Wältmeister den tjatige fortsätter.
Har i flera trådar, både på detta och andra forum, sett frågor om hur man t ex monterar Lock Right &/lr ARB-spärrar m flera offroadangelägna saker.
Omdrevning fördelningslåda, byte kamrem etc.
OK, alla gamla rävar på forumet tycker det här är elementärt, men inte alla tror jag.
Du Micke har ju gjort det mesta av detta och beskrivit det bra med fina bilder i 4 WHEEL DRIVE.
Allt det här finns på nätet, riktigt, men alla behärskar inte främmande språk. Speciellt inte det fikonspråk som förekommer på en del forum.
Det gäller att ta hand om de nya entusiasterna som är ute för första gången med pappas eller egen Kuga/Tiguan/RAV 4 m fl liknande bilar.
Det kanske är de som får blodad tand och köper en YJ/TJ/SJ/JX eller liknande och börjar modda.
Dom här ska vi ta hand om och informera om att det finns en aldeles utmärkt tidning som ägnar sig åt oss/dom. Vare sig vi är ute i spenaten eller mest drömmer i tidningarna.
För säga vad man vill, men ingenting kan ersätta en god papperstidning.
Härutöver har jag en mycket miljömedveten HSB som följaktligen tar tåget till huvudstaden och då passerar, tror jag, Pressbyrån på Centralstationen. Hon brukar begåva mig med utländska Offroad tidningar. Det blir ofta brittiska tidningar och då handlar det mest om L R.
Tycker jag.

Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.