Edelbrock ?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Coppertail
Hemmastadd
Inlägg: 248
Blev medlem: sön okt 05, 2008 8:35
Ort: Strängnäs

Inlägg av Coppertail » tor apr 30, 2009 21:22

diamond bollocks skrev:Det borde gå att plocka hela insuget från en Jeep ZJ 5,2 L (TBI).
318 (5,2) och 360 (5,9) borde vara kompatibla även efter att de fick aluminiumtoppar. Om det är så, så kostar ett sprut med insug inte många hundringar. Det är väl EFI:n (styrdatorn) man betalar för, men det står ju trasiga och krockade Jeepar överallt.
Amc 360 och Mopar 360 har inget gemensamt. (Förutom slagvolymen då.)
Pajero sport
# 3 LVV MÄLARDALEN

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Inlägg av Olof » tor apr 30, 2009 23:24

Coppertail skrev:
diamond bollocks skrev:Det borde gå att plocka hela insuget från en Jeep ZJ 5,2 L (TBI).
318 (5,2) och 360 (5,9) borde vara kompatibla även efter att de fick aluminiumtoppar. Om det är så, så kostar ett sprut med insug inte många hundringar. Det är väl EFI:n (styrdatorn) man betalar för, men det står ju trasiga och krockade Jeepar överallt.
Amc 360 och Mopar 360 har inget gemensamt. (Förutom slagvolymen då.)
Jag trodde det var samma picka som sitter i 5,9L från slutet av -90-talet, men tänker jag efter så har du ju helt rätt :wink:
Beyond bolt-on. Beyond recond.

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » fre maj 01, 2009 1:12

Micke valp skrev:Jaha, nu blir det tredje förgasarförsöket på Beowulf. Ska prova Holleys Truck Avenger-förgasare. Den ska garanterat klara 40° uppför, 30° sidolutning och 35°? utför. Resultatet lär nog hamna i husorganet. Stämmer gradtalen med verkligheten kan den vara ett alternativ till insprutning – om inte annat ett billigare sådant. Återkommer.
men du jag har nog något TBI du kan få bli vid om du känner suget?
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Inlägg av Olof » fre maj 01, 2009 9:23

TMT skrev: men du jag har nog något TBI du kan få bli vid om du känner insuget?
:lol: :lol:
Beyond bolt-on. Beyond recond.

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » sön maj 03, 2009 19:18

diamond bollocks skrev:
TMT skrev: men du jag har nog något TBI du kan få bli vid om du känner insuget?
:lol: :lol:
eeeh inte fatta :think:
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ronnie
Användare
Inlägg: 27
Blev medlem: mån okt 13, 2008 10:07
Ort: Vetlanda

Inlägg av Ronnie » mån maj 04, 2009 14:41

Micke valp skrev:Jaha, nu blir det tredje förgasarförsöket på Beowulf. Ska prova Holleys Truck Avenger-förgasare. Den ska garanterat klara 40° uppför, 30° sidolutning och 35°? utför. Resultatet lär nog hamna i husorganet. Stämmer gradtalen med verkligheten kan den vara ett alternativ till insprutning – om inte annat ett billigare sådant. Återkommer.
När kommer du prova denna förgasare? Är ganska nyfiken på resultatet.
Var din Edelbrock 600 en Offroad förgasare eller en vanlig?

Har sett att Edelbrock har en 650 cfm som heter Thunder Series AVS Off-Road som kanske kan vara ett alternativ till Holleyn.

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Inlägg av Micke valp » mån maj 04, 2009 16:52

@ TMT
Tackar för erbjudandet, men TBI funkar inte om det sitter vassare kam i maskinen – och det gör det ...

@ Ronnie
Hej. Jo, jag har hört om Edelbrockaren i offroadutförande. Men den här gången blev det Holley. På min maskin satt förresten en "vanlig" Edelbrock 600.
Bytet och resultatet hamnar i nummer 6 och hittills kan jag säga att den fungerar över förväntan.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » ons maj 06, 2009 1:03

Micke valp skrev:@ TMT
Tackar för erbjudandet, men TBI funkar inte om det sitter vassare kam i maskinen – och det gör det ...

@ Ronnie
Hej. Jo, jag har hört om Edelbrockaren i offroadutförande. Men den här gången blev det Holley. På min maskin satt förresten en "vanlig" Edelbrock 600.
Bytet och resultatet hamnar i nummer 6 och hittills kan jag säga att den fungerar över förväntan.

jupp det har du rätt i men det visste jag inte att du hade :wink:
är väl vacum signalen som tjafsar till det antar jag pga kammen?

men ett MPI från en LT1 måste ju funkar utmärkt annars.
men då skulle man ju haft ett sådant också....

blir ändå spännande att se hur det går.
The sound of eight hooves tear the earth.
sleipner is here!

ΧΞΣ

http://www.asfaltseliten.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Micke valp
Beroende
Inlägg: 1032
Blev medlem: tor feb 23, 2006 7:59
Ort: Stockholm

Inlägg av Micke valp » ons maj 06, 2009 7:45

Stämmer bra det TMT, vakuumsignalen och MAP-sensorn. Det finns "smarta" eftermarknadssprut, men runt 20.000 kronor ... Nä någon måtta får det allt lov att vara.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.

Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?

Skriv svar