Amc 360 och Mopar 360 har inget gemensamt. (Förutom slagvolymen då.)diamond bollocks skrev:Det borde gå att plocka hela insuget från en Jeep ZJ 5,2 L (TBI).
318 (5,2) och 360 (5,9) borde vara kompatibla även efter att de fick aluminiumtoppar. Om det är så, så kostar ett sprut med insug inte många hundringar. Det är väl EFI:n (styrdatorn) man betalar för, men det står ju trasiga och krockade Jeepar överallt.
Edelbrock ?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
- Inlägg: 248
- Blev medlem: sön okt 05, 2008 8:35
- Ort: Strängnäs
Pajero sport
# 3 LVV MÄLARDALEN
# 3 LVV MÄLARDALEN
Jag trodde det var samma picka som sitter i 5,9L från slutet av -90-talet, men tänker jag efter så har du ju helt rättCoppertail skrev:Amc 360 och Mopar 360 har inget gemensamt. (Förutom slagvolymen då.)diamond bollocks skrev:Det borde gå att plocka hela insuget från en Jeep ZJ 5,2 L (TBI).
318 (5,2) och 360 (5,9) borde vara kompatibla även efter att de fick aluminiumtoppar. Om det är så, så kostar ett sprut med insug inte många hundringar. Det är väl EFI:n (styrdatorn) man betalar för, men det står ju trasiga och krockade Jeepar överallt.

Beyond bolt-on. Beyond recond.
men du jag har nog något TBI du kan få bli vid om du känner suget?Micke valp skrev:Jaha, nu blir det tredje förgasarförsöket på Beowulf. Ska prova Holleys Truck Avenger-förgasare. Den ska garanterat klara 40° uppför, 30° sidolutning och 35°? utför. Resultatet lär nog hamna i husorganet. Stämmer gradtalen med verkligheten kan den vara ett alternativ till insprutning – om inte annat ett billigare sådant. Återkommer.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
eeeh inte fattadiamond bollocks skrev:TMT skrev: men du jag har nog något TBI du kan få bli vid om du känner insuget?![]()

The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
När kommer du prova denna förgasare? Är ganska nyfiken på resultatet.Micke valp skrev:Jaha, nu blir det tredje förgasarförsöket på Beowulf. Ska prova Holleys Truck Avenger-förgasare. Den ska garanterat klara 40° uppför, 30° sidolutning och 35°? utför. Resultatet lär nog hamna i husorganet. Stämmer gradtalen med verkligheten kan den vara ett alternativ till insprutning – om inte annat ett billigare sådant. Återkommer.
Var din Edelbrock 600 en Offroad förgasare eller en vanlig?
Har sett att Edelbrock har en 650 cfm som heter Thunder Series AVS Off-Road som kanske kan vara ett alternativ till Holleyn.
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
@ TMT
Tackar för erbjudandet, men TBI funkar inte om det sitter vassare kam i maskinen – och det gör det ...
@ Ronnie
Hej. Jo, jag har hört om Edelbrockaren i offroadutförande. Men den här gången blev det Holley. På min maskin satt förresten en "vanlig" Edelbrock 600.
Bytet och resultatet hamnar i nummer 6 och hittills kan jag säga att den fungerar över förväntan.
Tackar för erbjudandet, men TBI funkar inte om det sitter vassare kam i maskinen – och det gör det ...
@ Ronnie
Hej. Jo, jag har hört om Edelbrockaren i offroadutförande. Men den här gången blev det Holley. På min maskin satt förresten en "vanlig" Edelbrock 600.
Bytet och resultatet hamnar i nummer 6 och hittills kan jag säga att den fungerar över förväntan.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
Micke valp skrev:@ TMT
Tackar för erbjudandet, men TBI funkar inte om det sitter vassare kam i maskinen – och det gör det ...
@ Ronnie
Hej. Jo, jag har hört om Edelbrockaren i offroadutförande. Men den här gången blev det Holley. På min maskin satt förresten en "vanlig" Edelbrock 600.
Bytet och resultatet hamnar i nummer 6 och hittills kan jag säga att den fungerar över förväntan.
jupp det har du rätt i men det visste jag inte att du hade

är väl vacum signalen som tjafsar till det antar jag pga kammen?
men ett MPI från en LT1 måste ju funkar utmärkt annars.
men då skulle man ju haft ett sådant också....
blir ändå spännande att se hur det går.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
sleipner is here!
ΧΞΣ
http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beroende
- Inlägg: 1032
- Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
- Ort: Stockholm
Stämmer bra det TMT, vakuumsignalen och MAP-sensorn. Det finns "smarta" eftermarknadssprut, men runt 20.000 kronor ... Nä någon måtta får det allt lov att vara.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?