har haft sisådär en 10 st..INGEN har vart en sophög som stannat i tid och otid..samma med Saab, har haft en 5-6 st, 1 st har stannat längs med vägen, samma bil 2 ggr, ena gången med skuret bakhjulslager, andra med rasad vxl-låda...Svenskt funkar..men så ..Jä*la tråkiga....Lasse Suzicán skrev:Lovade mig själv för 25 år sedan (när jag skaffade styrlapp) att jag ALDRIG ska köpa en Volvo...mattebigge skrev:Alla som blev förvånade att Volvo är tråkig, räcker upp en hand.......nån?.....ingen?.....nähä!!...
Det har jag hållit hitintills, och kommer att göra resten av mitt liv också....
Vilken är den SÄMSTA bilen ni nånsin kört?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- 4x4xnerd
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
hörrödu, ditt gamla fornminne..Wältmeister skrev:Mattebigge.![]()
Du har nog inte läst rätt vare sig på bil eller i papper.![]()
Eller också..... jag vet inte vad.....
Fel har du!![]()
Tycker jag.![]()
Men jag gillar dig ändå.

PS! Gillar dig åsså..

Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
-
- 4x4xnerd
-
- 4x4xnerd
-
- Nybörjare
-
- 4x4xnerd
Appropå Opel så har jag haft en knippa från Rekord 1957 till Rekord 2100 Diesel.
I den senare så försvann kylarvätskan. Gick inte att fylla på annat än genom att demontera termostathuslocket. Operationen utfördes regelbundet varje lördag förmiddag. Snacka om att vara storkonsument av packningar till termostathuslocket.
I den senare så försvann kylarvätskan. Gick inte att fylla på annat än genom att demontera termostathuslocket. Operationen utfördes regelbundet varje lördag förmiddag. Snacka om att vara storkonsument av packningar till termostathuslocket.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- Hemmastadd
Renault 5 gte som jag hade den gick bra de första 1300 milen sedan var det någe fel varje vecka på den.
Tidigare ägare hade änndå reparerat för 45000:-
Ford sierran som min fd arbetsgivare har var också skit dålig den fick man slå i 2 ans växel och hålla kvar spaken i det läget ett tag annars hoppade växeln ur.
Tidigare ägare hade änndå reparerat för 45000:-
Ford sierran som min fd arbetsgivare har var också skit dålig den fick man slå i 2 ans växel och hålla kvar spaken i det läget ett tag annars hoppade växeln ur.
Lätt! Citroen CV2 från -59. Vilken skit! Satte ihop en sån åt en kompis efter lack. Var ju tvungen att testa den lite innan jag lämnade den. Manuell vindrutetorkare som man kan välja att automatisera genom att driva den via hastighetsmätarwiren! Hur tänkte man där? Mycket regn=kör fort. Ehh? Och fjädringen! Javisst! Suverän så länge du håller dig under 15kmh. Den bilen satte ribban för alla fordon som kommer från grodätarlandet. Kan se rakt nedstigande gener till min fars Petagott 407 kombi från -07 Dom har bytt i stort sett hela framvagnen på den bilen plus innertak/solgardin. Var nått med bakvagnen med. Dom flsta felen var tydligen vanliga garantibyten...? Min far undrar vad han ska göra med bilen. Sälj medans den fungerar!! Gaahhh!! Den funkar ju aldrig så länga att jag hinner sälja den!!
Jag ändrar mig.. Den franska bilen är den sämsta genom tiderna!!!
Nu blir det krig i tråden..

Jag ändrar mig.. Den franska bilen är den sämsta genom tiderna!!!

http://www.radaplat.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Allt franskt är det sämsta genom tiderna. Vad har dom lyckats med??? Ingenting...stolltorp skrev:Den franska bilen är den sämsta genom tiderna!!!
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.
All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!
har haft 3st Peugeot 605 Diesel och en st 406 bensin.
Tycker de har funkat bra att köra
Skitkass att skruva med då man alltid måste montera ner minst halva bilen vad man än skall byta.
Men som sagt. pratar vi körning så är den bra. Samt att peueot är grymma på at tillverka dieselmotorer.
Tycker de har funkat bra att köra
Skitkass att skruva med då man alltid måste montera ner minst halva bilen vad man än skall byta.
Men som sagt. pratar vi körning så är den bra. Samt att peueot är grymma på at tillverka dieselmotorer.
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Vilka pesimister ni är hela högen! Jag har bara haft bra bilar trots diverse motorras, koplingshaverier, hjullager som gått i upplösning o s v....
Det är en fråga om inställning
Oftast när bilar går sönder har min erfarenhet varit att det beror på idioten bakom ratten, dvs jag
Å andra sidan har ni ju bilen som hobby allihop så ni kanske är lite massochister som jag trots allt? Bara väntar på nästa ras så man kan få lida lite...........
Det är en fråga om inställning

Oftast när bilar går sönder har min erfarenhet varit att det beror på idioten bakom ratten, dvs jag

Å andra sidan har ni ju bilen som hobby allihop så ni kanske är lite massochister som jag trots allt? Bara väntar på nästa ras så man kan få lida lite...........

-
- 4x4xnerd
Stolletorp.
2CV 1959 anses vara den bästa årmodellen av apgungan/beduinkuren/grodätartältet/fula ankungen. Enda problemet är att finna någonstans att fästa jordklämman vid "service".
Dom sämsta bilarna jag haft i mitt liv är BMW 2002 och SAAB 900.
Min pappa köpte 2 nya "Barockänglar". Gick aldrig. Vi åkte taxi i stället.
Som serviceingenjör hos SAAB fick jag lite hum om kvaliteten på dem.
Dött lopp.
Lasse Suzucián.
Vad citroen lyckats åstadkomma?
5 eller 6 år i rad vinnare av Paris Dakar med Xsara.
Mer än 10 år i rad mästare i Rallycross med Xsara/C4.
5 år i rad världsmästare i Rally med Xsara/C4
Flerfaldig vinnare av rallyt runt Kenya(mins inte namnet) med DS/SM.
Nästan på pallen med BX i svenska rallyt.
Svarta & gula färden med halvbandare.
Orkar inte berätta mer.
2CV 1959 anses vara den bästa årmodellen av apgungan/beduinkuren/grodätartältet/fula ankungen. Enda problemet är att finna någonstans att fästa jordklämman vid "service".
Dom sämsta bilarna jag haft i mitt liv är BMW 2002 och SAAB 900.
Min pappa köpte 2 nya "Barockänglar". Gick aldrig. Vi åkte taxi i stället.
Som serviceingenjör hos SAAB fick jag lite hum om kvaliteten på dem.
Dött lopp.
Lasse Suzucián.
Vad citroen lyckats åstadkomma?
5 eller 6 år i rad vinnare av Paris Dakar med Xsara.
Mer än 10 år i rad mästare i Rallycross med Xsara/C4.
5 år i rad världsmästare i Rally med Xsara/C4
Flerfaldig vinnare av rallyt runt Kenya(mins inte namnet) med DS/SM.
Nästan på pallen med BX i svenska rallyt.
Svarta & gula färden med halvbandare.
Orkar inte berätta mer.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.
-
- Beroende
Såna här trådar blir ju lite missvisande eftersom det blir mycket: min Folvopel 322gxl var skitdålig för den rasade motorn på (för att ingen brytt sig om att serva den)
Jag håller med Bertilson, Peugeot är BRA bilar. Har haft 3st och 405an hade rullat 29t mil när jag köpte den och jag körde 7000 problemfria mil med den. Inget skrammel, ingen rost (de har faktiskt bra rostskydd sen 1988) och bombsäkra dieselmotorer
Köpte Experten just för att den har samma motor som min gamla 405!
Jag håller med Bertilson, Peugeot är BRA bilar. Har haft 3st och 405an hade rullat 29t mil när jag köpte den och jag körde 7000 problemfria mil med den. Inget skrammel, ingen rost (de har faktiskt bra rostskydd sen 1988) och bombsäkra dieselmotorer

Köpte Experten just för att den har samma motor som min gamla 405!