Till saken hör att jag har tagit över en Willys M38A1 från min far som brukade i början av det glada 80-talet. Han köpte den som objekt av terrängaxel här i Göteborg och gjorde den körbar, renoverade motorn osv. Sedan stoppades det i servostyrning och en B18 plus frihjulsnav för att få ner förbrukningen lite. Efter det har skönheten stått i snart 30 år...
Jeepen är inte omreggad med den nya motorn då den aldrig blev riktigt klar utan är orginal i papprerna.
Min plan är att få lite lagom höjd på jeepen, lite roligare däck (35"?) och fälgar, snygga breddare till skärmarna och ny motor med automatlåda. Vad är det för effekt/vridgränser på dessa jeepar? Jag är ganska nollad men jag antar att den har klenare ram än dom senare, dom motorer jag funderat på är tex, cheva 305/350, antingen med förgasare eller TPI, inte TBI junket..

Bör man byta ut bladfjädrarna mot höjningsdito snarare än att montera axlarna under orginalen? Hur tåliga är orginalaxlarna på min årsmodell? reggad som 60:a har jag för mig.. Vad heter axlarna? Dana 35? Drömmen är väl portaler men det är för mkt ombygnad för stunden. Ska väl kanske inte bli någon "serious offroader" ändå..
Glad för alla tips och ideér från er mer erfarna!
Tack för mig..