?macke skrev:mattebigge skrev:orkar inte läsa igenom hela tråden, men det känns som man inte ska väcka den björn som sover..
om alla utvecklingsstörda miljöidioter som tror att jorden går under för att svensson kör bil till jobbet och till affären, får reda på att det finns idioter som bränner bensin och diesel för skojs skull, så kan det bli ett jä*la liv....varför ska vi upplysa allmänheten om vad vi håller på med????
finns ingen vits..varför ska vi ha folks godkännande? förklara!!
what he said?
Visa vårt intresse för andra???
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
-
- Forumräv
jo visst fasen finns det MILJÖ DÅRAR men inte fan e la vi knäppa för den sakens skull vi kan ju göra en insats när det behövs
skulle vilja se en miljödåre ta fru olga på ryggen till affären när det e mkt snö ute och göra det enkelt som vi kan .....exvis....
jaja du fattar nog det e bara gnäll för gnällandets skull och för att plattsa in i dårarnas sällskap som miljö aktivist...mm mm mm
eller e det helt åt fanders fel det med tro????????
skulle vilja se en miljödåre ta fru olga på ryggen till affären när det e mkt snö ute och göra det enkelt som vi kan .....exvis....
jaja du fattar nog det e bara gnäll för gnällandets skull och för att plattsa in i dårarnas sällskap som miljö aktivist...mm mm mm
eller e det helt åt fanders fel det med tro????????
livet börjar med en cheerokee chief
snart e den 16"hög
snart e den 16"hög
-
- Forumräv
Miljö argument ör att inte hålla på med offroad finns säkerligen.
Det finns ler för..
Räknar man efter så blir det inte så många liter på ett år.
VIssa bilar rullar ju bara nånn träff om året..
Emedan Sara 16 år rider en hel del.. Mamma är oxå intresserad och är med. Dom tävlar oxå.. Det blir i många falll ganska många mil på året..
De flesta offroaders har garaget på nära håll.
Där kan bilen bli stående hela vintern...
Många klubbar har en samhällstänkande och har resursgrupper av olika slag.. Vilken hästägare gör sådant? eller golfare?
Sen har vi den sociala biten.. här och påt träffar..
Jo.. en del ofroaders är lite småsnåla
så dom återbrukar en hel del prylar i stället för att köpa nytt... Är det inte miljömedvetet så säg...
Det är sådana argument man måste använda för att kunna försvara sig...
Det finns ler för..
Räknar man efter så blir det inte så många liter på ett år.
VIssa bilar rullar ju bara nånn träff om året..
Emedan Sara 16 år rider en hel del.. Mamma är oxå intresserad och är med. Dom tävlar oxå.. Det blir i många falll ganska många mil på året..
De flesta offroaders har garaget på nära håll.
Där kan bilen bli stående hela vintern...
Många klubbar har en samhällstänkande och har resursgrupper av olika slag.. Vilken hästägare gör sådant? eller golfare?
Sen har vi den sociala biten.. här och påt träffar..
Jo.. en del ofroaders är lite småsnåla

Det är sådana argument man måste använda för att kunna försvara sig...
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Vi behöver inte försvara oss.
Vi har rätt att roa oss på det sätt som vi anser är rätt.
Så länge vi inte tränger oss på någon så kan ingen komma och klaga.
Om nån skulle klaga så fråga bara vad dom har för hobby.
Har dom ingen så beklaga sorgen å det djupaste och har dom någon be dom berätta vad den går ut på och varför samt hur dom tar sig till och från sitt utövande,hur deras ev redskap tillverkas vilka kostnader samhället har för deras utövande.
( Fotboll, ishockey, = massor av extrakostnader för samhället i form av skador och huliganer, ridning, se ovanstående inlägg.
och framför allt vad kostar inte ridhus , fotbollsarenor,golfbanor,ishallar,löparbanor skattebetalarna varje åt.)
Be dom sedan uppskatta vad vår hobby kostar samhället.
Nada eller mycket lite. Kommunerna , om man har tur brukar upplåta lite mark men det är ju vi som betalar.
Nä det finns inget dom kan ta oss på.
Men framför allt var inte otrevliga utan bemöt dom med ett milt leende och saklig information.
Jag kan tänka mig att skötseln av en golfbana drar lika mycket soppa varje vecka som ett par av våra medelstora träffar...
Har dom ingen så beklaga sorgen å det djupaste och har dom någon be dom berätta vad den går ut på och varför samt hur dom tar sig till och från sitt utövande,hur deras ev redskap tillverkas vilka kostnader samhället har för deras utövande.
( Fotboll, ishockey, = massor av extrakostnader för samhället i form av skador och huliganer, ridning, se ovanstående inlägg.
och framför allt vad kostar inte ridhus , fotbollsarenor,golfbanor,ishallar,löparbanor skattebetalarna varje åt.)
Nada eller mycket lite. Kommunerna , om man har tur brukar upplåta lite mark men det är ju vi som betalar.
Men framför allt var inte otrevliga utan bemöt dom med ett milt leende och saklig information.
Jag kan tänka mig att skötseln av en golfbana drar lika mycket soppa varje vecka som ett par av våra medelstora träffar...
Snälla, skriv långsamt så jag oxå hinner läsa...
Finnpower skrev:Vi behöver inte försvara oss.
Tänk alla som ska åka till en arena för att se en fotbollsmatch, kanske 15-20 tusen st!!!!
Merca Geländewagen 300TD
-
- Veteran
- Kontakt:
Now we taking!!!Finnpower skrev:Vi behöver inte försvara oss.
Nu snackar vi inte soppa utan koldioxid, gräsklippare brukar ju inte vara miljö vänliga.
Har de kat?
Hoppas verkligen att de kör Miljöbränsle.
Tycker vi borde beskatta detta primitiva jordbruk på samma sätt som de gjort med lantbruket.
Kör hårt Målarn!!
Vi kan ju alltid göra någon nytta med våra fordon, när samhällets tjänster inte längre räcker till!
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
-
- Användare
nur börjar det närma sig.
Hur blir det?? Vilken tid skall vi samlas osv ??
Hur blir det?? Vilken tid skall vi samlas osv ??
Har en liten dipp i offroad intresset just nu, bilen är såld och besöken här ganska sporadiska.
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982
Behöver ni så tag i mig så nås jag på per@fotat.nu och/eller 0709-863982