Så man kan få lite insperation och ideer

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
http://jeepin.net/forum/showthread.php?t=42186 50 sidors byggtråd på bilen.Hasse skrev:Mäster hööken har inte fler bilder på bilen??
viewtopic.php?t=8491&postdays=0&postorder=asc&start=0målarn skrev:Är det nån som har lite bilder på ombygda cherokee bilar?
Så man kan få lite insperation och ideer
tjenaH.Hansen skrev:Hej håller också på att leta uppgifter för höjning av min XJ 91a
Och nu under HC offroad meet träffade jag någon som hade stora bekymmer mad att få kardarner - axlar mm att hålla om man höjde över 4 CM ?????
Det måste väl vara Tum han menade ?
problemet var vinkeln på kardarnerna det höll inte bak sen sa han att om man krängde på större däck klarade inte axlarna av det.
Själv tycker jag detta verkar väldigt motstridiga uppgifter eftersom man ser massor av höjda XJs med stora däck
Så en liten fråga angående kardarnerna om man ger sej med 4 tums höjning, hur mycket måste man förlänga fram respektive bak kardarnerna, och skulle man ha någon fördel av att sätta en fram kardan med sina dubbelknutar och lite justerbara längd bak ? eller använda dubbelknutarna även bak ??
Jag tänker och refererar till tex Volvo "valpen" som har en väldigt brant kardarnvinkel gämfört med Jeepen, och där håller ju knutarna, visst det kanske är urfräst så att det går at vinkla dem mer på valpen, men det går ju även att göra på Jeepens knutkors fästen, sen är det ju en hel del HK mer i Jeepen än valpenSå det har ju säkert en påverkan om hur de håller.
Har killen jag snackade med enbart haft otur eller byggt åt helskotta fel ?
Jag har tänkt mej Maxis d 33 11.5 .5 / 15 när jag har höjt och gjort klar min, det kan ju inte vara för stora däck ??
jag vill ju få det rätt från början så därför frågar jag allt och alla innan jag bestämmer mej för hur det skall bli i slutändan, där av mina många och kanske lustiga frågor![]()
MVH Hasse Hansen
PS nu på fredag åker jeepen i väg för motivlackering![]()
Totte Lekander på Special lack i Nyköping skall få fria händer att snygga till Jeepen, foton kommer när jag har hämtat den igen, om det är någon som är intresserad av special lack så kan jag rekomendera han