Nö.Wältmeister skrev:Skarrunte ha Calminis Schackle Reverse Conversen Kit fram?
pjockes nya bil.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Börjar bli en fin hög delar nu. Har köpt på mig ok och skivor samt styrservosnäcka från en Vitara också. Om några veckor blir det nog att beställa hem lite grejer från USA, bl.a. trimkam och förstärkt koppling.
Funderar också lite på vad jag ska ha för däck. Jag vet att 31x10,5x15" går på med 3" höjning, men jag hittar inga riktigt feta däck med rätt bredd... frågan är också om man ska ha 7" eller 8" breda fälgar till 10.5" breda däck. En annan fråga är det här med ET. 3" backspacing, t.ex... vad innebär det i ET-måtten som anges på de flesta ställen?
Funderar också lite på vad jag ska ha för däck. Jag vet att 31x10,5x15" går på med 3" höjning, men jag hittar inga riktigt feta däck med rätt bredd... frågan är också om man ska ha 7" eller 8" breda fälgar till 10.5" breda däck. En annan fråga är det här med ET. 3" backspacing, t.ex... vad innebär det i ET-måtten som anges på de flesta ställen?
8" tycker jag blir bäst (snyggast). har det på min vitara om du tänke på det i helgen.pjocke skrev:Börjar bli en fin hög delar nu. Har köpt på mig ok och skivor samt styrservosnäcka från en Vitara också. Om några veckor blir det nog att beställa hem lite grejer från USA, bl.a. trimkam och förstärkt koppling.
Proud member of Team Buntband
Kan rekommendera Kumho's KL71 31x10,5x15R, riktit feta däck. Jag har dem på 8" breda fälgar, vilket jag tycker är riktit lagom. (Valde dels den 8" breda fälgen pga av dessa offsetpjocke skrev:Funderar också lite på vad jag ska ha för däck. Jag vet att 31x10,5x15" går på med 3" höjning, men jag hittar inga riktigt feta däck med rätt bredd... frågan är också om man ska ha 7" eller 8" breda fälgar till 10.5" breda däck. En annan fråga är det här med ET. 3" backspacing, t.ex... vad innebär det i ET-måtten som anges på de flesta ställen?

ET är samma som offset, vilket anger hur mycket fälgens "monteringsplan" skiljer från fälgens mittpunkt, dvs. har man negativ offset så kommer fälgen längre ut och vice versa!

hit it, pussy.
Ja, har kollat på de däcken också. Drar iväg ett mail till fyrhjulsdrift.se och hör vad han kan åstadkomma i fälgväg när det gäller offset. Vill ju inte ha hjul som tar i när jag svänger :)KinkyCab skrev:Kan rekommendera Kumho's KL71 31x10,5x15R, riktit feta däck. Jag har dem på 8" breda fälgar, vilket jag tycker är riktit lagom.
Verkar som jag har lokaliserat kamaxel och vippor nu också, GreenMountain hade grejer liggande. Så nu kan det väl börja dra ihop sig till Swiftslakt. Kul.
camskill.co.uk var det.BorkJonas skrev:Skall du ha KL71or så kolla på Camskill.uk istället....
Och billigt var det också. 3624 SEK för fyra stycken, plus 1222 SEK i frakt. Dvs 4846 SEK hem till dörren, till skillnad mot fyrhjulsdrift.se som ska ha 6350 SEK. Tack, Jonas, du har just sparat mig 1500 spänn!

EDIT: Passade på att beställa på en gång. Ingen mening med att sitta och tjuvhålla på slantarna som ändå ska spenderas på bilen...
Trevligt trevligt...
Hoppas jag blir klar med mitt motorbyte först..
Hoppas jag blir klar med mitt motorbyte först..

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Idag har jag varit halva Skåne runt tror jag. Först en tripp till Åstorp för att hämta vinch hos Lenni, sen en tripp till Hästveda för att lämna den hos Sam, så att han kan bygga kofångare åt mig. Har också hunnit med att åka jättestor Toyota, titta på Hästvedas Folkraceklubbs nya offroadområde och bevittna framgångarna i Niva-Mats garage. Lång dag, många mil. Nu vill jag helst ha öl.
Imorgon ska jag hämta servopump och motorfästen på Posten, och sen ska jag försöka skruva lite bil.
Imorgon ska jag hämta servopump och motorfästen på Posten, och sen ska jag försöka skruva lite bil.
Den Gamla Posten ja..Malle skrev:Posten har stängt på söndagar, pucko!Imorgon ska jag hämta servopump och motorfästen på Posten, och sen ska jag försöka skruva lite bil.
Skål på dig malle

Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499