Jag har som inget val, har sökt ett garage i 2 år men det är hårdvalutaWild_Devil skrev:Imponeras av alla er killar som orkar skruva och fixa med bilarna utomhus under dåliga förutsättningar..

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Jag har som inget val, har sökt ett garage i 2 år men det är hårdvalutaWild_Devil skrev:Imponeras av alla er killar som orkar skruva och fixa med bilarna utomhus under dåliga förutsättningar..
Hej!Lightbringer skrev:Nja, jag snålade med dethenke_99 skrev:Du satte en packning mellan fördelningslådan och adaptern till växellådan va? Annars kommer du förmodligen sakta men säkert tömma automaten på olja..., får ta ner och sätta packningsmassa då..
chevas np208 väger ca 65 kg...thomasv skrev:Hej!Lightbringer skrev:Nja, jag snålade med dethenke_99 skrev:Du satte en packning mellan fördelningslådan och adaptern till växellådan va? Annars kommer du förmodligen sakta men säkert tömma automaten på olja..., får ta ner och sätta packningsmassa då..
Lånar tråden lite!
Har en JEEP GC, med misstänkt visco.
Funderar på byte av fördelningslådan...Är den tung, orkar man lyfta den för hand (ligga under bilen men lådan på magen)
Eller är det domkraft och grejor som behövs?
Ligger ute på gruset och mekar, inte så lätt med något som ska rulla under bilen då![]()
Mvh ThomasV
Tack!henke_99 skrev:chevas np208 väger ca 65 kg...thomasv skrev:Hej!Lightbringer skrev: Nja, jag snålade med det, får ta ner och sätta packningsmassa då..
Lånar tråden lite!
Har en JEEP GC, med misstänkt visco.
Funderar på byte av fördelningslådan...Är den tung, orkar man lyfta den för hand (ligga under bilen men lådan på magen)
Eller är det domkraft och grejor som behövs?
Ligger ute på gruset och mekar, inte så lätt med något som ska rulla under bilen då![]()
Mvh ThomasV
Nä det är inte så speciellt svårt, hade kunnat göra det själv om jag haft tillgång till en svarv och balanseringsmaskin.. Men just nu känns det som att det är enklare att köpa en färdig om man hittar beggathenke_99 skrev:Kardanen borde väl inte vara så svår o förlänga lite, om du känner nån med bra verktyg för o kapa o sätta ihop den rätt...