Enklast möjliga
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Enklast möjliga
Vilket är det enklaste sättet att höja en wrangler -88 och bevara hyffsade
väg egenskaper , och vad kosta sej ??
väg egenskaper , och vad kosta sej ??
-Nissan Patrol Y61 8" Höjd med 37" Creepy crawler
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
Hmmm...
Hur e det nu.. Blad eller spiraler??
Vad får det kosta???
För att få lite bättre plats i hjulhusen så kan du skicka upp karossen..
Dit med något slags distanser. ( hockypuckar, RHS profil som e klipt i lämpliga längder och stängd i ändarna, aluminim distanser) Max en 500:-
Hur e det nu.. Blad eller spiraler??
Vad får det kosta???
För att få lite bättre plats i hjulhusen så kan du skicka upp karossen..
Dit med något slags distanser. ( hockypuckar, RHS profil som e klipt i lämpliga längder och stängd i ändarna, aluminim distanser) Max en 500:-
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Det fungerar , men om man vill ge sej på fjädring mm ?
det får kosta en liten slant , går det att SPOA dom utan att bygga om hela bilen ?
det får kosta en liten slant , går det att SPOA dom utan att bygga om hela bilen ?
-Nissan Patrol Y61 8" Höjd med 37" Creepy crawler
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
visst går det, det som krävs är nya dämpare anpassade för höjningen som blir (runt 5.5") samt sye-kit å cv-kardan( räcker inte med att droppa f-lådan tyvärr...), samt någon typ av momentstag då orginalbladen gärna vrider sej. samt antingen highsteer knuckle eller droppad pitman arm för att få fason på styrningen.
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte bara alltså, vad tror du det skulle kosta mellan tumme o pekfinger och är det en hel del jobb va ?
-Nissan Patrol Y61 8" Höjd med 37" Creepy crawler
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
-Jeep Grand Cherokee 4.0 -98 (projekt bil)
-Mitsubishi L200 -04 Såld
-Nissan Terrano II -98
Maxxis Mudzilla 33x13,5-16" såld
-Chevrolet Avalanche -10
nya dämpare gav jag 650:- st för, droppad pitmanarm runt 700:- å syekit å cv-kardan 4200:- ink tull å moms när dollarn var låg för ett par år sedan.
momentstag byggde jag själv.
men mycket jobb ? näe inte speciellt, det beror väl på vad man själv känner att man vill göra.
ska nog tillägga att du bör flytta infästingen för bromsslangarna fram alternativt byta till längre.
momentstag byggde jag själv.
men mycket jobb ? näe inte speciellt, det beror väl på vad man själv känner att man vill göra.
ska nog tillägga att du bör flytta infästingen för bromsslangarna fram alternativt byta till längre.
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet inte om det är enklast att ex köpa en 2.5" OME sats för 12 papp eller vad dessa nu kostar idag. Vid 2.5" höjning behöver man bara sänka fördelningslådan med några puckar och dessa ingår i satsen. Enkelt gjort på en helg om man vill ta några pilsner då och då. 
Det jag gjorde var att byta alla 4 blad till OME blad (bättre än original), monterade på nya stötdämpare samt sänkte fördelningslådan... allt var bolt on och skitenkelt.

Det jag gjorde var att byta alla 4 blad till OME blad (bättre än original), monterade på nya stötdämpare samt sänkte fördelningslådan... allt var bolt on och skitenkelt.
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.