Frontera skrev:Vad e skilnaden med att höja bilen ca 1m eller axelvända den?
Så en vanlig stadsjeep ta sig fram lika bra i terräng som e 1m hög bil?
Jag har svårt att tro det
Förstår fortfarande inte varför du är så upprörd över dom reglerna som är?
klass 1 o 2 är ju inte ens "tävling" utan enbart testa på(dvs träning), och det går inte att ha 100 olika klasser bara för att det ska vara rättvist för alla, det behöver inte vara helt rättvist för att det är ingen tävling. Det är en instegsklass för att folk som inte kört innnan ska få testa på. Nånstanns måste man dra gränsen och var man än sätter den så kommer det alltid vara nån som tycker det är orättvist.
Jag körde själv när skene hade prova på trial. Jag i min lilla orginal suzuki fick 4prick för backning medans tex en king cab fick 1p, dvs en backning och jag va låg redan taskigt till, 2back o jag har inte en suck (8backningar i pickisen är mycket), orättvist, javisst, men lika orättvist om man inte har pricksystemet tex.
Visst kan man öka på med fler klasser även i "träningsklasserna" men varför? så många är det inte som kör.
Tycker att det är mer orättvist om man skulle förbjuda spärrar i klass1 som du tycker, så en stackare med en orginal liten suzuki(eller vilken vanlig skogsbil som helst) ska köra ihop med kraftigt modifierade bilar i klass 2 bara för att han råkat montera en spärr för lite träffkörning? Det finns ett stort glapp i ditt resonemang här
Tycker du hetsar upp dig lite över småsaker i detta sammanhanget, men självklart, är det så att du tycker att du har stöd i det du säger så är det ju bara att börja lobba för det i klubben, är enda sättet att få igenom en förändring om man tycker att det behövs.
Däremot tycker jag att den i sork som sagt
Frontera skrev:Din bil e skit det e inte ens lönt att du kör.
Skaffa en pojkvänn som kan köra så kan du va co-driver.... "
Måste vara helt dum i huvudet, jag tycker man allt som oftast hör att dom flesta tycker att det borde vara fler tjejer som kör och tycker det är kul när det dyker upp nya.