Bagageluckan går ej stänga JEEP Grand Cherokee -98
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bagageluckan går ej stänga JEEP Grand Cherokee -98
Vad är felet när bakluckan inte går att stänga den bara "studsar" och vill inte inte låsa.
Jag har sökt här på forumet men inte hittat nåt om det.
Tack på förhand
//BD 4x4
Jag har sökt här på forumet men inte hittat nåt om det.
Tack på förhand
//BD 4x4
-
- Guru
Låset
Har du kollat på låset??
Burkar vara som ett stort C som skall vrida sig runt en pinne och sen så skall en liten spärr glida ut och spärra C:et så att det inte kan vrida sig tillbaka.
Om lilla spärren kärvar så låses inte C:et och låset slutar funka..prova och vrid runt C:et med en skruvmejsel i mitten och se om den låser.Spruta in nåt smörjmedel och se om du kan få loss/igång spärren..
Kan av några tips..
/R
Burkar vara som ett stort C som skall vrida sig runt en pinne och sen så skall en liten spärr glida ut och spärra C:et så att det inte kan vrida sig tillbaka.
Om lilla spärren kärvar så låses inte C:et och låset slutar funka..prova och vrid runt C:et med en skruvmejsel i mitten och se om den låser.Spruta in nåt smörjmedel och se om du kan få loss/igång spärren..
Kan av några tips..
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

Funkar ej !
Det funkar inte med att smörja iaf.
Finns det nån vänlig själ som skulle kunna fota och lägga upp så kan jag jämföra hur ett friskt ska se ut
// BD 4x4
Finns det nån vänlig själ som skulle kunna fota och lägga upp så kan jag jämföra hur ett friskt ska se ut
// BD 4x4
-
- Guru
ordnat
ok..vet du vad som var felet och vad han gjorde??
/R
/R
A day without driving cars or listen to music is a day without living..

Re: ordnat
Ja felat var att den var låst C:et som du kallade det, jag hade ju smort det färdigt sen så användes bara en vanlig mejsel och bröt lite i C:et samtidigt som han "juckade " lite med handtaget i bagageluckan.Wild_Devil skrev:ok..vet du vad som var felet och vad han gjorde??
/R
Det var nästan för enkelt jag har testat mer avancerade grejjer.....men men man ska inte överarbeta ett fel, nåväl nu vet jag ju till nästa gång ifall det händer på nytt
// BD 4x4
-
- Forumräv