer skit på internet istället för o handla där det är smidigt men jag vet inte om de kan bli så mycke smidigare än o beställa på faktura o få däcken hem till dörren. Dessutom för under halva priset
Angående spridarna så vet jag inte vad det är för några dom köper in till andra firmor men jag tvivlar på att det är nåt annat än renoverade o dom jag har kollat på säljer en firma som har många annonser på ebay så det verkar vara en stor firma och dom kan väl inte va så mycke mer än renoverade med alla slitdelar bytta o sen testade
Det roligaste vore att veta om det är lönt att bara byta spridarspetsarna för dom finns o köpa löst också men dom kostar nästan hälften av vad renoverade spridare kostar så på sätt o vis känns de bättre med renoverade men de vore lite kul o veta om de går o renovera själv.
Men de enklaste e nog o få nån som åker över till USA en vända o råka lägga en sån sats me spridare i resväskan när de ska åkas hem igen

Angående spridarna så vet jag inte vad det är för några dom köper in till andra firmor men jag tvivlar på att det är nåt annat än renoverade o dom jag har kollat på säljer en firma som har många annonser på ebay så det verkar vara en stor firma och dom kan väl inte va så mycke mer än renoverade med alla slitdelar bytta o sen testade

Det roligaste vore att veta om det är lönt att bara byta spridarspetsarna för dom finns o köpa löst också men dom kostar nästan hälften av vad renoverade spridare kostar så på sätt o vis känns de bättre med renoverade men de vore lite kul o veta om de går o renovera själv.
Men de enklaste e nog o få nån som åker över till USA en vända o råka lägga en sån sats me spridare i resväskan när de ska åkas hem igen

Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Opel Calibra turbo 4x4.
-
- Veteran
Idag var jag och införskaffade en lite för sen hjulklapp till bilen

Äntligen en sån kärra som jag letat efter lääänge

Äntligen en sån kärra som jag letat efter lääänge

Opel Calibra turbo 4x4.
Opel Calibra turbo 4x4.
Stadig grej! 

Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*
Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna

Min blazer... Om man ställer den lagom så man anpassar kultrycket... Men det går, precis.Rössvik skrev:gött!!va får du lasta på den då????
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
-
- Veteran
Rössvik skrev:gött!!va får du lasta på den då????
2700kg får jag lasta o flaket e 5,2x2,1m Breddningsbart till nästan 2,4m

Opel Calibra turbo 4x4.
Opel Calibra turbo 4x4.
faen va bra! då hyr ja dej när ja ska frakta bilar nu mer då
nä men skämt o sido de e ju kalasbra med en riktig kärra
men va får man ge för en sån ungefär då???

lift your truck fat chicks can´t jump!
-
- Veteran
Haha de e bara o ringaRössvik skrev:faen va bra! då hyr ja dej när ja ska frakta bilar nu mer dånä men skämt o sido de e ju kalasbra med en riktig kärra
men va får man ge för en sån ungefär då???

Jag fick ge strax över 30 för denna men jag hämtade den ungefär en timme efter att annonsen kommit ut på blocket o då hade de hunnit ringa 4 andra medans jag va på väg dit o en ringde när jag kollade på kärran o en klev in genom dörren o ville köpa den precis när jag hade skrivit pappren så liiiiite flyt hade jag allt

Opel Calibra turbo 4x4.
Opel Calibra turbo 4x4.
Trevligt släp.Allsläpet..känner ägaren till firman mkt bra,ligger i Tenhult utanför Jönköping,dom byggs i Tjeckien o e mkt populära,dom kan bygga släpet precis hur du vill..... 

Tack till vägverket för alla dåliga vägar.
Redigt släp! Ser klart lämpligare ut bakom din bil än Enanders Jeep.
Jeep J20 truck.