Kanhända dom subventionerar en kort prenumeration, för att man ska lockas att testa en tidning, sen om man gillar den och vill prenumerera så blir det ordinarie pris..Ackeblack skrev:Ja, jag undrar fortfarande varför det ska vara dyrare att ta en längre prenumeration än en kort........
4 Wheel Drive....
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Re: första frågan..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Puuh!
Ja, jag skulle hellre se erbjudandet i form av 9 nr + 2 nr gratis istället för det fåniga verktyget.... Kanske vore ett bra alternativ...
Sen ska dom väl se till att komma ihåg att folk faktiskt kan räkna också??
/ Ivarsson
Sen ska dom väl se till att komma ihåg att folk faktiskt kan räkna också??
/ Ivarsson
Ä dä 4hjulsdrivet ä dä ok!
-
- 4x4xnerd
- Inlägg: 5922
- Blev medlem: mån nov 13, 2006 22:12
- Ort: Söderhamn
- Kontakt:
Re: Puuh!
kontakta red, dom är nog inte omöjliga!!Ackeblack skrev:Ja, jag skulle hellre se erbjudandet i form av 9 nr + 2 nr gratis istället för det fåniga verktyget.... Kanske vore ett bra alternativ...
Sen ska dom väl se till att komma ihåg att folk faktiskt kan räkna också??
/ Ivarsson
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
Förklaringen som jag fick (i annan forumtråd) var att första halvan av tidningen är den som betalar hela tidningen. Såna som tex jag köper annonsplats där för några tusen ibland när de ringer och frågar om man vill vara med och synas.niva_mats skrev:FÖr egen del så har 4 WD premunartionen lagts på hyllan i väntan på en förbättring...
Andra halvan- byggreportage och träffar mm, upp till alla byggare och entusiaster att skicka in material som gör tidningen!
Efter den förklaringen snackade jag med en fotograf, och vi hjälptes åt med två reportage- Nu senast Orangea offroden och "Hitta rätt i Lappland" i förra numret.
Det är rätt så kul att man kan påverka läget när man vill ha en förbättring!
När Jag var liten så var det monstertruckar med osmakligt airbrushade kvinnor på flaksidorna i 4 wheel drive. Det var tider det.
Nu är det bara snack om vår inverkan på miljön och reportage om någons folka transporter som har fått skuffen inredd av ägaren som är värmepumsinstallatör. Något som värmepumpsbranchfolket inte ens bryr sig om att läsa.

Nu är det bara snack om vår inverkan på miljön och reportage om någons folka transporter som har fått skuffen inredd av ägaren som är värmepumsinstallatör. Något som värmepumpsbranchfolket inte ens bryr sig om att läsa.

-
- Hemmastadd
- Inlägg: 248
- Blev medlem: sön okt 05, 2008 8:35
- Ort: Strängnäs
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 248
- Blev medlem: sön okt 05, 2008 8:35
- Ort: Strängnäs
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Hej. Kul att bladet hamnat på tapeten igen. Vad gäller prenumerationserbjudanden är det marknadsavdelningens avdelning – så att säga. Dock är jag nog lite skyldig till själva verktyget som var ett av förslagen. Det andra vill ni nog inte veta.
Det hade naturligtvis varit kul att bara testa riktiga terrängbilar. Matematiken är dock lätt – det finns inte tillräckligt många för att täcka antalet nummer. Alltså får det bli "softroaders". Flexa och testa dem i terräng må kanske se märkligt ut, men varför inte? Fabrikanterna brukar ofta stolt berätta att det är gjorda för terräng. Verkligheten är oftast dock en annan ...
"Frontera" är ganska rätt ute. Det är många som handlar en tidning "när man själv är med". I dagsläget verkar det dock bli svårare och svårare. Det blir nämligen allt färre försäljningställen, särskilt ute på landsbygden.
Hobbyn ligger mig varmt om hjärtat – det var ju så det en gång började för mig. Därför är det fortfarande ganska lätt att kliva upp i ottan en lördag för att köra 30-40 mil för att bevaka en tävling eller träff och sedan köra hem igen. Tyvärr kan inte alla vara med på bild i reportaget, men jag gör så gott jag kan. Förhoppningsvis är det trevlig läsning också.
Tekniktips är inte heller lätt alla gånger, för vilken nivå ska vi lägga oss på. Bygga fördelningslådor? Tja, jag tror att de flesta som är intresserade av det också vet hur man gör. Byta torkarblad? Det finns andra tidningar med dubbelnamn för sådant.
Just nu funderas det snarare på att eventuellt dra igång ett nytt byggprojekt. Inte modell Willy, utan mera ... annorlunda och skitiga fingrar. Det som talar emot är tiden, men vi får se.
Må gott så länge
Det hade naturligtvis varit kul att bara testa riktiga terrängbilar. Matematiken är dock lätt – det finns inte tillräckligt många för att täcka antalet nummer. Alltså får det bli "softroaders". Flexa och testa dem i terräng må kanske se märkligt ut, men varför inte? Fabrikanterna brukar ofta stolt berätta att det är gjorda för terräng. Verkligheten är oftast dock en annan ...
"Frontera" är ganska rätt ute. Det är många som handlar en tidning "när man själv är med". I dagsläget verkar det dock bli svårare och svårare. Det blir nämligen allt färre försäljningställen, särskilt ute på landsbygden.
Hobbyn ligger mig varmt om hjärtat – det var ju så det en gång började för mig. Därför är det fortfarande ganska lätt att kliva upp i ottan en lördag för att köra 30-40 mil för att bevaka en tävling eller träff och sedan köra hem igen. Tyvärr kan inte alla vara med på bild i reportaget, men jag gör så gott jag kan. Förhoppningsvis är det trevlig läsning också.
Tekniktips är inte heller lätt alla gånger, för vilken nivå ska vi lägga oss på. Bygga fördelningslådor? Tja, jag tror att de flesta som är intresserade av det också vet hur man gör. Byta torkarblad? Det finns andra tidningar med dubbelnamn för sådant.
Just nu funderas det snarare på att eventuellt dra igång ett nytt byggprojekt. Inte modell Willy, utan mera ... annorlunda och skitiga fingrar. Det som talar emot är tiden, men vi får se.
Må gott så länge
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
Keep up the good work Micke!Micke valp skrev:Hej. Kul att bladet hamnat på tapeten igen. Vad gäller prenumerationserbjudanden är det marknadsavdelningens avdelning – så att säga. Dock är jag nog lite skyldig till själva verktyget som var ett av förslagen. Det andra vill ni nog inte veta.
Det hade naturligtvis varit kul att bara testa riktiga terrängbilar. Matematiken är dock lätt – det finns inte tillräckligt många för att täcka antalet nummer. Alltså får det bli "softroaders". Flexa och testa dem i terräng må kanske se märkligt ut, men varför inte? Fabrikanterna brukar ofta stolt berätta att det är gjorda för terräng. Verkligheten är oftast dock en annan ...
"Frontera" är ganska rätt ute. Det är många som handlar en tidning "när man själv är med". I dagsläget verkar det dock bli svårare och svårare. Det blir nämligen allt färre försäljningställen, särskilt ute på landsbygden.
Hobbyn ligger mig varmt om hjärtat – det var ju så det en gång började för mig. Därför är det fortfarande ganska lätt att kliva upp i ottan en lördag för att köra 30-40 mil för att bevaka en tävling eller träff och sedan köra hem igen. Tyvärr kan inte alla vara med på bild i reportaget, men jag gör så gott jag kan. Förhoppningsvis är det trevlig läsning också.
Tekniktips är inte heller lätt alla gånger, för vilken nivå ska vi lägga oss på. Bygga fördelningslådor? Tja, jag tror att de flesta som är intresserade av det också vet hur man gör. Byta torkarblad? Det finns andra tidningar med dubbelnamn för sådant.
Just nu funderas det snarare på att eventuellt dra igång ett nytt byggprojekt. Inte modell Willy, utan mera ... annorlunda och skitiga fingrar. Det som talar emot är tiden, men vi får se.
Må gott så länge
Jag tycker också det finns en del dötråkigt i tidningen, men man får ju se till det som är bra istället! Dessutom finns det ju en utmärkt klubbsida, där vi själva kan vara med och utforma innehållet! Bl.a. genom att skicka in bilder, men även genom att skriva om sådant som komma skall! Den sidan plus "Info från SBF" borde väl alla offroaders läsa....tycker jag då!
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Jag tycker att "terrängprofilen" i senaste numret var bra. (bilderna med frigångsvinklarna alltså. ) Roligt att kunna jämföra olika bilar med varandra. Särskilt när det gällde Porschen...
Suzuki Vitara Trayback - Challengebil.
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Toyota Landcruiser HJ61 - Expeditionsbil.
O.A.S. Offroad & Adventure Society
//Abbe - Team Skottkärra
Re: första frågan..
Nu har jag också blivit nyfiken... varför?Ackeblack skrev:Ja, jag undrar fortfarande varför det ska vara dyrare att ta en längre prenumeration än en kort........
Råkade ut för en sak vid jul... tog en prenumeration på snowmobile som julklapp och det var erbjudande och sådant... betalade direkt på deras web via "secure-banklänk" betalt och klart -gick bra... sedan kommer ett inbetalningskort i början Januari? kollade på banken -jahapp inga pengar dragna då har det väl klickat... så jag betalar väl i slutet på månaden ihop med övrigt då den skulle betalas innan 31/1 efter ytterligare en vecka kommer nytt inbetalningskort med en högre summa på!!! vad fan jag ringer till tidningen... du har glömt betala så det är en påminelse -nähäpp du, jag ser ju datum på föregående... då börjar det knorras i andra änden luren... vi har höjt priset i efterhand... tidningsmoms... bla bla jag hävdar att vi ingåt ett avtal och till ett pris... vad göra? kräva tillbaka julklappen = skita i prenumerationen... nix -jag betalade MEN jag tecknar inga fler prenumerationer av den tidningen.
Inget nytt under solen
Det är lattjo att denna fråga dyker upp med jämna mellanrum och lika kul är det att frågeställningar, synpunkter, tongångar - och svar - är de samma varje gång. På Peter Öjerskogs tid fördes dock inte debatten via forum på nätet, eftersom det inte fanns några. Jag hann uppleva cirka fem svängar (de flesta med samma initiativtagare, skumt nog) och nu verkar det vara Micke Valp som för försvarstraditionen vidare. Jag har iofs inte med det att göra längre, men efter ett dussin år (och varande den jag nu en gång är) känner jag att jag måste lägga mig i debatten.
Hur många hobbyverksamheter av svensk offroads storlek tror ni har en egen tidning? Ni cirka 2.000 aktiva har en halv - dessutom en tidning av mycket hög teknisk kvalitet. Vi snackar faktiskt magazine. Mer än 200 sidor varje år är dedikerade er hobby och handlar om er verksamhet. På tio år skulle man kunna säga att var och en av er aktiva fått en helsida. Hur många affärsdrivande förlag (det finns iofs inga andra) tror ni är redo att satsa i den nivån? Det är bara att räkna direkt konkurrerande titlar (med samma uthållighet). Svensk offroad har ett unikt språkrör och det faktum att tidningen till hälften handlar om saker "av mindre allmänintresse" - saker som genererar långt mer än hälften av tidningens köpare gör att Fabas har "råd" att bevaka er hobby och på så sätt göra den känd för en bredare allmänhet. Men visst - om var och en slutar köpa tidningen eftersom den inte till 100 % handlar om just var och ens särintresse, så har ni snart ingen tidning alls. Visst är det snabbare och inte lika "dyyyrt" att leva via nätforum, men vem i h-e utanför hobbyn tror ni tittar in här? Var glada att Valp och kompani lägger varannan helg ute i skog och mark. Det finns faktiskt bara ett sätt att visa sin uppskattning för detta jobb (som företrädesvis utförs på obetald övertid).
Detta är min högst personliga åsikt (sedd utifrån, som en Observer ska se på saker och ting). Har förvisso haft samma uppfattning i alla år, men tvingades i min tidigare roll att uttrycka mig mer diplomatiskt.
Hur många hobbyverksamheter av svensk offroads storlek tror ni har en egen tidning? Ni cirka 2.000 aktiva har en halv - dessutom en tidning av mycket hög teknisk kvalitet. Vi snackar faktiskt magazine. Mer än 200 sidor varje år är dedikerade er hobby och handlar om er verksamhet. På tio år skulle man kunna säga att var och en av er aktiva fått en helsida. Hur många affärsdrivande förlag (det finns iofs inga andra) tror ni är redo att satsa i den nivån? Det är bara att räkna direkt konkurrerande titlar (med samma uthållighet). Svensk offroad har ett unikt språkrör och det faktum att tidningen till hälften handlar om saker "av mindre allmänintresse" - saker som genererar långt mer än hälften av tidningens köpare gör att Fabas har "råd" att bevaka er hobby och på så sätt göra den känd för en bredare allmänhet. Men visst - om var och en slutar köpa tidningen eftersom den inte till 100 % handlar om just var och ens särintresse, så har ni snart ingen tidning alls. Visst är det snabbare och inte lika "dyyyrt" att leva via nätforum, men vem i h-e utanför hobbyn tror ni tittar in här? Var glada att Valp och kompani lägger varannan helg ute i skog och mark. Det finns faktiskt bara ett sätt att visa sin uppskattning för detta jobb (som företrädesvis utförs på obetald övertid).
Detta är min högst personliga åsikt (sedd utifrån, som en Observer ska se på saker och ting). Har förvisso haft samma uppfattning i alla år, men tvingades i min tidigare roll att uttrycka mig mer diplomatiskt.
Thomas
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
- som numera anser att 1,47:1 räcker för att få kallas lågväxel.
Väldigt bra skrivet Thomas!
Jag tycker att det är en bra tidning. Man köper den o bläddrar igenom, Brukar alltid vara minst en artikel (oftast flera) som är värd det som tidningen kostar.
Så till er övriga: sluta gnäll så förbannat! Köp ridsport istället då om nu 4Wheel drive är så dålig.
Eller kanske Traktor power??

Jag tycker att det är en bra tidning. Man köper den o bläddrar igenom, Brukar alltid vara minst en artikel (oftast flera) som är värd det som tidningen kostar.
Så till er övriga: sluta gnäll så förbannat! Köp ridsport istället då om nu 4Wheel drive är så dålig.
Eller kanske Traktor power??
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982