köptips nyare kingcab (årsmof 00-05)
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
köptips nyare kingcab (årsmof 00-05)
Hej
kommer troligtvis köpa mig en nyare kingcab snart med dieselmotor då de verkar mest intressant för mig.. (snåla & bra svängradie...)
vad skiljer mellan låt säga en -01 ån från 03 som har nyare front & 133 hk, stor skillnad på motorerna eller är det samma men med högre laddtryck..?
hur är växellådorna, samma "skit"-lådor som dom gamla man måste överfylla eller är det bra grejer?
var å provkörde en 04´a häromdan som endast gått 4300 mil, tyckte lådan kändes lite skramlig i växellägena, men huvudsaken är att de håller.
hade lite dålig koppling så pajjade min gamla låda från 90 här hemma på tomten i vintras bara, så nu sitter spaken fast i neutralen..! vill man ju inte ska hända igen så frågan e vad som hänt 10-14 år senare.
Nåja, kom in med förslag å info om era bilar, ska ju endast dra 0,85 enligt återförsäljarna, stämmer detta...?
Mvh Rickard
kommer troligtvis köpa mig en nyare kingcab snart med dieselmotor då de verkar mest intressant för mig.. (snåla & bra svängradie...)
vad skiljer mellan låt säga en -01 ån från 03 som har nyare front & 133 hk, stor skillnad på motorerna eller är det samma men med högre laddtryck..?
hur är växellådorna, samma "skit"-lådor som dom gamla man måste överfylla eller är det bra grejer?
var å provkörde en 04´a häromdan som endast gått 4300 mil, tyckte lådan kändes lite skramlig i växellägena, men huvudsaken är att de håller.
hade lite dålig koppling så pajjade min gamla låda från 90 här hemma på tomten i vintras bara, så nu sitter spaken fast i neutralen..! vill man ju inte ska hända igen så frågan e vad som hänt 10-14 år senare.
Nåja, kom in med förslag å info om era bilar, ska ju endast dra 0,85 enligt återförsäljarna, stämmer detta...?
Mvh Rickard
-03-04 nån gång provkörde jag en ny från en bilhandlare. Alldeles ny alltså. När vi med påkopplat släp i uppförsbacke skulle se om den orkade att dra igång ekipaget, släpvikt 2600 kg, så stod bilen still med slirande koppling. D.v.s. kopplingarna är nog inte deras starka sida.
Samma manöver klarades galant med en VW transporter tdi. Det blev den som inhandlades i stället.
Nu har vi två st -07 or, dom med självbärande kaross och 175 hkr nånting. Dom ska ju gå betydligt snålare än dom tidigare, och ligger runt 0,9 l/mil. Så några 0,85 ska du nog inte hoppas på, 1,2 är mer troligt.
Samma manöver klarades galant med en VW transporter tdi. Det blev den som inhandlades i stället.
Nu har vi två st -07 or, dom med självbärande kaross och 175 hkr nånting. Dom ska ju gå betydligt snålare än dom tidigare, och ligger runt 0,9 l/mil. Så några 0,85 ska du nog inte hoppas på, 1,2 är mer troligt.
Jeep Wrangler Unlimited Sahara -07.
http://jeepetorp.blogg.se
http://jeepetorp.blogg.se
Man behöver KCR-boxa king cabbarna. och gör man det så går dom billigt om man kör dom snällt. Men börjar man använda gasen så e de snart tomt i tanken kan jag lova.
FORSVIKS FÖNSTERMONTAGE AB
Mariestad
Undrar du över något, ring lr sms:à Mobil: 073 849 71 22
745 -90 med reg:nr HOF
Mb 320 CE -93 pågående modifiering
Gamla bilar: mb 190 Volvo 940 tre gånger Ford sierra BMW E30 turbo
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08
Mariestad
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08
Nja, du tänker på 00-02 som ofta rasar. har väl hört om någon -03-04 men flest av de äldre.
FORSVIKS FÖNSTERMONTAGE AB
Mariestad
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08
Mariestad
King cab Mazda b2600
Crf 250 -08
tjao, tack för lite tips!
hoppas att conny har rätt för idag blev det en 04.
köpt på nätauktion så har inte sett bilen ännu, hämtar på måndag!
2-dörrars som rullat 6900 mil, utrustad med båge och winsch samt irstaskåp, Som skall bort! kanske säljer det löst.
har istället ett karossan tippflak på min gamla kc från 90 som ska flyttas över och ska plogutrusta kärran.
å kanske sätter på mina sprillans 32-tummare på alufälg mest för utseendets skull...
Är fortfarande intresserad av å veta hållbarheten på lådan. Ska man överfylla även denna från 04...?
2-dörrars som rullat 6900 mil, utrustad med båge och winsch samt irstaskåp, Som skall bort! kanske säljer det löst.
har istället ett karossan tippflak på min gamla kc från 90 som ska flyttas över och ska plogutrusta kärran.
å kanske sätter på mina sprillans 32-tummare på alufälg mest för utseendets skull...

Är fortfarande intresserad av å veta hållbarheten på lådan. Ska man överfylla även denna från 04...?
Överfyllning borde vara fixad på dom men inte riktigt 100% säker.rickard skrev:tjao, tack för lite tips!
Växellådan är inte samma som dom gammlare 4cylindriga king cabsen vad jag sett på bilder av dom nyare lådorna så ser den mera ut som min v6 växellåda som ska vara starkare

Nissan King-cab 2.7Td intercooler snart med winch