http://picasaweb.google.se/bullmoose4x4/KC#
Från Jeepträsk till KCträsk. Inte vet jag vad som är bäst men nu är jag sen ca 14 timmar ägare till en vinröd KC D21V6A/T -91 med bordellröd inredning. Bara lampetter med små tofsar som fattas.
Jag har länge sneglat på KC, dels för att jag gillar modellen men också för att man kan ha halvstora hjul utan att höja för en förmögenhet. Vill man ha helstora kostar det däremot två förmögenheter. (Calmini +3" = 37000.-) Tidigare har KC varit antingen tokdyra eller totalt upprostade men nu hade jag halvturen att hitta ett mellanting. I Ramnäs av alla ställen och igår var vi, jag, Sjölin och lilla bullmos och hämtade skönheten (OR NOT!). Inte det snyggaste jag sett men ändå något bättre än jag väntat mig.
Planer:
1. Bilen står på Tarofälgar med låprofilsvinterdäck. Går fetbort, det fulaste jag sett sen lillebror kom hem från BB(!). På flaket fanns Rindab 15" alufälgar som med 31orna som blev över från jeepen kommer att bli ett utmärkt smycke.
2. Besiktning. Två enkla rosttvåor och ojämna bromsar bak. Hästkärrebromsar m/trumma. Vilka bilar har samma bultcirkel och skivor bak? Eller oventilerade skivor fram? Trumbromsar är bra eftersom dom är lätta att laga när dom pajar. Och det är väl en j*a tur eftersom dom pajar så ofta! Skitbromsar!!!
3. Undersöka möjligheten att höja utan att ruinera sig. BB-kit finns för knappt 4000.- men även det käns dyrt. En önskan vore 33or men 31orna har en säsong kvar att ge så det är en senare prio.
Första bilden. Lilleman äter bostongurka med korv och lite mos på bakluckan:

Utgångsläge - hemma
Rosten har inte varit nådig. Tidigare ägare verkar inte haft nån känsla för lagning heller.
Insidan - samma ställe:
Kåpan borta och rätt hjul. Pallbockar och kubbspel användes för att räta upp ramen medan jag svetsade i en ny plåtbit över sprickan och dom värsta hålen.