Köra helikopter?

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mahindra
Forumräv

Inlägg av Mahindra » sön sep 27, 2009 17:43

Bara för spaning är det inget fel om de ingriper. Dock menar jag inte att de skjuta ner den. Men för min del hade de gärna fått göra de när de var ute i säker mark.

kex
Hemmastadd

Inlägg av kex » sön sep 27, 2009 17:58

Mahindra skrev:Bara för spaning är det inget fel om de ingriper. Dock menar jag inte att de skjuta ner den. Men för min del hade de gärna fått göra de när de var ute i säker mark.
& du vet att piloten i fråga inte har sin familj kidnappad så att han är oskyldig som ett ex?

Tänk först skriv sen :P

Mahindra
Forumräv

Inlägg av Mahindra » sön sep 27, 2009 18:09

Kan nog garantera att de inte skulle ta in en pilot till en stöt som denna.. Då det kräver en del planering(flyger själv). Skulle nog vara så att hans liv hänger väldigt löst då han varit nära dessa under stöten. Tror inte de skulle ta den risken.

AtEase
Moderator
Kontakt:

Inlägg av AtEase » sön sep 27, 2009 20:55

Grottulf skrev:Och det ska vi vara jävligt glada för.
Den dagen militären börjar utföra polisiära insatser, vill inte jag vara med längre.
Nej, det håller jag absolut med om, men när de nu flyger utan transponder så finns det ju inga civila system som kan spåra dom, nu fanns det ju Gripenplan i luften som hade kunnat ge polisen information om vart helikoptern flög.

Till exempel.

Vad gäller handgripligheter från försvaret mot sin egen befolkning så hoppas jag att Ådalen -31 fortsätter vara det sista (om det nu var den sista gången på den tiden).
En inställd spelning är också en spelning.

Mahindra
Forumräv

Inlägg av Mahindra » sön sep 27, 2009 21:32

Militären har primärradar, dvs att de kan spåra flyg utan transponder men får bara ett eko. Det sägs också att militären har sett dem under hela flygningen men eftersom de inte visste något var problem så la de inget jobb på den.

Maverick
Hemmastadd

Inlägg av Maverick » sön sep 27, 2009 23:13

AtEase skrev:
Grottulf skrev:Och det ska vi vara jävligt glada för.
Den dagen militären börjar utföra polisiära insatser, vill inte jag vara med längre.
Nej, det håller jag absolut med om, men när de nu flyger utan transponder så finns det ju inga civila system som kan spåra dom, nu fanns det ju Gripenplan i luften som hade kunnat ge polisen information om vart helikoptern flög.

Till exempel.

Vad gäller handgripligheter från försvaret mot sin egen befolkning så hoppas jag att Ådalen -31 fortsätter vara det sista (om det nu var den sista gången på den tiden).
Vad jag vet så var det värnpliktiga som skickades dit, och ska man jämföra med yrkesmillitärer (som faktiskt finns och kommer öka enormt mycket framöver) så är det en ganska stor skillnad.
Att skicka yrkesmilitärer ser jag inget problem i.
Ådalen var ganska länge sen trots allt.

AtEase
Moderator
Kontakt:

Inlägg av AtEase » mån sep 28, 2009 19:49

Värnplikten är väl avskaffad nu redan?

Jag menade bara att det för min del får fortsätta vara längesen nåt sånt hände här.

Fast om man ska tillbaka till trådens ursprungliga ämne, är det så jädra smart att använda helikopter som fordon? Om en helikopter landar på huset bredvid så nog fan vaknar väl folk obönhörligen då? De för ju aningens mer liv än en bil om man säger så... :roll:
En inställd spelning är också en spelning.

henke_99
4x4xnerd

Inlägg av henke_99 » mån sep 28, 2009 20:11

AtEase skrev:Fast om man ska tillbaka till trådens ursprungliga ämne, är det så jädra smart att använda helikopter som fordon? Om en helikopter landar på huset bredvid så nog fan vaknar väl folk obönhörligen då? De för ju aningens mer liv än en bil om man säger så... :roll:
Man kan istället ta vissa "genvägar" som bilar inte klarar... Om en helikopter helt plötsligt landar i trädgården undrar man nog vad som pågår, o begriper inte direkt nåt alls på en stund...

Skogsmulle
Användare

Inlägg av Skogsmulle » mån sep 28, 2009 21:18

vill oxå vara med behöver lite pengar....... ps fixar skjut vapen till 4,,,,, 2 får sitta i med studsare och 2 tar hgelgevären med sig och någon ta snabb pisolen :twisted:

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » mån sep 28, 2009 22:44

Skogsmulle skrev:vill oxå vara med behöver lite pengar....... ps fixar skjut vapen till 4,,,,, 2 får sitta i med studsare och 2 tar hgelgevären med sig och någon ta snabb pisolen :twisted:
jag vill ha raketgevär annars är inte jag med
TGB 13

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis sep 29, 2009 5:52

macke skrev:
jag vill ha raketgevär annars är inte jag med
Då vill jag ha en Minigun o leka Schwarzenegger :lol:
I aim to misbehave

Knegolf
Rutinerad

Inlägg av Knegolf » tis sep 29, 2009 11:25

Jag ville vara ondaste överbossen och sitta i min vulcanlya med katten i knäet och ett finger i mungipan. Annars vill jag inte vara med!
Bild
Muh ha ha ha ha ha!

Skriv svar