Förslag till hur vi ska tävla i trial i Sverige...

Allt om trial. Byggen, tävlande och allt annat som rör ämnet

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mahindra
Forumräv

Inlägg av Mahindra » ons aug 30, 2006 20:43

Och sen vad händer.. När man nu försöker vara schysst mot gubben.. Skriver han på förnedrande sätt tillbaka...

Lasse Suzican
4x4xnerd
Kontakt:

Inlägg av Lasse Suzican » ons aug 30, 2006 20:52

Gubbe!!!!!!
Så jäkla gammal är jag inte..... :?

Carl!
Det senaste inlägget jag skrev var inte menat som något tyket eller liknande.... Jag bara undrade varför du helt plötsligt ändrat uppfattning...
// Lasse
Fast ledamot i ETC & teknisk chef för Eurotrial.

All 4 wheels must participate, lock up your axles!!!

Mahindra
Forumräv

Inlägg av Mahindra » ons aug 30, 2006 20:57

Därför ja e så jävla trött på gnabbandet...

Men men slipper att jag lägger mig i trailen.. Lagt ner den kör bara träffarna. Och lovar det e itne för att ja inte kan köra... Visst jag är inte proffs men sitter man och kör maskin hela dagarna så får man lite känsla för dethär också.

Det e för mycke pengar för min del och träffarna känns mer som det rätta elementet. Synd bara att här inte e nån stor träff här nere.

Hade tänkt säga nått dumt om suzuki innan.. Men de hade väl varit att kasta pil i gummibåt eftersom jag har en vitara som jag får denna veckan för 3000. Fullt fungerande bara lite rost i skärmkanterna..

calle
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av calle » ons aug 30, 2006 21:14

pajero skrev:Själv tycker jag det är bra som det är!!
Tanken med klass ett är ju att prova på, och jag inbillar mig att dom som satt i spärrar och höjt osv tycker att klass ett är för enkelt, eller rättare sagt att det inte bjuder på tillräcklig utmaning! Så var det för mig i alla fall! Att sätta poängtillägg för dom som kör original med spärr eller broms är i mitt tycke helt meningslöst då sektionerna i klass ett är utformade så att det inte hänger på spärrar utan på hur mycket man kör ner!!

Jag tycker att en del här har missat poängen med att köra!!
Det ska vara kul, både inne i sektionerna och i depån, fortsätter ni så här kommer allt bara bli skit och hur ska nån ny tycka det är kul om alla bara surar på varandra!!
Håller fullständigt med!!!

Jag körde för första gången i Dalacupen och körde då i klass2 trots att jag inte kör SPOA´t, att de övriga körde med SPOA´de bilar var ganska ointressant eftersom vi hade jätteskoj hela dagen.
Skulle jag vilja vara med och slåss om pokaler o.dyl. så får jag väl bygga bilen efter reglementet.

Vi ses till helgen i Säter...
MVH

Calle
Forshaga
Jeep Wrangler TJ 2006
Zuki 413 Off-Road Edition (numera sonens objekt...)
Plymouth Valiant 360/727Dana60 (Raggarräser)
och några till...

Frontera
Guru

Inlägg av Frontera » ons aug 30, 2006 21:54

harman inte råd att bygga ombilen.
Så har man ju en chans på pokal om man har straffprickar

pjocke
Veteran

Inlägg av pjocke » tor okt 05, 2006 19:48

Även om den hör tråden spårade ur totalt vill jag ändå väcka den till liv igen. Angående RM-trialen för 2007:
Carlstedt, 4 wheel drive #10 2006 skrev:När det gäller Bil Trial har vi nu bestämt att RM 2007 kommer att köras som en enda tävling - ett veckoslutsarrangemang.
Kanon! I alla fall om ni frågar mig. Jag tyckte det var en skitbra idé, och det var nog flera med mig som tyckte det.

Men...
Trialförarföreningen skrev:Förarföreningen kommer att arrangera Svenska cupen 2007
Samma upplägg i stort som RM 2006 men med billigare tillståndsavgifter eftersom den körs som lokal tävling.
Vi söker arrangörer som är villiga att ta en deltävling, hör av er med ev. frågor och intresse till ordf@biltrial4x4.se
Jahaaa? Vad ska man tro nu... enligt "Carlstedt informerar" i 4 wheel drive ska det göras enligt Lasses eminenta förslag med ett trialspäckat veckoslut... men nu letar TFF efter klubbar som kan arrangera deltävlingar...?

Vad är det som gäller egentligen? Det här är ju fånigt...

pjocke
Veteran

Inlägg av pjocke » tor okt 05, 2006 20:01

Där ser man. Det var visst jag som gjorde bort mig.

RM och Svenska Cupen är alltså tänkt att vara två olika saker.

Jag ber om ursäkt för min omotiverade upphetsning :)

Åsa-Nisse
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av Åsa-Nisse » fre okt 06, 2006 8:59

Jag tänkte lämna lite synpunkter på det här med Trial i Sverige.

Jag var rätt intresserad av trial innan men då jag inte är speciellt sugen på att slakta mina bilar så hoppar jag över det.

Som jag ser det så skulle varje klubb "Lobba" lite innan tävlingar - Mats Skarped med flera gjorde så inför skånecuparna innan och det är enda anledningen att jag åkte dit första gången och det har varit kul därnere.

I svenska cupen har jag tittat på två tävlingar iår och det var i Kättilstorp och Rävsmåla (Konga).

Det jag tänker på när jag ser tävlingen i konga och till viss del i Kättilstorp med är att sektionerna är väldigt tuffa - det går verkligen inte att köra igenom vissa av banorna utan att slå i överallt så det blir bucklor i plåten m.m.

Det måste ju vara roligare för alla tävlande om det finns en liten möjlighet att välja spår och inte bara ner i ett trångt stenröse med ett spår i och kommer man lite fel så välter man eller kör av bandet eller så tar tiden slut.

Det tar mer på bilen i en trialtävling än en hel "normal" säsong i Formula Offroad.

Det måste ju vara nåt som är fel när alla får pokal i stort sett?

Jag skulle vilja att sektionerna blir en del lättare - vad skulle det göra om det blir omkörning i klasserna efter tävling?

Det känns som att vissa diskuterar så här vid banbyggande:

" I Original kör dom Suzuki så då ska dom inte komma runt här :twisted: "

" I Standard kör dom oxå Suzuki - oj har dom diffat och lite höjt - tvinga in dom över dom här jättestenarna :twisted: :twisted: "

" I Promod och Modifierat så är det en som kör portaler så då har "Alla" andra också markfrigång samt urkopplingsbar drift och styrbromsar :twisted: :twisted: :twisted: "

" I Prototyp så kan alla vända på ställen som är 2kvm stora så då jävlas vi lite till med dom..... samt att här ska inte Lars Dahl komma runt...... "

Jag vet inte om fler håller med mig men det känns som om banläggarna tyvärr bara tänker på ett fåtal bilar som ska köra igenom banorna - det är lite för dålig uppfinningsrikedom bland banläggarna.
/ Jonas Engberg

http://www.engbergracing.com
http://www.engbergracing.blogspot.com
Jeep CJ7 -75 | Olds455cui | 35" MT
Calvinator -02 | Volvo 850R | Paddeldäck | 35" Bogger | 14" Alcoa

Frontera
Guru

Inlägg av Frontera » fre okt 06, 2006 9:39

Jag håller med Nisse :shock: .
Tycker det e idiotiskt när man lägger spåret så att man måste ta en stor sten under bilen.

Malle
Veteran

Inlägg av Malle » fre okt 06, 2006 12:17

Jag vet inte om fler håller med mig men det känns som om banläggarna tyvärr bara tänker på ett fåtal bilar som ska köra igenom banorna - det är lite för dålig uppfinningsrikedom bland banläggarna.
Nja, det är faktiskt inte alls speciellt lätt att lägga banorna så att de blir utslagsgivande, samtidigt som dom inte ska vara för svåra. Hur kul blir det om alla kör på noll prick? Och banorna brukar ju ändra sig rätt mycket under en tävling, somliga blir mycket lättare och andra hart när omöjliga. Själv tycker jag att banorna läggs med en, emellanåt, stor uppfinningsrikedom! Senast i Säter där banorna var tekniskt krävande, men snälla mot bilarna...iaf i originalklassen. :)
Mvh Malle
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!

Tommy
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av Tommy » fre okt 06, 2006 12:25

Interresant lesning for alle tror jeg.. tror kanskje sverige har funnet en gria løsning om det blir som foreslått..

Enig med Nisse... jeg har intrykk av at banene blir værre og værre.. man ser det samme også i Formula, moen ganger er dat faktisk slik at man er redd for å kjøre banen og slik skal det da ikke være.

Det er greit at banene er tøffe i ProMod og Proto men kanskje de burde være lettere i de andre klassene.

Vi kommer til å kjøre litti sverige også til neste år.. synes både konkurranser, funskjonærer og baner er av topp klasse for oss..

wilsby
Användare

Inlägg av wilsby » lör okt 07, 2006 21:01

För min del tycker jag att banläggningen fungerar över förväntantan och sektionerna är vanligen bra och utslagsgivande. Oftast går det att nolla sektionerna i Standard i alla fall om man sköter sig. Vilket inte betyder att det alltid blir så....

Om RM och Svenska Cupen blir lättare så kommer vi inte att vara förberedda för Eurotrial och Nordic.

Hasse
OffroadGeek

Inlägg av Hasse » sön okt 15, 2006 16:27

Bygga banor är inte lätt och Jag har iallafall varit med :wink:

Hittils har det gamla gardet byggt "våra" banor i skånecupen, men nu är det utlagt på oss "nya" att fixa detta tills nästa år. Så vi är ett gäng på 5 st som tagit oss på detta tills nästa år.

Givetvis kommer vi att få hjälp av "di gamle" med diverse runtomkring göra, men det är våra idéer och tankar som ska bli bra och roliga banor och förhoppningsvis fler träningar/tävlingar.

Har du ni synpunkter på detta så vänta med det tills ni vet vem ni ska skicka dom till :wink: Dvs: inte här i forumet

Vilka vi är berättar vi inom kort..........

Skriv svar