Terrängkörning och "lekar". lör 27/6, Sandlycke St
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Terrängkörning och "lekar". lör 27/6, Sandlycke St
När?
Lördag, den 27 juni, 10:30 – 15:00
Var?
Sandlycke, Strängnäs
Vad?
En dag fylld av udda och annorlunda 4x4 utmaningar, hitta de gömda ledtrådarna, ”samla” föremål, fota specifika situationer (med digitalkamera som tillhandahålles på plats), lös klurigheter, mm.
The facts:
Offroadutmaningar för 4x4 bilar. Samtliga fordon skall vara skattade, besiktade och försäkrade (gatlegala). 4x4 fordon (max 3,5 ton) är välkomna.
Kostnad: 200:-/fordon.
10.30 - 11.00: Inskrivning, anmälan och betalning.
11.00 - 11.10: Obligatoriskt förarmöte.
11.10 - 14.00: Offroadutmaning/lekar
14.00 - 16.00: Frikörning.
16.00: Slut.
Krogen i Skogen finns på plats och serverar nygrillade hamburgare och korv med goda tillbehör, kaffe, te, läsk, mineralvatten, fikabröd och godis.
Givetvis är hela familjen välkommen.
Frågor?
Ring Ullmenkott på 070-300 92 22
Lördag, den 27 juni, 10:30 – 15:00
Var?
Sandlycke, Strängnäs
Vad?
En dag fylld av udda och annorlunda 4x4 utmaningar, hitta de gömda ledtrådarna, ”samla” föremål, fota specifika situationer (med digitalkamera som tillhandahålles på plats), lös klurigheter, mm.
The facts:
Offroadutmaningar för 4x4 bilar. Samtliga fordon skall vara skattade, besiktade och försäkrade (gatlegala). 4x4 fordon (max 3,5 ton) är välkomna.
Kostnad: 200:-/fordon.
10.30 - 11.00: Inskrivning, anmälan och betalning.
11.00 - 11.10: Obligatoriskt förarmöte.
11.10 - 14.00: Offroadutmaning/lekar
14.00 - 16.00: Frikörning.
16.00: Slut.
Krogen i Skogen finns på plats och serverar nygrillade hamburgare och korv med goda tillbehör, kaffe, te, läsk, mineralvatten, fikabröd och godis.
Givetvis är hela familjen välkommen.
Frågor?
Ring Ullmenkott på 070-300 92 22
Jeep
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Vad ser ni som nackdel? Den stora fördelen är ju som sagt att alla är försäkrade och att fler fordon kan komma och köra.ullmenkott skrev:Nej, inte som det ser ut just nu.AndersW skrev:Finns det någon chans att ni arrangerar enligt ORE-reglementet istället med avlyst område? Då blir ju alla försäkrade och kravet på skattat/försäkrat och besiktade försvinner.
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Alla är redan försäkrade och jag tvivlar på att det är så väldigt många tävlingsekipage som är intresserade av att komma och köra på dessa träffar...AndersW skrev:Vad ser ni som nackdel? Den stora fördelen är ju som sagt att alla är försäkrade och att fler fordon kan komma och köra.ullmenkott skrev:Nej, inte som det ser ut just nu.AndersW skrev:Finns det någon chans att ni arrangerar enligt ORE-reglementet istället med avlyst område? Då blir ju alla försäkrade och kravet på skattat/försäkrat och besiktade försvinner.
Men som sagt, det är bara vad jag tror....
Jeep
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Vem vet, vi kanske rent av kör en "riktig" tävling framöverAndersW skrev:Jag vill ju komma!ullmenkott skrev:...jag tvivlar på att det är så väldigt många tävlingsekipage som är intresserade av att komma och köra på dessa träffar...
Men som sagt, det är bara vad jag tror....![]()
Jag kan säkert lura med mig Gustav också.
Men du kan alltid tänka på det till nästa gång.

Om inte så är det fritt fram för klubbar att arrangera tävlingar på våra områden, hör av er om det finns någon klubb som är intresserad av detta

Jeep
-
- 4x4xnerd
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Tyvärr serverar vi inga hemmagjorda gourmetburgare på träffarna (ännu), men om fler efterfrågar dem så är det klart att jag kan överväga detWältmeister skrev:Jag kommer, om jag så ska gå hela vägen.![]()
Hamburgarna drar.![]()
Dom där hemmalagade som berättade om på ett annat ställe - finns det möljighet att tinga på ett par sådana?![]()

Jeep
-
- Rutinerad
- Kontakt:
-
- Rutinerad
- Kontakt:
Re: bilder?
Jodå, fotografering var uppdraget för dagen bland de tre (3) fordonen som var på plats. Dock lånade Ullmenkott och co ut kameror, så de har bilderna.Joker skrev:Ingen med kamera närvarande?
Tror Elste har lite bilder på en badande Vitara i och för sig. Fast han försöker nog fortfarande tvätta bort den härliga Strängnäsleran.
Varmt och skönt och väldigt kladdigt på sina håll kan man sammanfatta dagen med. Och ingen trängsel heller.

ja korten skulle ha varit uppe om det inte vore för vista
Det finns massa dina bilder och film med men mest på min bil förstås
Det mesta leran är borta ny underreds massa på ramen,
växellåds balk rättad ska ut och köra rubbing på hela bilen
för jag fick massa små grenrepor på gund av ar man undvek mitt spåren men det har jag planer på att inte behöva undvika i framtiden
bilder kommer så fort jag lyckas hämta dom ur kameran (vistas fel)

Det finns massa dina bilder och film med men mest på min bil förstås

Det mesta leran är borta ny underreds massa på ramen,
växellåds balk rättad ska ut och köra rubbing på hela bilen
för jag fick massa små grenrepor på gund av ar man undvek mitt spåren men det har jag planer på att inte behöva undvika i framtiden

bilder kommer så fort jag lyckas hämta dom ur kameran (vistas fel)