Köra helikopter?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nej, det håller jag absolut med om, men när de nu flyger utan transponder så finns det ju inga civila system som kan spåra dom, nu fanns det ju Gripenplan i luften som hade kunnat ge polisen information om vart helikoptern flög.Grottulf skrev:Och det ska vi vara jävligt glada för.
Den dagen militären börjar utföra polisiära insatser, vill inte jag vara med längre.
Till exempel.
Vad gäller handgripligheter från försvaret mot sin egen befolkning så hoppas jag att Ådalen -31 fortsätter vara det sista (om det nu var den sista gången på den tiden).
En inställd spelning är också en spelning.
Vad jag vet så var det värnpliktiga som skickades dit, och ska man jämföra med yrkesmillitärer (som faktiskt finns och kommer öka enormt mycket framöver) så är det en ganska stor skillnad.AtEase skrev:Nej, det håller jag absolut med om, men när de nu flyger utan transponder så finns det ju inga civila system som kan spåra dom, nu fanns det ju Gripenplan i luften som hade kunnat ge polisen information om vart helikoptern flög.Grottulf skrev:Och det ska vi vara jävligt glada för.
Den dagen militären börjar utföra polisiära insatser, vill inte jag vara med längre.
Till exempel.
Vad gäller handgripligheter från försvaret mot sin egen befolkning så hoppas jag att Ådalen -31 fortsätter vara det sista (om det nu var den sista gången på den tiden).
Att skicka yrkesmilitärer ser jag inget problem i.
Ådalen var ganska länge sen trots allt.
Värnplikten är väl avskaffad nu redan?
Jag menade bara att det för min del får fortsätta vara längesen nåt sånt hände här.
Fast om man ska tillbaka till trådens ursprungliga ämne, är det så jädra smart att använda helikopter som fordon? Om en helikopter landar på huset bredvid så nog fan vaknar väl folk obönhörligen då? De för ju aningens mer liv än en bil om man säger så...
Jag menade bara att det för min del får fortsätta vara längesen nåt sånt hände här.
Fast om man ska tillbaka till trådens ursprungliga ämne, är det så jädra smart att använda helikopter som fordon? Om en helikopter landar på huset bredvid så nog fan vaknar väl folk obönhörligen då? De för ju aningens mer liv än en bil om man säger så...

En inställd spelning är också en spelning.
Man kan istället ta vissa "genvägar" som bilar inte klarar... Om en helikopter helt plötsligt landar i trädgården undrar man nog vad som pågår, o begriper inte direkt nåt alls på en stund...AtEase skrev:Fast om man ska tillbaka till trådens ursprungliga ämne, är det så jädra smart att använda helikopter som fordon? Om en helikopter landar på huset bredvid så nog fan vaknar väl folk obönhörligen då? De för ju aningens mer liv än en bil om man säger så...
-
- Användare