När man svänger och bromsar samtidigt knäpper det till i framvagnen.
När jag har stannat vid t.ex. trafikljus, och sedan kör iväg så knäpper det också.
Om jag står stilla med fullt rattutslag, bromsar lite och ger lite gas med D ikopplat så knäpper det. Om jag sedan lägger i R och därefter åter till D och ger gas så knäpper det. Om hjulen däremot pekar rakt så kommer inte knäppningarna. (Detta utesluter drivknut i bakre kardanen).
Om jag bromsar inför en kurva, och ger gas efter svängen så knäpper det. Likaså när man smyger över trottoarkanter med svängda hjul.
Jag har brytit o bänt för att kolla spindellederna, men dom verkar OK. Dom undre ska tydligen vara bytta på s.k. recall enligt han jag köpte den av. Har dock ej fått det bekräftat. Vore det spindelled så skulle det väl märkas när man kör på t.ex. gropiga grusvägar?
Hjullager? Då borde det väl märkas på annat sätt också, malande ljud vid vissa farter mm.
Bussningar, krängningshämmare, styrled?
Hellst skulle jag ha en liten rackare som klamrar sig fast där fram medans jag kör, men jag tror inte det finns någon tillrckligt modig (korkad) som ställer upp på det.
Klonk/klick i framvagn (tror jag) KJ.
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Klonk/klick i framvagn (tror jag) KJ.
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
Låter lite som att det kan vara någon bult som lossnat...
Kryp under med ett gäng nycklar och kontrolldra alla bultar!!!
Kontrollera även konditionen på dina bussningar när du ändå är under
och kryper...
Evt kan en rundsmörjning oxå hjälpa..
Men.. Smörjer du alla ställena samtidigt så kanske det försvinner men du vet inte var felet låg.. Dvs smörj en punkt åt gången tills ljudet försvinner.
Kryp under med ett gäng nycklar och kontrolldra alla bultar!!!
Kontrollera även konditionen på dina bussningar när du ändå är under
och kryper...
Evt kan en rundsmörjning oxå hjälpa..
Men.. Smörjer du alla ställena samtidigt så kanske det försvinner men du vet inte var felet låg.. Dvs smörj en punkt åt gången tills ljudet försvinner.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
-
- Beroende
Flytande bromsok. Ibland kan det klicka och knäppa när oket rör sig i ändlägena, alternativt att klossarna glappar. Lite svårt att säga med tanke på att vi inte vet vilken "pitch" det är på ljudet. Nåja, ännu en idé om vad det kan var i alla fall.
Hälsar Micke Valp, fd. Chefredaktör på 4 Wheel Drive. Byggen: Beowulf & Portal-Femman – Bägge väggodkända.
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?
En 6-hjuling står också i garaget - som byggprojekt.
Nytt hobbyfordon: Snow Trac ST4 -81.
Om man vill ha något gratis – vad är det då värt?